HR-adviseur

Onze collega heeft een nieuwe uitdaging gevonden. Dit maakt dat we op zoek zijn naar versterking  voor ons team P&O! 

Ben jij die ervaren HR-adviseur die oplossingen heeft en meedenkt in plaats van alleen de regels volgt? Ben je creatief, zie je mogelijkheden en kun je ze ook nog toepassen? Aarzel dan niet en reageer op onze vacature van: 

                                    HR-adviseur 
                                32 uur per week 


Borger-Odoorn ontwikkelt zich naar een wendbare organisatie, een swingende tent! Hiervoor omarmen wij zelforganisatie, stellen wij werkgeluk centraal en werken wij vanuit de bedoeling. 

Als ervaren HR-adviseur hoeven wij je niet te vertellen wat er allemaal te doen is. Bij ons ben jij inzetbaar binnen de hele organisatie, van advies en beleid tot en met de implementatie. Van 1e lijns-adviseur, waar je aan tafel zit met een manager of de directeur, tot het maken van beleidsvoorstellen waarbij je ook verantwoordelijk bent voor (een deel van) de uitvoering. Van het faciliteren bij teamontwikkeling tot de gesprekken met de individuele medewerker. En als het eens nodig is, maak je zelf de brief voor een medewerker. Ook kun je aansluiten bij verschillende projecten of programma’s binnen de gemeente. Soms vanuit je HR-expertise maar het kan zeker ook vanuit je eigen interesse. Op onderdelen, zoals bijvoorbeeld e-hrm en opleidingen werken we nauw samen met onze buurgemeenten Coevorden en Emmen (BOCE). Als dit onderdeel wordt van jouw taak, dan zorg je in deze samenwerking voor een integrale aanpak waar alle organisaties beter van worden.   

Wie zijn wij?
De gemeente Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de eerste Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk.   

Ons team P&O bestaat op dit moment uit 7 medewerkers en is onderdeel van de afdeling Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). Onder deze afdeling vallen ook de clusters Communicatie, Juridische Zaken, Openbare Orde en Veiligheid, het Bestuurssecretariaat, Informatievoorziening en Facilitaire Zaken. Naast de afdeling BCO zijn er nog 5 afdelingen: Ontwikkeling en KCC, Real/Borg, Sociaal domein, Financiën en Programma’s en Projecten. In totaal werken we met ongeveer 250 collega’s bij de gemeente Borger-Odoorn.   

Wat breng jij ons? 
Je brengt een afgeronde HBO-opleiding mee, zoals bijvoorbeeld HRM, Bedrijfskunde (MER) of Verandermanagement. Daarnaast vinden we jouw ervaring van minimaal 3 jaar op de verschillende HR-terreinen zeker zo belangrijk. Je gaat voor creatieve oplossingen, waarin je een integrale afweging maakt voor de beste keuze. 

In jouw vakgebied ben je een stevige generieke HR-adviseur met een hands-on mentaliteit. Een sparringpartner die de vaardigheden heeft om ook te spiegelen en feedback te geven. Jij bent een gelijkwaardige gesprekspartner en waar nodig geef je tegengas. Meedenken doe je vanuit ‘de bedoeling’, waarbij je tegelijkertijd wel de noodzakelijke kaders bewaakt. 

Wat geven wij jou? 
Een informele, open en collegiale werkomgeving met korte lijnen. En waarin samenwerken, ook buiten het eigen team, de normaalste zaak van de wereld is. Je krijgt de ruimte, vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om zelfstandig aan de slag te gaan. Bij ons kun je je verder ontwikkelen. Een goede balans tussen werk en privé vinden wij erg belangrijk; thuiswerken is een vanzelfsprekendheid, natuurlijk wel in afstemming met jouw collega’s.  

Het gaat voor deze functie om een structurele plek, waarbij je in eerste instantie een tijdelijk contract krijgt voor de duur van één jaar, dat bij goed functioneren wordt omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.    

Salaris 
Afhankelijk van je kennis en ervaring bieden wij een bruto maandsalaris van maximaal  € 5.021 (uitloopschaal 10A). Naast het salaris heb je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen. Zoals bijvoorbeeld maandelijkse uitbetaling van je vakantiegeld, extra verlof kopen of je reiskosten met fiscaal voordeel uit laten betalen. 

Geïnteresseerd?   
Reageer dan met jouw motivatiebrief en curriculum vitae vóór 12 december via Vooruit in Drenthe op www.vooruitindrenthe.nl 

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 14 december (middag). Een Discover potentieel analyse is onderdeel van de procedure. Het gesprek hierover vindt plaats op 19 december, waarna een 2e verdiepingsgesprek zal plaatsvinden op 20 december (ochtend) in combinatie met een klikgesprek met ons team P&O.

Informatie 
Heb je nog inhoudelijke vragen over de vacature of over de procedure? Neem dan contact op met Karen Halmingh, jouw directe collega HR-adviseur. Zij is bereikbaar op 06 2184 9283.