(Senior) inkoopadviseur

Wat ga je doen?

Op dit moment is deze functie uitbesteed en wordt door een extern inkoopbureau gedaan. De gemeente Borger-Odoorn gaat de functie in eigen beheer organiseren. Hierbij is de samenwerking met de gemeenten Emmen en Coevorden een belangrijk onderdeel. Het externe bureau is als zogenaamde flexibele schil voor ondersteuning en incidentele aanbestedingen en inkopen beschikbaar. De inkoopadviseur maakt onderdeel uit van de afdeling Bestuur Concern ondersteuning (BCO) en het cluster Financieel Beleid en Control (FBC).

Inkopen vindt decentraal (door de afdelingen) plaats. Vanuit het gecoördineerd decentraal inkoopmodel adviseert en coördineert de inkoopadviseur. De inkoopadviseur stelt het inkoopbeleid op, verzorgt de coördinatie van alle inkopen en treed op als inkoopadviseur. De inkoopadviseur geeft daarbij aan welk proces wordt gevolgd en welke procedures. In samenspraak met de afdeling wordt per inkoop (afhankelijk van omvang en aard ) een inkoopteam samengesteld. In dit inkoopteam zitten de inhoudelijke, juridische en financiële deskundigen. Eventueel zijn daar ook gespecialiseerde bureaus bij betrokken.

Je bouwt aan het verder verstevigen en professionaliseren van de inkoopfunctie (o.a. contractmanagement). Vanuit jouw kennis en ervaring draag je bij aan het continue verbeteren van de inkoopactiviteiten. Je adviseert collega’s bij (strategische) inkoopvraagstukken, diverse inkoopthema’s, zoals Maatschappelijk Verantwoord Inkopen, lokaal inkopen en MKB vriendelijk aanbesteden. Je geeft presentaties en workshops m.b.t. inkoop, draagt zorg voor het opstellen en actualiseren van inkoop- en aanbestedingsbeleid, inkoopkalender, spend analyse en het inkoopjaarplan. Je bent in staat om hier vanuit een strategisch kader naar te kijken.

Wat zijn de werkzaamheden?

  • Coördinatie van inkoop
  • Adviseren over inkoop
  • Begeleiden van (Europese) aanbestedingstrajecten
  • Het maken van het inkoopjaarplan
  • Rapporteren over inkoop
  • Het maken van inkoopscans
  • Mede samenstellen van contactregistratie

Wat vragen wij van jou?

We zoeken een enthousiaste en ervaren inkoopadviseur die zowel strategische, tactische en operationele taken uitvoert. De functie is een zogenaamde “stand alone” functie en dit betekent ook dat uitvoerende werkzaamheden gedaan moeten worden, of te wel een grote diversiteit van taken zoals het inkoopbeleid maken als het publiceren van aanbestedingen op Tenderned en het controleren en het complementeren van aanbestedingsdossiers. Je wil graag aan de slag om deze nieuwe functie in te vullen en samen met anderen projecten tot een succes maken. Je bent een echte doorzetter, positief kritisch en je denkt in mogelijkheden. Je bent accuraat en staat stevig in je schoenen. Je hebt een uitstekend gevoel voor werken in een politiek- bestuurlijke omgeving.

Opleidingsniveau

  • HBO/WO-niveau , NEVI-1 (voorkeur NEVI-2) of een vergelijkbare opleiding;
  • drie jaar recente werkervaring in een vergelijkbare functie, waarvan tenminste twee jaar binnen een gemeente of andere overheid;
  • ervaring met projectmatig werken;
  • ervaring met Europese aanbestedingsprocedures;
  • van de aanbestedingswet en gerelateerde wet- en regelgeving.

En bij voorkeur:

  • kennis van relevante systemen zoals Tenderned, Negometrix en Vendorlink;
  • ervaring in een coördinerende rol.

Vaardigheden en competenties

  • Klantgericht
  • Analytisch
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Resultaatgericht
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Flexibel
  • Adviesvaardig.

Wat bieden wij je?

Een informele, open en collegiale werkomgeving met korte lijnen. Je krijgt de ruimte, vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om zelfstandig aan de slag te gaan. Bij ons heb je de mogelijkheid je verder te ontwikkelen en een goede balans te vinden tussen werk en privé.
Afhankelijk van je kennis en ervaring bieden wij een salaris tussen € 2.973,- en € 4.494,- bruto per maand (functieschaal 10) bij een dienstverband van 36 uur per week. Deze voor ons nieuwe functie zal worden gewaardeerd.

Naast het salaris heb je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen. Zoals bijvoorbeeld maandelijkse uitbetaling van je vakantiegeld, extra verlof kopen of je reiskosten met fiscaal voordeel uit laten betalen. Daarnaast werken we deels thuis en deels op kantoor.

Waar kom je te werken?

De gemeente Borger-Odoorn, met ruim 25.000 inwoners en zo’n 200 medewerkers, is een groene plattelandsgemeente met veel openbare ruimte, bossen en natuur en een hoog ambitieniveau. De collega’s werken in hoofdzaak op twee locaties: het gemeentehuis in Exloo en de gemeentewerf in 2e Exloërmond. Verantwoordelijkheden liggen tot laag in de organisatie. Vandaar dat we aansturen via opgavegericht werken waarbij we tegelijkertijd met onze afdelingen bouwen aan (meer) zelforganisatie. Wij werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de eerste Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk. Cittaslow staat onder meer voor genieten op een plezierige, gastvrije manier in een menselijk tempo. Dit doen we ook binnen de organisatie.
Onze missie is Samen Ontspannen Durven. Dat staat voor integraliteit en onderlinge samenwerking (met elkaar en met onze inwoners), ontspannen in je werk staan (ook in drukke tijden) en durven staan voor wat je nodig hebt. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.borger-odoorn.nl.

Geïnteresseerd?

Wil je solliciteren en herken je je in bovenstaand profiel? Reageer dan digitaal vóór woensdag 4 augustus aanstaande. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de week van 9 t/m 13 augustus a.s.
 
Solliciteren doe je digitaal via www.vooruitindrenthe.nl. Dit is de enige manier waarop je je motivatie en cv kunt insturen. Klik op onderstaande button om naar de digitale-sollicitatie te gaan. Een Discover potentieel analyse kan deel uitmaken van de procedure.

Solliciteren

Informatie

Heb je nog vragen over de vacature? Mail deze dan aan Biense van Spronsen (b.vanspronsen@borger-odoorn.nl ). Bellen mag uiteraard ook via 14 0591. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met het team P&O. Zij zijn op hetzelfde telefoonnummer te bereiken of via .