Medewerker Burgerzaken
‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’
Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!
In verband met het vertrek van een collega zoeken wij een:
Medewerker Burgerzaken
(32-36 uur per week voor de periode van 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband)
Dit is dé kans om een visitekaartje te ZIJN in plaats van ze uit te delen!
Waar ga je werken?
Als jij onze nieuwe collega wordt, maak je onderdeel uit van het team KBB. Daaronder vallen het Klantcontactcentrum, Burgerzaken en Belastingen. Dit team is een hele belangrijke schakel in het contact dat we met inwoners hebben; samen zijn zij hét visitekaartje van de gemeente.
Wat ga je doen?
Met je collega’s zorg je ervoor dat onze dienstverlening prettig en deskundig is én blijft. De kwaliteit van ons werk staat altijd centraal. Dat is een continue proces binnen een steeds veranderende en complexere omgeving. Daarin zijn we als team ook volop in ontwikkeling. We maken op dit moment plannen voor de toekomst.
De taken zijn heel divers, geen dag is hetzelfde. Een werkdag bestaat onder andere uit het behandelen en verwerken van aanvragen en aangiften Burgerlijke Stand (huwelijk, geboorte, overlijden). Ook het verwerken en doorvoeren van (complexe) mutaties in de Basisregistratie Personen (BRP) is onderdeel van ons takenpakket, net als het verwerken van correctieverzoeken. Zaken als gegevens-beveiliging of identiteitsfraude spelen daarbij ook een rol. Je hebt dagelijks veel contact met inwoners en andere relevante instanties.
Wie zoeken we?
Je wordt vrolijk van het helpen van mensen én mensen worden vrolijk van jou. Je bent klantgericht, gedreven en flexibel. Je bent behulpzaam en staat altijd klaar voor je collega’s.
Het kan soms hectisch zijn. Jij houdt zonder problemen meerdere ballen in de lucht. Daarin werk je gestructureerd en heb je focus. Jij houdt jouw hoofd koel, hoe lastig de situatie soms ook is.
Je bent proactief en oplossingsgericht; je ziet waar dingen beter kunnen en durft initiatief te nemen. Als er knopen doorgehakt moeten worden, zijn we bij jou aan het juiste adres. Doortastend ben je van nature op een positieve manier. Jij houdt van de hectiek en de veelzijdigheid, het geeft je energie!
Dit ben jij:
- Je hebt een mbo+/hbo werk- en denkniveau;
- Je hebt ervaring met het uitvoeren van BRP-mutaties, het beoordelen van buitenlandse brondocumenten, adresonderzoek en briefadressen;
- Je beheerst de Nederlandse taal goed, mondeling én schriftelijk;
- Je brengt je vakgerichte kennis zonder problemen in de praktijk (Wet- en regelgeving Burgerzaken).
Hiermee heb je een streepje voor:
- Je hebt een afgeronde opleiding Burgerzaken;
- Je hebt ervaring met inschrijven van personen uit Oekraïne;
- Je bent in staat om internationaal privaatrecht (IPR) en andere relevante wet- en regelgeving en jurisprudentie op het gebied van Burgerzaken toe te passen;
- Je hebt kennis van de applicatie iBurgerzaken.
Wat bieden we?
Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren! Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen, via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. In Coevorden werken we bij Burgerzaken voornamelijk op kantoor. In overleg is thuiswerken mogelijk. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.
Het gaat om een functie voor 32 tot 36 uur per week. Je werkt in ieder geval op vrijdagochtend en één keer in de zoveel weken op donderdagavond.
Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform schaal 8. Dat is maximaal € 4.052 bruto bij een fulltime dienstverband. Na een jaarcontract, krijg je bij goed functioneren een vast contract. Je ontvangt 144 wettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren.
Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof, thuiswerkvergoeding én een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het jaarsalaris. Dit budget bijvoorbeeld gebruiken voor het kopen van extra verlofdagen of verlofsparen. Ook kan je, naast de reiskostenvergoeding, gebruik maken van de uitruilregeling reiskostenvergoeding en fietsregeling.
Wil je meer weten?
Wij beantwoorden je vragen graag. Een telefoongesprek van een minuut of 10 kan het verschil maken. Bel daarom gerust met Welmoed Eppinga, Teamleider KBB, 06-27539534.
Gelijk solliciteren mag natuurlijk ook: Je persoonlijke motivatie en CV ontvangen wij graag uiterlijk op maandag 29 mei. De 1e gespreksronde vindt plaats op maandag 5 juni. De tweede gesprekken voeren we op donderdag 8 juni.
Wil je meer weten over werken bij de gemeente Coevorden en hoe onze collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.