Programmamanager Wijken (Mijn Buurt Assen)

Samen maken we de buurt! Dat is de slogan van Mijn Buurt Assen (MBA). MBA is geen organisatie, maar een (netwerk)samenwerking tussen 3 partijen: gemeente Assen, woningcorporatie Actium en welzijnsorganisatie Vaart Welzijn (onderdeel van de Tintengroep). Met medewerkers van deze organisaties zetten wij ons al ruim 7 jaar dagelijks in voor een prettige leefomgeving voor de inwoners van Assen. Vanuit dit programma worden wijkvernieuwingsplannen geïnitieerd en gerealiseerd, stimuleren we buurtinitiatieven en werken we ook aan sociale opgaven in de wijken.

Wil jij een leidende rol in het programma Mijn Buurt Assen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Team

De Programmamanager Wijken maakt deel uit van het team Projecten & Gebiedsgericht Werken (PGGW). Dit team vormt een belangrijke schakel in de Stadsontwikkeling binnen de gemeente Assen. In dit team worden projecten getrokken die zorgen voor vertaling van de visie op de ontwikkeling van de stad naar gebieds- en gebouwgerichte oplossingen.
Het team is gevarieerd in samenstelling en leeftijdsopbouw en werkt aan diverse projecten zoals:

  • Programma/Projecten Mijn Buurt Assen;
  • Programma/Projecten Visie Aantrekkelijke Binnenstad;
  • Ontwikkeling Kloosterveen; uitleglocatie woningbouw;
  • Ontwikkeling Veemarktterrein;
  • Ontwikkeling Toeristisch Recreatieve Zone;
  • Projecten uit het programma Energietransitie;
  • Herontwikkeling binnenstedelijke locaties.

Jouw competenties

  • Draagvlak creëren;
  • Opbouwen en onderhouden van relaties;
  • Omgevingsbewust;
  • Resultaatgericht.

Jij

Jij leidt een programma met complexe multidisciplinaire projecten, met een hoog risicoprofiel. Je spreekt de taal van ondernemers en project-ontwikkelaars. Je bent verantwoordelijk voor een integrale afstemming tussen de verschillende projecten en projectteams binnen MBA en stuurt als ambtelijke opdrachtgever de Projectleiders van de gemeentelijke projecten aan. Verder zorg je dat de afstemming met het bestuur en opdrachtgever correct verloopt. Je bent betrokken bij de visietrajecten en je werkt de (beleids-) kaders verder uit tot concrete uitvoeringsprogramma’s/projecten.

Je zorgt voor verbinding met relevante domeinen. Je bent een bruggenbouwer, sterk in het soepel en doeltreffend communiceren op meerdere niveaus, je loopt voorop in de ontwikkelingen en durft het voortouw te nemen. Je bent in staat om andere partijen te verleiden met ons samen te werken of de realisatie op zich te nemen (maatschappelijk ondernemer).

Je investeert samen met de collega’s in een prettige werksfeer. Je kunt zakelijk snel schakelen en je bent gewend aan het werken voor een opdrachtgever waarbij meerdere stakeholders en belangen tegelijkertijd spelen (omgaan met de politieke omgeving).

Samen met de programmamanagers van Actium en Vaart Welzijn ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het programma en leg je verantwoording af aan de stuurgroep.

Naast programmamanager ben je inzetbaar als senior projectleider.

Wij vragen

  • Leidinggevende ervaring in projectmatig werken binnen het publieke domein is een pré, met een stevig accent op procesregie- en management;
  • Sterk analytisch- en organisatorisch vermogen, kunnen anticiperen op maatschappelijke ontwikkelingen en sturen op financiën;
  • Ruime kennis van (gemeentelijk) beleid met betrekking tot plan-ontwikkeling, ruimtelijke ordening en procedures;
  • Affiniteit met het verbinden van fysieke en sociale opgave;
  • Gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen en goed kunnen inspelen op het krachtenveld in je omgeving;
  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Overtuigingskracht en onderhandelingsvaardigheden.

Wij bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 5.872,- bruto per maand (functieschaal 12) op basis van een fulltime dienstverband
    (36 uur);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een thuiswerkregeling, een ruim opleidingsbudget en doorgroeimogelijkheden;
  • Individueel keuzebudget met in totaal 17,05% aan extra salaris-component voor o.a. fiets en fietsaccessoires, tablet/laptop en sportvoorzieningen;
  • Een vaste arbeidsovereenkomst met een werkweek van 32-36 uur.

Sollicitatieprocedure

Heb je interesse? Reageer dan voor 8 mei 2021 via Vooruit in Drenthe:
https://vacatures.vooruitindrenthe.nl/organisatie/178”.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern, binnen de samenwerkingsverbanden en extern opengesteld. Bij de selectie van kandidaten handelen wij volgens onze selectieprocedure waar bij gelijke geschiktheid interne kandidaten voorrang hebben. 

 Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.