Consulent Schuldhulpverlening
‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’
Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!
Wij zoeken een:
Consulent Schuldhulpverlening
(Voor de periode van 1 jaar, met de intentie tot een vast dienstverband )
Wat ga je doen?
Je gaat werken binnen het team Maatschappelijke Ondersteuning (MO). Een ondernemend team dat uitkijkt naar je komst en waar een baan op je wacht met veel vrijheid, maar ook verantwoordelijkheid. In dit team zijn de clusters Wmo, Schuldhulp, Minima en Contractmanagement ondergebracht. In deze functie val je onder de Teamleider MO. Je staat in nauw contact met de beleidsmedewerker en Coördinator van het cluster Schulden en armoede. Daarnaast schakel je vanzelfsprekend ook met consulenten van andere clusters binnen het team MO.
Het cluster Schuldhulpverlening bestaat uit zes consulenten, vier administratief medewerkers en twee preventiemedewerkers.
Hoe ziet je werkweek eruit?
Als Consulent Schuldhulpverlening ben jij verantwoordelijk voor het afhandelen van aanvragen op het gebied van schuldhulpverlening. Jij bent de schakel tussen jouw cliënten en schuldeisers. Door het voeren van (intake) gesprekken analyseer en beoordeel je de hulpvraag en bepaal je per situatie de oplossingsmogelijkheden. Je richt je daarbij op het vinden van een structurele oplossing, waardoor de cliënt in staat is om weer financieel zelfstandig te zijn.
Je beheert je eigen caseload en begeleidt actief de schuldhulpverleningstrajecten. Je signaleert knelpunten en denkt mee in oplossingen. Als consulent ben je verantwoordelijk voor het traject van begin tot eind. Je voert intakegesprekken en begeleidt de cliënt tijdens het traject. Samen met de administratief medewerker Schuldhulp werk je aan een schuldenvrije toekomst van de inwoner.
Wie zoeken we?
- Door je kennis van zaken kan je ook prima zelfstandig werken, durf je beslissingen te nemen en door te pakken; je bent praktisch ingesteld j
- Je toont initiatief en werkt samen; je hebt een hulpvaardige instelling en denkt in oplossingen;
- Je bent doortastend en weet van aanpakken, maar met oog en oor voor de mens;Je bent integer, empathisch, kan goed luisteren en hebt een open mind voor andere ideeën. Tegelijk ben je ook zakelijk, je kunt afstand nemen van de problematiekJe hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding binnen het maatschappelijk domein, zoals SJD, MWD of Social Work;
- Je beschikt over recente werkervaring binnen het werkveld Schuldhulpverlening en dat betekent: zelfstandig beschikkingen opstellen, een minnelijke schuldregeling opzetten (Msnp), het vrij te laten bedrag berekenen (VTLB), beslagvrije voet berekenen, uitvoeren van hercontroles en verzoekschriften indienen bij de Rechtbank voor Dwangakkoord en Wsnp (Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen).
Wat bieden we?
Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren! We stimuleren ook jóuw ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen, via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. we werken zowel vanuit huis als op kantoor (50/50) en je kan je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket én persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.
Het gaat om een functie waarbij je minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week beschikbaar bent. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform schaal 9 Dat is maximaal € 4.208,- bruto bij een fulltime dienstverband. We binden je graag aan onze organisatie. Na een jaarcontract is onze intentie dan ook je een vast contract aan te bieden. Je ontvangt 144 wettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband. Daarnaast zijn er 43.20 uur bovenwettelijke vakantie-uren
Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof, thuiswerkvergoeding én een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het jaarsalaris. Dit budget kan je op verschillende manieren gebruiken, zoals voor het kopen van extra verlofdagen of verlofsparen. Ook kan je, naast de reiskostenvergoeding, gebruik maken van de uitruilregeling reiskostenvergoeding en fietsregeling.
Pak jij deze kans?
Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Rosanne Bruinsma, coördinator Sociaal domein via telefoonnummer 06-46971162. Wij ontvangen je motivatiebrief en je CV graag via Vooruit in Drenthe. Je kunt tot en met 20 maart reageren. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 28 maart.
Wil je meer weten over werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.