Projectleider ICT Omgevingswet
‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’
Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!
Wij zoeken een:
Projectleider ICT Omgevingswet
(Voor de periode van 2 jaar)
Team Omgevingsontwikkeling
Binnen het team Omgevingsontwikkeling werken ongeveer 35 enthousiaste collega’s aan ruimtelijke taken van beleid tot uitvoering. Zij zorgen voor de integrale afweging bij de initiatieven uit de samenleving en denken mee of en hoe plannen gerealiseerd kunnen worden. Op het juiste moment betrekken zij de benodigde kennis en disciplines bij de ruimtelijke opgaves. Dit wordt gedaan vanuit de veranderopgave die de Omgevingswet vraagt en passend bij de ontwikkeling van de organisatie.
Omgevingswet
Coevorden is al een eind op weg richting de Omgevingswet. Met een enthousiast projectteam hebben we het afgelopen jaar gewerkt aan de implementatie ervan. Ondanks dat de datum van de inwerkingtreding is bepaald op 1 januari 2024 zijn wij per 1 januari 2023 gestart met het werken volgens onze nieuwe processen vanuit de principes van de Omgevingswet. Daarnaast werken wij met de Omgevingstafel waarin we plannen integraal afwegen. Een volgend belangrijk onderwerp is de voorbereiding van de daadwerkelijke aansluiting op het DSO (Digitaal Stelsel Omgevingswet). Alle gemeenten moeten hun systemen hierop aansluiten.
Wat ga je doen?
Het DSO is een digitaal loket waar de regels van Rijk, provincie, waterschap en gemeenten te vinden zijn en waar we plannen en besluiten aan toevoegen. Daarnaast bevat het een vergunningencheck voor aanvragen en meldingen.
In Coevorden gebruiken we, i.s.m. de RUD Drenthe, voor vergunningverlening, toezicht & handhaving de applicatie Powerbrowser. Dit is een SaaS-applicatie waarbinnen we de processen van de RUD Drenthe, de gemeente Borger-Odoorn én de gemeente Coevorden afhandelen. Het functioneel beheer ervan wordt uitgevoerd door de RUD Drenthe. Nieuwe afspraken, wijzigingen en updates en het inbrengen van issues richting leverancier verdienen continu aandacht.
Voor het opstellen, publiceren en bijhouden van toepasbare regels wordt de applicatie Regeldienst gebruikt en voor de omgevingsplannen gebruiken we de applicatie Tercera GO, waarvan de inrichting en het functioneel beheer bij het team Omgevingsontwikkeling ligt.
De Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging maken dat er een aantal mooie uitdagingen voor jou ligt. Je werkt hierin samen met onze I-adviseur, collega’s van de RUD Drenthe en natuurlijk met je collega’s binnen het team zoals de regelbeheerders/ deelprojectleiders.
Met zowel de leidinggevende, de medewerkers als de deelprojectleiders uit het projectteam kom je tot het inrichten en de coördineren van de totale informatievoorziening.
Met leveranciers van hard- en software en (netwerk)partners onderhandel je, samen met de i-adviseur, over de aanschaf van producten en diensten.
Je creëert draagvlak en bewaakt overzicht in een dynamische omgeving en structuur en brengt deze aan waar dit ontbreekt.
Wie zoeken we?
- Je beschikt over een Hbo werk- en denkniveau met een relevante opleiding;
- Je hebt ervaring met implementatie van processen in het omgevingsdomein/DSO;
- Je hebt ervaring met het organiseren en leiden van ICT-projecten binnen de overheid;
- Je bent goed in het analyseren van de behoefte van gebruikers en weet deze te vertalen naar oplossingen (trendanalyse/vertaalslag);
- Je bent flexibel, proactief, enthousiast, servicegericht en ondernemend;
- Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden.
Wat bieden we?
Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren! We stimuleren ook jóuw ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen, via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. We werken zowel vanuit huis als op kantoor en je kan je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket én persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.
Het gaat om een functie waarbij je 36 uur per week beschikbaar bent. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform schaal 10. Dat is maximaal € 5.009, - bruto bij een fulltime dienstverband. Na een jaarcontract is onze intentie dan ook je een vast contract aan te bieden. Je ontvangt 144 wettelijke en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband.
Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof en een Individueel Keuze Budget van 17,05 % van het jaarsalaris. Dit budget kun je op verschillende manieren gebruiken. Zo kun je er extra verlofdagen mee kopen, je kunt verlofsparen en je kunt het inzetten voor de fietsregeling. Je mag het budget natuurlijk ook laten uitbetalen. Bij ons krijg je bovendien nog een reiskostenregeling, een thuiswerkvergoeding én een Persoonlijk budget van € 850 per jaar bij een fulltime dienstverband.
Pak jij deze kans?
Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Johan Hulzebos, teamleider Omgevingsontwikkeling, via telefoonnummer 06-33140021 of met Dylan Kamoen, I-adviseur, via telefoonnummer 06-48236934. Wij ontvangen je motivatiebrief en je CV graag via onderstaand sollicitatieformulier. Je kunt tot en met 4 juni 2023 reageren. De gesprekken vinden plaats op 14 juni 2023.
Wil je meer weten over het werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures. Of kijk en luister in deze video hoe Vincent bij ons werkt. Collega Vincent gelooft in doen en uitproberen.