Vergunningverlener APV, Evenementen, Bijz. Wetten en Alcoholwet

Team

We zijn een dynamisch team waarin we, binnen de duidelijke afspraken, veel vrijheid bieden binnen onze vergunningverlening, maar ook de toezicht en handhavingstaken. Ons doel is de stad en de omgeving/ gemeente Assen veiliger, mooi en leefbaarder te maken.

We zijn onderweg om een informatie-gestuurd team te worden. We anticiperen op hetgeen waar onze omgeving om vraagt, het werk is altijd leidend.

De Vergunningverlener APV, Evenementen, Bijzondere wetten en Alcoholwet is het gezicht en aanspreekpunt van de gemeente Assen voor onze burgers, ondernemers en organisatoren.

Jouw 5 competenties

  • Politieke Sensitiviteit; je voelt je thuis in het politieke speelveld en bent in staat de complexe belangen van diverse stakeholders te onderkennen.
  • Netwerker; je ontwikkelt en verstevigt relaties en samenwerking binnen en buiten de organisatie en wendt deze aan om informatie, steun en medewerking te verkrijgen.
  • Zelfstandig; je bent in staat om je eigen werk goed uit te voeren zonder hulp van anderen. Je werkt efficiënt, je besteed je tijd nuttig en zoekt zinvol werk als je tijd over hebt.
  • Besluitvaardig; je durft besluiten te nemen. Dit doe je door actie te ondernemen of door een oordeel te geven over een bepaalde kwestie.
  • Empathisch; je hebt het vermogen om je in te leven in de gevoelens of de gedachtegang van een ander. Je voelt en onderkent welk effect je eigen aard en eigen gedrag op een ander heeft of kan hebben; je houdt daar rekening mee.

Jij

Als vergunningverlener APV, Evenementen, Bijzondere wetten en Alcoholwet behandel jij:

  • Evenementen; het toetsen op haalbaarheid, signaleren van knelpunten en risico’s en waar nodig win je advies in bij hulpverleningsdiensten;
  • Aanvragen die voortvloeien uit de APV, Bijzondere Wetten en de Alcoholwet.

En verder:

  • Adviseer je het management en bestuur inzake complexe aanvragen;
  • Verleen je advies en stel je rapportages op voor diverse beleidsterreinen die voortvloeien uit genoemde taken;
  • Toets je aanvragen, meldingen en ontheffingen aan de wet -en regelgeving;
  • Ben je de schakel tussen diverse ketenpartners en organisatoren;
  • Stel je binnen de procesbewaking van de uitvoeringsprocedures standaardrapportages en correspondentie op.

Wij vragen

  • Je bent digi-vaardig en hebt inzicht in administratieve (digitale) processen;
  • Een afgeronde HBO opleiding en minimaal 3 jaar relevante werkervaring;
  • Je krijgt energie van informeren, coördineren en het geven van voorlichting;
  • Je bent sterk in prioriteren stellen;
  • Je bent vernieuwend, inspirerend en je daagt uit;
  • Je hebt geen 8 tot 17 mentaliteit en bent ook in de avond of weekenden inzetbaar.

Wij bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 5.009,- bruto per maand (functieschaal 10) op basis van een fulltime dienstverband (36 uur);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een thuiswerkregeling, een ruim opleidingsbudget en doorgroeimogelijkheden;
  • Individueel keuzebudget met in totaal 17,05% aan extra salariscomponent voor o.a.: Fiets en fietsaccessoires, tablet/laptop en sportvoorzieningen;
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Sollicitatieprocedure

Heb je interesse? Reageer dan voor 15 juni 2023 via Vooruit in Drenthe: deze link https://www.vooruitindrenthe.nl/organisaties/42fc974b-72f2-4b81-b106-cd8f26ff1bfd

Deze vacature wordt gelijktijdig intern, binnen de samenwerkingsverbanden en extern opengesteld. Bij de selectie van kandidaten handelen wij volgens onze selectieprocedure waar bij gelijke geschiktheid interne kandidaten voorrang hebben.

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Dick Dreves, Teammanager Vergunningen, Toezicht & Handhaving via 06-55215784 of via d.dreves@assen.nl.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Competenties

  • Besluitvaardigheid;
  • Inlevingsvermogen;
  • Mondelinge communicatie;
  • Netwerken;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Schriftelijke communicatie;
  • Stressbestendigheid;
  • Zelfstandigheid.

Contactpersoon sollicitatie: Hans Lemans HR-adviseur 06-31980054 of h.lemans@assen.nl
Contactpersoon vacature: Dick Dreves Teammanager 0655215784 of d.dreves@assen.nl