Strategisch Beleidsadviseur Sociaal domein gericht op kansengelijkheid

Kenmerkend voor onze gemeente is dat wij nauw betrokken zijn bij onze inwoners en graag met ze meedenken over hoe wij van dienst kunnen zijn. Heb jij een sociaal hart en wil jij meebouwen aan een kansrijk Borger-Odoorn?  Lees dan verder!

Wij zoeken voor de afdeling Sociaal domein een ervaren en enthousiaste
 

Strategisch Beleidsadviseur Sociaal domein
gericht op kansengelijkheid
Voor 36 uur per week | Locatie Exloo (hybride)


Wat ga je doen?
Als Strategisch Beleidsadviseur Sociaal Domein speel je een cruciale rol bij het bevorderen van kansengelijkheid in onze gemeente. Samen met collega's werk je aan het leveren van een strategische bijdrage aan belangrijke thema's binnen het sociaal domein. Je bent in staat om effectief samen te werken met zowel interne als externe stakeholders, waardoor je bijdraagt aan het realiseren van onze strategische doelen. De nadruk ligt hierbij op het versterken van kansengelijkheid, wat de komende jaren een centrale focus zal hebben.

Daarnaast omvat je rol ook inhoudelijke verantwoordelijkheden. Je bent beleidsinhoudelijk leidend bij de Participatiewet en aanverwante wetgeving, waarbij je samenwerkt met twee collega's om een impactvol beleid te ontwikkelen en uit te voeren.

Als Strategisch Adviseur maak je deel uit van het team Sociaal Domein, dat is onderverdeeld in vier teams: Meedoen!, Preventie, Jeugd en Educatie, en Kwaliteit en Bedrijfsvoering. Binnen onze afdeling vind je zowel beleidsmedewerkers als uitvoerend personeel. Onze samenwerking met de Stichting Sociale Teams Borger-Odoorn, waar de toegang is belegd, is nauwgezet en essentieel voor het behalen van onze doelstellingen.

Hoe zien wij de ideale kandidaat?

  • Je hebt het vermogen om de rode draad te zien in complexe vraagstukken, dit zowel ambtelijk als bestuurlijk te duiden en te delen.
  • Je geeft zowel gevraagd als ongevraagd advies aan zowel het bestuur als het managementteam.
  • Je ziet erop toe dat collegebesluiten, programma's en projecten daadwerkelijk bijdragen aan de strategische doelen van het sociaal domein.
  • Je ondersteunt teams bij het omgaan met complexe vraagstukken en samenwerkingsverbanden.
  • Je behartigt belangen, zowel intern als extern, en brengt de effecten van besluiten zorgvuldig in kaart.
     

Jij bent een energieke en ervaren professional met visie, enthousiast over het werken in een platte organisatie waar je aantoonbaar het verschil kunt maken. Je energie is aanstekelijk en je weet hoe je anderen in beweging krijgt. Je kunt complexe zaken helder maken en neemt op strategische momenten afstand om een duidelijk perspectief te behouden. Betrokken bij de inhoud, maar niet verstrikt raken in details. Je hebt oog voor de integrale aspecten, bewandelt de juiste route en beschouwt jezelf als een professional in contact, beleid en advies.

Verder herken je je in het volgende:

  • Je beschikt over HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Je bent analytisch sterk en kunt tegelijkertijd praktische benaderingen toepassen, resulterend in overtuigende en heldere adviesstukken.
  • Je hebt ruime kennis van de gemeentelijke organisatie, interne beleidslijnen, regels en procedures, evenals op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen.
  • Je bent bedachtzaam en daadkrachtig, bereid om beslissingen te nemen en met de drive om vooruitgang te boeken, het verschil te maken en verbonden te zijn met het idee van de gemeente: doen wat helpt, niet alleen wat hoort.

Ben jij dit? Leuk, wij komen graag met je in contact!

Wat bieden wij je?
Een baan waarin jouw sociale hart ruimte krijgt. Een baan met impact binnen een informele gemeente.

Verder kun je rekenen op:

  • een maximaal salaris van €5.621,- bruto per maand (schaal 10a) bij een fulltime dienstverband (36 uur), waarbij uitloop mogelijk is naar schaal 11 (maximaal €5.997,- bruto per maand), bij een fulltime dienstverband (36 uur). Afhankelijk van je kennis en ervaring wordt je ingeschaald;
  • een gefaciliteerde thuiswerkplek, thuiswerkmogelijkheden en een thuiswerkvergoeding;
  • een leven lang leren vanuit onze BOCE Academy;
  • een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen;
  • een jaarcontract met de intentie dat na een jaar om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd.

Waar kom je te werken?
Met circa 43 gedreven collega’s werk je op de afdeling Sociaal Domein, die verdeeld is in vier teams. De afdeling is zelforganiserend en geeft ruimte aan de professionals. Wat ons als team kenmerkt is collegialiteit en samenwerking.

Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze ongeveer 250 medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de eerste Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk. Kijk voor meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn op www.borger-odoorn.nl/vacatures. 

Geïnteresseerd?  
Kom jij impact maken binnen de gemeente Borger-Odoorn? Reageer dan met jouw motivatiebrief en curriculum vitae via Vooruit in Drenthe op www.vooruitindrenthe.nl.   

Solliciteren kan digitaal tot 27 februari 2023 met brief en curriculum vitae via www.vooruitindrenthe.nl.  Een Discover potentieel analyse, gericht op gedrag, drijfveren en talenten, is onderdeel van de procedure. De eerste gespreksronde staat gepland op 5 maart 2024.

Informatie  
Wil je eerst inhoudelijk meer weten, neem dan gerust contact op met Anita van der Schuur, Manager Sociaal domein, 06 11 75 31 49 en/of a.vanderschuur@borger-odoorn.nl. Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen met Carolien Manning, Recruiter, 06 53 91 90 43 en/of c.manning@borger-odoorn.nl.