Programmamanager Uitvoeringsprogramma Mobiliteit 2022-2026

Team
De Programmamanager UPM maakt vooralsnog deel uit van het team Ruimte, maar het omzetten naar team Projecten en
Gebiedsgericht Werken kan in de loop van 2022 aan de orde zijn.


Jouw competenties

  • Politieke sensitiviteit;
  • Doel- en resultaat gericht;
  • Proactief;
  • Coachende manier van leiding geven;
  • Sterk analytisch vermogen;
  • Samenwerkingsgericht.

Jij
Mobiliteit is een stevige opgave waar je als Programmamanager UPM op moet sturen. Je bent verantwoordelijk voor de
aansturing zowel op inhoud als proces. Je stuurt op de gestelde doelen en treedt voor een groot deel van de projecten op als
opdrachtgever. Je bent de verbinder tussen de verschillende opgaven uit het programma die worden uitgevoerd door de
lijnorganisatie en zorgt voor de interactie met andere gemeentelijke programma’s zoals de omgevingsvisie, Assen Centraal en
andere.

Je hebt kennis van mobiliteit en kan de vraagstukken vanuit verschillende perspectieven inzichtelijk maken. Je hebt een stevig
netwerk, kan goed samenwerken en samenwerkingen ontwikkelen is daarom je natuurlijke basis. Je kan makkelijk schakelen
tussen en acteren op verschillende niveaus om succesvolle ontwikkelingen van de grond te krijgen.


Het UPM 2022-2026 is de opvolger van het UPM 2018-2022. Het eerste UPM bestond uit de volgende programma lijnen:

  • De Fiets op één;
  • Beter benutten (Assen als slim bereikbare stad);
  • Goede bereikbaarheid en regiovervoer (Assen als toegankelijke stad voor de hele regio);
  • Schoon vervoer (Assen als gezonde en duurzame stad);
  • Verkeersveiligheid.

Wij vragen

  • Ruime ervaring in programma- en projectmanagement en opdrachtgeverschap;
  • Kennis en ervaring met het onderwerp mobiliteit;
  • Ruime ervaring om te opereren op de snijvlakken bestuur/ambtelijke organisatie en programma/lijnorganisatie;
  • Academisch werk- en denkniveau.

Wij bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 5.872,- bruto per maand (functieschaal 12) op basis van een fulltime dienstverband (36 uur);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een thuiswerkregeling, een ruim opleidingsbudget en doorgroei mogelijkheden;
  • Individueel keuzebudget met in totaal 17,05% aan extra salariscomponent voor o.a.: Fiets en fietsaccessoires, tablet/laptop en sportvoorzieningen;
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 4 jaar met een werkweek van 24 uur.

Sollicitatieprocedure
Heb je interesse? Reageer dan vóór 28 januari 2022 via Vooruit in Drenthe:
https://vacatures.vooruitindrenthe.nl/organisatie/178.


Deze vacature wordt gelijktijdig intern, binnen de samenwerkingsverbanden en extern opengesteld. Bij de selectie van kandidaten
handelen wij volgens onze werving en selectieprocedure waar bij gelijke geschiktheid eerst interne, en vervolgens medewerkers
met een arbeidsovereenkomst bij een van onze samenwerkingsverbanden voorrang hebben.

Contactpersoon sollicitatie
Pieter Nieman | HR Adviseur
Telefoon: 14 0592
E-mail: p.nieman@assen.nl


Contactpersoon vacature
Richard Dekker | Teammanager Ruimte
Telefoon: 14 0592
E-mail: richard.dekker@assen.nl

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.