Medewerker aanmeldteam Jeugd

Wat ga je doen

Samen met je collega’s van Aanmeldteam Jeugd handel je alle inkomende telefoongesprekken en mail aangaande jeugd af. De gesprekken die je voert zijn gevarieerd en afwisselend.

Jouw taak is om met de klant in gesprek te gaan door middel van een triagegesprek. Een triagegesprek gaat over het bepalen en scherp krijgen van de exacte hulpvraag en het kunnen inschatten van de urgentie van gevraagde ondersteuning.

Indien van toepassing wordt de hulpvraag besproken binnen het buurtteam van Vaart Welzijn indien geïndiceerde zorg niet gelijk duidelijk is en er ondersteuning geboden kan worden vanuit het voorliggend veld.

Doel is de juiste en passende ondersteuning bieden op het juiste moment bij een passende aanbieder. Het eerste contact gaat over het inventarisatie van de huidige situatie en het eventueel in gang zetten van de aanvraag (geïndiceerde zorg) voor de benodigde ondersteuning die onder de Jeugdwet valt.

Team

Het Aanmeldteam Jeugd is het eerste aanspreekpunt (loket) voor inwoners en zorgaanbieders. Het team is verantwoordelijk voor het eerste contact, aanmelding en registratie van de hulpvraag van onze inwoners. Klantcontact vindt plaats door middel van telefonie, mail, post en ander digitale kanalen.

Tevens plant het team indicatiegesprekken in de agenda van de Indicatiestellers. Dit gebeurt nadat het Aanmeldteam Jeugd alle benodigde en relevante stukken heeft ontvangen van client of aanbieder.

Jouw competenties

  • Empathie: Je kunt je verplaatsen in de situatie, gevoelens of belevingswereld van de klant en je bent je daarbij bewust van je eigen normen en waarden maar ook die van de ander en respecteert deze;
  • Klantgericht: Je onderzoekt wensen, logica en behoeften van de (interne en externe) klant en handelt daarnaar;
  • Je bent integer en open in het contact en maakt heldere afspraken over service, kwaliteit en levering;
  • Je bent gericht op vlotte, efficiënte en effectieve service;
  • Omgevingsbewust: Je geeft er blijk van goed geïnformeerd te zijn over omgevingsfactoren binnen maar ook buiten de organisatie en weet deze kennis effectief te benutten zodat de klant geholpen is met de juiste interventie;
  • Flexibiliteit: Je past je gemakkelijk aan; je bent in staat en bereid je aan te passen aan veranderende omstandigheden en/of eisen; je staat open voor nieuwe ideeën en draagt deze ook aan, teneinde het gestelde doel te bereiken.

Wat wij vragen

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding met een zorg gerelateerd profiel zoals social work;
  • Je hebt recente aantoonbare ervaring in het werkveld;
  • Je bent flexibel inzetbaar binnen onze openingstijden;
  • Je hebt ervaring en /of affiniteit met klantcontact.

Wij bieden

  • Een afwisselende functie binnen een klein professioneel team;
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4.052,- bruto per maand (functieschaal 8) op basis van een fulltime dienstverband (36 uur);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een thuiswerkregeling, een ruim opleidingsbudget en doorgroei mogelijkheden;
  • Individueel keuzebudget met in totaal 17,05% aan extra salariscomponent voor o.a.: Fiets en fietsaccessoires, tablet/laptop en sportvoorzieningen;
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, dat bij goed functioneren wordt omgezet naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Een 28 urige werkweek.

Sollicitatieprocedure

 Heb je interesse? Reageer dan voor 10 juni 2023 via Vooruit in Drenthe: deze link https://www.vooruitindrenthe.nl/organisaties/42fc974b-72f2-4b81-b106-cd8f26ff1bfd

Deze vacature wordt gelijktijdig intern, binnen de samenwerkingsverbanden en extern opengesteld. Bij de selectie van kandidaten handelen wij volgens onze selectieprocedure waar bij gelijke geschiktheid interne kandidaten voorrang hebben.

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Anna Kraaikamp, Medewerker aanmeldteam Jeugd via a.kraaikamp@assen.nl of telefonisch via 06-15292502.

Aquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Competenties

  • Flexibiliteit
  • Inlevingsvermogen
  • Integriteit
  • Klantgerichtheid
  • Omgevingsbewustzijn

Contact Informatie

Contactpersoon sollicitatie: Henriëtte Rus, HR adviseur Telefoon 14 0592 of via h.rus@assen.nl

Contactpersoon vacature: Lambertus Luik Coördinator Zorg & Welzijn Telefoon 06-83259531 of l.luik@assen.nl