Juridisch administratief medewerker

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

 

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom als:

Juridisch administratief medewerker

(24 uur per week voor de periode van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband )

Waar kom je te werken?

Je bent werkzaam in het team Advies & Middelen. Dit team bestaat uit vier clusters, namelijk Juridische Zaken & Inkoop, Personeel & Organisatie, Bestuurssecretariaat & Kabinet en Financiën, Auditing & BI. Je werkt veel samen met vier juridische adviseurs, de Woo contactpersoon en één juridisch administratieve medewerker. De functie van juridisch administratief medewerker valt binnen het cluster Juridische Zaken & Inkoop.

 Onze organisatie is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor dit cluster. We werken hard aan een meer wendbare organisatie waar we steeds meer datagedreven willen werken en daarmee ons voordeel doen. We werken aan de toekomst van onze gemeente. Een transparante en objectieve juridische basis voor de besluitvorming is ontzettend belangrijk. Om daar te komen is ons juridisch cluster een sterke interne ondersteunende partij.

Wat houdt de functie in?

Als juridisch administratief medewerker vervul je een sleutelpositie en ben je als onderdeel van het team verantwoordelijk voor het goed laten verlopen van verschillende processen en procedures op het juridisch vlak. Als juridisch administratief medewerker houd je je bezig met uiteenlopende werkzaamheden. Het ene moment registreer en monitor je de doorlooptijden van klachten en bezwaren, het andere moment beheer je het verwerkingsregister.

 De organisatie van de bezwaarschriftencommissie is een groot onderdeel van je takenpakket. Denk hierbij aan het plannen en organiseren van de zittingen, zowel met de interne collega’s als de externe bezwaarmakers en de leden van de bezwaarschriftencommissie. Je houdt de regie op het samenstellen van een dossier per bezwaar, zoals alle onderliggende documenten, verweerschrift en beslissing op bezwaar. De zittingen vinden zowel digitaal als fysiek plaats, de zittingen worden opgenomen en er worden geen notulen gemaakt. Een juridisch adviseur vervult de rol van secretaris in de bezwaarschriftencommissie.

 Samen met één van je collega’s vervul je de rol van juridisch administratief medewerker. Je bent flexibel inzetbaar voor overige werkzaamheden binnen het cluster.

Wie ben je?

Jij bent een proactieve en initiatiefrijk persoon met een frisse blik. Je bent zorgvuldig en administratief vaardig. In deze functie sta je dicht bij het bestuur en heb je gevoel voor bestuurlijke verhoudingen. Als geordend en enthousiast persoon houd jij van plannen, organiseren en het bijhouden van overzicht.

 Je beschikt over een MBO werk- en denkniveau en werkt vanuit de kennis die je hebt opgedaan tijdens een functierelevante opleiding. Uit je werkervaring en opleiding blijkt je affiniteit met het juridisch vakgebied. Je hebt kennis van MS Office (gevorderd niveau Word en Excel) en minimaal één jaar ervaring in een vergelijkbare functie.

 Wij vinden het belangrijk om met elkaar te kunnen sparren, maar ook zelfstandig aan vraagstukken te kunnen werken. Je bent klantgericht, stressbestendig en flexibel. Je beschikt over goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden en je bent instaat om zowel zelfstandig als in teamverband goed te functioneren. Je gaat zorgvuldig en daadkrachtig te werk. Je neemt initiatief en brengt een positieve kijk op het leven mee!

Wat bieden we?

Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren! Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. We werken zowel vanuit huis als op kantoor (50/50) en je kunt je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket én persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden we belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.

Het gaat om een functie waarbij je 24 uur per week beschikbaar bent. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform functieschaal 8. Dat is maximaal € 3.732 bruto bij een fulltime dienstverband. We binden je graag aan onze organisatie. Na een jaarcontract is onze intentie dan ook je een vast contract aan te bieden. Je ontvangt 144 wettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband. Daarnaast zijn er bovenwettelijke vakantie-uren.

Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling, betaald ouderschapsverlof, thuiswerkvergoeding én een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het jaarsalaris. Dit budget kan je op verschillende manieren gebruiken, bijvoorbeeld voor het kopen van extra verlofdagen of verlofsparen. Ook kan je, naast de reiskostenvergoeding, gebruik maken van de uitruilregeling reiskostenvergoeding en fietsregeling. 

Wil je meer weten?

Dat mag altijd, wij beantwoorden je vragen graag! Een telefoongesprek van een minuut of tien kan voor jou en ons het verschil maken. Bel daarom gerust met Henry ten Hoven (06-15489734) of Marieke Heeremans-Weken (06-52533418).

Gelijk solliciteren mag natuurlijk ook: Je persoonlijke motivatie en CV ontvangen wij graag uiterlijk zondag 16 oktober via Vooruit in Drenthe. Klik hier om te solliciteren. De 1e gespreksronde vindt plaats op donderdag 20 oktober. Een 2e gespreksronde staat gepland op woensdag 26 oktober 2022.

De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gebleken geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang op externe kandidaten.

Een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Wil je meer weten over werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.

Solliciteer