Vergunningverlener APV, Bijzondere Wetten, Alcoholwet

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

 

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!

 

Wij zoeken een:

 

Vergunningverlener APV, Bijzondere Wetten, Alcoholwet

(Voor de periode van 1 jaar, met de intentie tot een vast dienstverband )

In het team Economie en Leefbaarheid werken zo’n 25 collega’s aan een breed takenpakket van beleidsmatig, adviserend en uitvoerend werk. Dit omvat onder meer de APV, subsidieverlening, openbare orde en veiligheid, economie, ondernemersdienstverlening, recreatie en toerisme, gebiedsgericht werken, wonen en onderwijs.

Wat ga je doen?

Het cluster veiligheid bestaat in totaal uit 3 vergunningverleners, 3 adviseurs openbare orde en veiligheid en buitengewoon opsporingsambtenaren, aangevuld met administratieve ondersteuning.

 Als vergunningverlener behandel je aanvragen voor vergunningen en geef je advies vanuit de APV, Bijzondere Wetten en de Alcoholwet. De verlening van evenementenvergunningen, alcoholwetvergunningen en exploitatievergunningen zijn hiervan een belangrijk onderdeel. Ook ben je met je collega’s een direct aanspreekpunt voor de burgemeester en adviseer je hem rechtstreeks als het gaat om complexere APV-vergunningen.

 Je houdt contact met de aanvragers van vergunningen en organisatoren van evenementen en beoordeelt en toetst de aanvragen aan de geldende wet- en regelgeving en het Coevorder beleid hierin. Je zorgt ervoor dat procedures tijdig doorlopen worden en hebt hierover contact met de aanvragers. Je stelt brieven en besluiten op en je communiceert zowel mondeling als schriftelijk helder, duidelijk en correct. Je werkt samen met collega’s en externe partners als politie, brandweer en de regionale uitvoeringsdienst. Je denkt en werkt mee aan het actualiseren van lokale regelgeving.

 We willen meer Verbindend besturen. Dat betekent dat we proactief werken en samen met aanvragers en organisatoren werken aan het verbeteren van het proces van aanvraag tot uitvoering. Bijvoorbeeld door het organiseren van bijeenkomsten en het samen met partners uitvoeren van een schouw voorafgaand aan een evenement. Dit betekent dat je ook wel eens buiten kantooruren moet werken.

Wie zoeken we?

  • Een Mbo+/ Hbo werk- en denkniveau;
  • Je denkt, voelt en handelt vanuit een klantgerichte houding;
  • Je bent goed in het contact met inwoners en bedrijven;
  • Je werk is van hoge kwaliteit en je bent stressbestendig;
  • Je hebt inzicht in administratieve processen en gemakkelijk kunnen werken met digitale (workflow) programma’s;
  • Je kunt zelfstandig werken en functioneert ook goed in een klein cluster binnen een groter team;
  • Je hebt actuele kennis van de APV, Alcoholwet en Bijzondere Wetten;  
  • Je kunt goed hoofd- en bijzaken scheiden en kunt processen regisseren;
  • Je durft besluiten te nemen en weet wanneer ambtelijke en bestuurlijke afstemming nodig is.

Wat bieden we?

Je werkt binnen een heel dynamische en aantrekkelijke organisatie die volop in beweging is! Als organisatie bieden we collega’s veel ruimte, de kans om opleidingen te volgen en je uren flexibel in te delen. Het betreft een functie van 32-36 uren per week. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform functieschaal 9 (tot maximaal € 4.208 bruto bij een volledig dienstverband). Je krijgt uitstekende aanvullende arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, een reiskostenregeling en een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het jaarsalaris, dat naar eigen wens kan worden ingezet. Er zijn ruime thuiswerkmogelijkheden.

Pak jij deze kans?

Voor meer informatie over de vacature kun je bellen met Christa Slim, teamleider, tel. nr. 06-27830106 of Janneke Berends, P&O-adviseur, tel. nr. 06-31743819. Wij ontvangen je motivatiebrief en CV graag via Vooruit in Drenthe. Klik hier om naar de website te gaan. Je kunt tot en met 4 december 2022 reageren. De gesprekken vinden plaats op maandag 12 december 2022.

Wil je meer weten over werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures