Adviseur Informatiebeheer
‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’
Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!
Wij zoeken een:
Adviseur Informatiebeheer
Team Advies en Services
Het cluster Informatieregie en -Dienstverlening (IRD) is onderdeel van het team Advies & Services. Het cluster is verantwoordelijk voor het veilig stellen van informatie voor nu en later. We zijn volop in ontwikkeling. Dit is ook nodig want de digitale ontwikkelingen gaan razendsnel.
Een greep uit de actuele thema’s: Versnippering van informatie binnen Coevorden zorgt voor nieuwe vraagstukken. Daarnaast is het zaakgericht werken volop in ontwikkeling. Ook inwoners en ondernemers verwachten dat ze producten en diensten snel, makkelijk en veilig online kunnen aanvragen. Doordat we deels hybride werken, heeft iedereen een mobiele werkplek nodig en toegang tot de informatie om te kunnen werken. Kortom: de informatiewensen van de organisatie én van de inwoners van de gemeente Coevorden bewegen óók mee; we staan niet stil.
Samen hebben we een toekomstbeeld neergezet. Daarbij hebben we speciaal stilgestaan bij de rol en verantwoordelijkheid die het cluster en medewerkers daarin moeten nemen.
Om dit in goede banen te leiden, is een informatiebeleidsplan opgesteld. Dit plan bestaat uit zes sporen: Dienstverlening, Informatieveiligheid, Data en informatie, Duurzame toegankelijkheid en bewaring, Werkplek van de toekomst en Doorontwikkeling I-organisatie. Onze ambitie is dat dit cluster gaat werken aan de uitvoering van dit plan, samen met de organisatie. Waar streven we naar? consequent succesvol zijn, de basis op orde houden, kwaliteit leveren en makkelijk inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Belangrijke speerpunten in alles wat we doen zijn regie op onze informatievoorziening en het beschermen en bewaken van de kwaliteit ervan.
Wat ga je doen?
Er liggen mooie opdrachten voor je klaar. Als jij graag je handen uit de mouwen steekt en ervan houdt om jezelf uit te dagen, is dit een mooie kans voor jou. Je kan bij ons laten zien wat je in je mars hebt en wij stimuleren je om te leren en te groeien!
Er is behoefte aan een adviseur die met ons (mee)denkt en óók de vertaalslag maakt naar de praktijk. Jouw kritische blik komt van pas bij ons huidige beleid, maar ook processen ga je onder de loep nemen. Er is behoefte aan kaders die jij opstelt voor je eigen team én voor de organisatie op het gebied van informatievoorziening. Los van het opstellen van plannen, kaders en processen, vertaal je dit naar de praktijk. Je stelt jezelf steeds de vraag of de plannen en protocollen realistisch én uitvoerbaar zijn.
Verbinding is een sleutelwoord in deze rol. Met veel plezier ben jij de kennispartner rondom het brede thema informatievoorziening. Om te beginnen ben jij een gesprekspartner van het bestuur. Ook schakel jij tussen je eigen team en het i-cluster (Informatievoorziening en -beheer); jij zorgt voor kruisbestuiving en stimuleert dat we met elkaar door een integrale bril (gaan) kijken. Daarin trekken we o.a. samen op met onze samenwerkingspartners Borger-Odoorn en Emmen (BOCE). We werken al actief samen op verschillende onderwerpen, zoals het ontwikkelen van een visie op e-depot
Jij bent ook van toegevoegde waarde bij kwaliteitsbewaking; hoe zorgen we ervoor dat we dit continue kunnen waarborgen en monitoren?
Er is méér! Een greep uit je takenpakket:
- Je definieert het archiefbeleid en bewaakt de uitvoering ervan;
- Je denkt mee over de visie op zaakgericht werken;
- Je vakkennis is up to date óf je maakt het je snel eigen. Dit vertaal je naar beleid en advies: je volgt ontwikkelingen op het gebied van archiefwetgeving, informatiebeheer en archiefbeheer;
- Je past je kennis op het gebied van de zorg voor archieven toe in de praktijk; de archiefwet en -besluit, de archiefregeling, selectielijsten en metadata zijn voorbeelden;
- Je adviseert het cluster (IRD), onder andere op inhoud en op het gebied van professionalisering;
- Deelnemen of leiden van projecten die het terrein van informatiebeheer raken of waar kennis/inbreng van de afdeling informatiebeheer nodig is.
