Coördinator Toezicht & Handhaving

Team
We zijn een dynamisch team waar we binnen de duidelijke afspraken veel vrijheid bieden binnen onze toezicht en
handhavingstaken. Ons doel is de stad en de omgeving/ gemeente Assen veiliger, mooi en leefbaarder te maken.
We zijn onderweg om een informatie-gestuurd team te worden. We anticiperen op hetgeen waar onze omgeving om vraagt, het
werk is altijd leidend.


Jouw 5 competenties

  • Conflicthantering; Je kunt op tactvolle wijze omgaan met belangentegenstellingen en deze helpen oplossen;
  • Overtuigingskracht; Het gedrag en houding dat erop gericht is om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met als doel het realiseren van bepaalde plannen en ideeën. Je weet anderen te overtuigen door de focus te leggen op de voordelen en je kunt de behoefte van stakeholders vertalen naar krachtige argumenten om je eigen mening te ondersteunen;
  • Samenwerken; Je draagt bij aan een gezamenlijk resultaat door een optimale afstemming tussen jouw eigen kwaliteiten en belangen en die van jouw (externe/interne) partners en collega’s;
  • Zelfstandig; Je bent in staat om je eigen werk goed uit te voeren zonder hulp van anderen. Je werkt efficiënt, je besteed je tijd nuttig en zoekt zinvol werk als je tijd over hebt;
  • Oordeelsvorming; Je kunt goed inschatten hoe groot een probleem werkelijk is, je kunt duidelijk het doel van het besluit aangeven en je kunt de beste keuze maken uit de mogelijke oplossingen of besluiten.

Jij
Je vertaalt in nauwe samenspraak met je Teammanager organisatiedoelen in concrete en aantoonbare bijdragen van de groep en
de individuele medewerkers. Je bewaakt de kwaliteit en voortgang van de werkzaamheden en doet voorstellen voor verbetering.
Je coacht en begeleidt medewerkers en fungeert als achtervang in complexere kwesties. Je bent -mede- verantwoordelijk voor de
opzet en uitvoering van projecten op het gebied van handhaving, leefbaarheid en openbare orde. Je draagt actief bij aan de professionalisering van de groep en van de individuele medewerkers.


Integriteit heb je hoog in het vaandel staan. Je reageert correct, tegemoetkomend en adequaat op de reacties van jouw directe
collega’s en die van interne en externe stakeholders. Je reageert op problemen en je vindt oplossingen bij
belangentegenstellingen. In deze aanpak kun je anderen goed overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen
met plannen, ideeën of producten.


Je hebt een flexibele instelling met betrekking tot de werkdagen (feestdagen en weekend) en werktijden (overdag, avonden en
incidenteel nachten).


Je bent klant- en resultaatgericht en zoekt altijd naar samenwerking. Je bent vastberaden en hebt overtuigingskracht. Daarnaast
beschik je over een goede beheersing van de Nederlandse taal en een uitstekende schriftelijke en mondelinge
uitdrukkingsvaardigheid.


Wij vragen
Je hebt een afgeronde MBO+ (Niv. 4) opleiding aangevuld met een geldig diploma Buitengewoon Opsporing Ambtenaar. Je hebt
aantoonbare ervaring en kennis op het gebied van openbare orde, veiligheid en leefbaarheid. Tevens ben je goed bekend met
werkwijze en de cultuur van de strafrechtketen. Je hebt kennis van je eigen bevoegdheden en bent vaardig in het opstellen van
processen verbaal.


Je hebt vaardigheid in digitale systemen zoals Microsoft Office, Brickyard, CJIB-module enz.


Je hebt minimaal 4 jaar ervaring in coördinerende werkzaamheden en het aansturen van operationele teams. Je beschikt over een
geldig rijbewijs B.


Wij bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4048,- bruto per maand (functieschaal 9) op basis van een fulltime dienstverband (36 uur);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een thuiswerkregeling, een ruim opleidingsbudget en doorgroeimogelijkheden;
  • Individueel keuzebudget met in totaal 17,05% aan extra salariscomponent voor o.a.: Fiets en fietsaccessoires, tablet/laptop en sportvoorzieningen;
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst van 1 jaar met uitzicht op een structurele arbeidsovereenkomst.

Sollicitatieprocedure

Heb je interesse? Reageer voor 1 november 2021 via Vooruit in Drenthe:
https://vacatures.vooruitindrenthe.nl/organisatie/178


Deze vacature wordt gelijktijdig intern, binnen de samenwerkingsverbanden en extern opengesteld. Bij de selectie van kandidaten
handelen wij volgens onze werving en selectieprocedure waar bij gelijke geschiktheid eerst interne, en vervolgens medewerkers
met een aanstelling bij een van onze samenwerkingsverbanden voorrang hebben.


Contactpersoon sollicitatie
Pim van Donkersgoed | HR Adviseur
Telefoon: 14 0592
E-mail: p.donkersgoed@assen.nl


Contactpersoon vacature
Dick Dreves | Teammanager
Telefoon: 0655215784
E-mail: d.dreves@assen.nl

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.