Functioneel beheerder sociaal domein

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

 

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!

 

Wij zoeken een:

Functioneel beheerder sociaal domein

(32- 36 uur per week voor de periode van 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband )

 

Team Advies & Services

We staan midden in de informatiesamenleving. Iedereen beschikt over steeds meer informatie, in allerlei vormen. Van gemeenten wordt dienstverlening verwacht die niet alleen aansluit op de bestaande informatiesamenleving, maar óók op toekomstige ontwikkelingen. Team Advies & Services, waaronder het functioneel beheer valt, ondersteunt de organisatie hierbij door een betrouwbare basis voor de informatiehuishouding te bieden en tegelijk te experimenteren en te innoveren. Het functioneel beheer is binnen onze organisatie gecentraliseerd. Je bent samen met de andere zes functioneel beheerders verantwoordelijk voor het functioneel beheer van het gehele applicatielandschap binnen de gemeente Coevorden. Wil jij onderdeel zijn van dit ambitieuze team? Lees dan verder.

Wat ga je doen?

Samen met een collega-functioneel beheerder ben je verantwoordelijk voor het functioneel beheer van het sociaal domein. Jullie hebben ieder een eigen takenpakket en zijn elkaars achtervang. Je hebt een afwisselend takenpakket dat als volgt is samengesteld:

  • Beheren en inrichten van applicaties in het sociaal domein voor de clusters Jeugd, WMO en voor het minimabeleid. Het gaat hierbij o.a. om de applicaties Civision Samenlevingszaken, Allegro, Wijzer (regie- en zaaksysteem) en de Doe-Mee-Webwinkel;
  • Beoordelen van behoeften en wensen van gebruikers en je weet deze om te zetten in praktische, innovatieve oplossingen;
  • Je weet hoe de informatie- en gegevensstromen georganiseerd zijn;
  • Signaleren en oplossen van storingen en foutmeldingen, in bijvoorbeeld het berichtenverkeer, in afstemming met key-users, leveranciers en technisch beheer;
  • Voorbereiden, testen en implementeren van nieuwe versies en van applicatiewijzigingen;
  • Je biedt technische ondersteuning bij het vervaardigen van managementinformatie;
  • Je geeft uitleg en instructie aan gebruikers en zorgt voor documentatie.

Samen met jouw collega functioneel beheerders en adviseurs informatievoorziening zorg jij voor een optimaal werkend applicatielandschap. Je hebt een nauwe band met de klant, denkt mee met veranderingen en bent tot op een bepaald niveau thuis in de processen. Je werkt hiermee samen met de key-users van de clusters en de collega’s van het applicatie- en technisch beheer van de gemeente Emmen. Je staat open voor (innovatieve) ontwikkelingen en zoekt de samenwerking met bijv. andere gemeenten op.

Wie zoeken we?

We zijn op zoek naar een functioneel beheerder die ons team komt versterken, waarbij we ervaring en affiniteit met het vak belangrijker vinden dan specifieke kennis van de genoemde applicaties. 

  • Je beschikt over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;  
  • Je hebt aantoonbare ervaring en/of affiniteit met functioneel beheerder, het optimaliseren van ICT processen en het kunnen vertalen van werkprocessen naar informatiestromen;
  • Je hebt idealiter ervaring met Civision Samenlevingszaken, Allegro en Wijzer (als regie- en zaaksysteem) en kennis van SQL;
  • Je bent communicatief vaardig en klantgericht;
  • Je bent omgevingsbewust, op de hoogte van relevante ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie, specifiek het sociaal domein, en kunt deze vertalen naar concrete acties;
  • Je bent analytisch sterk, proactief, zorgvuldig en hebt oog voor detail.

Verder is het voor deze functie van belang dat je zelfstandig bent en tevens een teamspeler. Je mondelinge en schriftelijke communicatie is effectief en duidelijk. Je werkt gestructureerd en bent stressbestendig. Plannen en organiseren kun je goed. Daarnaast beschik je over een gezonde dosis humor! 

Wat bieden we?

Je werkt binnen een hele dynamische en aantrekkelijke organisatie die volop in beweging is! Als organisatie bieden we collega’s veel ruimte, de kans om opleidingen te volgen en je uren flexibel in te delen. Het betreft een functie van 32 tot 36 uren per week. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform schaal 9 (tot maximaal € 4048,- bruto bij een volledig dienstverband). Je krijgt uitstekende aanvullende arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof en een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het jaarsalaris, dat naar eigen wens kan worden ingezet.

Pak jij deze kans?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Stiana Sibon, Teamleider, via telefoonnummer 06 1171 4536 of met Henriët Dogger, Adviseur Informatievoorziening Sociaal Domein, via telefoonnummer 06 3177 7562. We ontvangen je motivatiebrief en CV graag via Vooruit in Drenthe. Klik hier om te solliciteren. Je kunt tot en met 24 oktober 2021 reageren. De gesprekken vinden plaats op dinsdagochtend 2 november 2021.

Wil je meer weten over werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.