Wat breng jij ons?
We beseffen ons dat we veel vragen als het gaat om kennis en ervaring. Nóg belangrijker is dat je de juiste persoon bent voor deze job. Je bent een stevige persoonlijkheid die goed gedijt in een politiek-bestuurlijke omgeving. Doortastend en overtuigend ben je als er knopen doorgehakt moeten worden. Meeveren als de situatie daarom vraagt vind je ook belangrijk. Je voelt dat goed aan en hebt oog voor de mens én de materie.
Je kan prima zelfstandig werken, maar je bent géén eenpitter. We zoeken een collega die juist graag samenwerkt en proactief is. Niet alleen binnen ons eigen team, je hebt ook je vizier gericht op de rest van de organisatie en externe partijen. Mensen weten jou ook te vinden. Je bent zichtbaar en benaderbaar en brengt duidelijkheid. Omdat jij ondernemend bent en graag wil vernieuwen, vind je het leuk om de organisatie in te gaan. Je neemt anderen mee in de materie en overtuigt ze van het nut of de noodzaak ervan.
Dit vinden we ook belangrijk:
- Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau;
- Je hebt actuele kennis van fysieke en digitale archivering (inclusief wet- en regelgeving);
- Je bent bekend met zaakgericht werken, inclusief de inhoudelijke kennis van zaaksystemen;
- Archiefbeheer en digitalisering zijn voor jou bekend terrein, daar ben je goed in thuis.
Hiermee heb je een streepje voor:
- Je hebt minimaal een afgeronde hbo opleiding Informatiemanagement, aangevuld met vakgerichte cursussen.
Samen met andere adviseurs zorg je ervoor dat onze informatiehuishouding aansluit op de bestaande informatiesamenleving!
Wat bieden wij jou?
Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren! We stimuleren ook jóuw ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen, via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. We werken zowel vanuit huis als op kantoor en je kunt je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket én persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.
Het gaat om een functie waarbij je minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week beschikbaar bent. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform schaal 10. Dat is maximaal € 5.009,- bruto bij een fulltime dienstverband. We binden je graag aan onze organisatie. Na een jaarcontract is onze intentie dan ook je een vast contract aan te bieden. Je ontvangt 144 wettelijke en 43,2 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband.
Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof en een Individueel Keuze Budget van 17,05 % van het jaarsalaris. Dit budget kun je op verschillende manieren gebruiken. Zo kun je er extra verlofdagen mee kopen, je kunt verlofsparen en je kunt het inzetten voor de fietsregeling. Je mag het budget natuurlijk ook laten uitbetalen. Bij ons krijg je bovendien nog een reiskostenregeling, een thuiswerkvergoeding én een Persoonlijk budget van € 850 per jaar.
Wil je meer weten?
Dat mag altijd, wij beantwoorden je vragen graag! Een telefoongesprek van een minuut of 10 kan voor jou het verschil maken. Bel daarom gerust met Nicole Victorie, Coördinator Informatieregie- en dienstverlening, 06- 55487740
De vacature staat online totdat we een geschikte kandidaat gevonden hebben. Herken jij jezelf in het gestelde profiel, reageer dan op de vacature of neem contact met ons op.
Koffiemoment
Ben je benieuwd naar onze organisatie, maar weet je nog niet zeker of je ook gelijk wilt solliciteren? Dán is een koffiemoment een leuke manier om een ‘kijkje’ te kunnen nemen in onze organisatie. Wij maken graag een afspraak met je voor een persoonlijk koffiemoment in Coevorden. Meld je hiervoor aan via solliciteren@coevorden.nl.
Gelijk solliciteren mag natuurlijk ook: Je persoonlijke motivatie voor deze functie én je CV ontvangen wij graag!
Wil je meer weten over werken bij de gemeente Coevorden en hoe onze collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.