Businesscontroller

Wat ga je doen

Als adviseur ga jij, als vertegenwoordiger vanuit de afdeling Financiën en Control, aan het werk binnen een dynamisch speelveld: een innovatieve gemeente en een complexe grote organisatie volop in ontwikkeling, met dus ook ingewikkelde dilemma’s en opgaven. Jij bent hierin de sparringpartner voor afdelingsmanagers, teammanagers en projectleiders. Jouw voortdurende vraag is: “Hoe zorg ik ervoor dat we het maximale van onze ambities realiseren en toch zorgen voor een duurzaam gezond financieel huishouden” Daarbij ken jij uiteraard het verhaal achter de cijfers en kijk je in jouw adviesrol continu proactief met de organisatie mee bij het realiseren van haar doelen, en de daarbij horende vraagstukken van gemiddelde complexiteit.
Jij zorgt ervoor dat de accounts die je bedient (Stadsruimte en Stadsreiniging) “in control” zijn, en gebruikt daarbij de planning- en control-cyclus, managementrapportages en adviezen en alles wat je daarnaast nodig hebt, om dit te bereiken. Je kijkt overigens ook over de grenzen van je eigen accounts heen en betrekt externe ontwikkelingen, bij jouw advisering. Het team waarbinnen je terecht komt richt zich op het adviseren van afdelingen en programma’s, die actief zijn in het ruimtelijke domein van de gemeente Almere, zoals grondbeleid en -exploitatie, reiniging, onderhoud van de stad, stedelijk beleid, beheer van vastgoed, parkeren en de verstedelijking van Almere. In de ondersteuning van de accounts sta je niet alleen; je doet dit samen met drie andere collega’s. Jullie uitdaging is het gebalanceerd omgaan met twee rollen: die van meedenkende businesspartner en die van kritische bewaker van de kaders.

Wie ben jij

Allereerst ben jij net opgeveerd van de vorige alinea: jij floreert namelijk in een omgeving waarin financiën een belangrijk deel van je werk uitmaakt en waarin jouw adviesvaardigheden optimaal kunnen worden benut.
Je bent een adviseur met een academisch werk en denkniveau die goed financieel onderlegd is en zeer resultaatgericht werkt. De planning & control-cyclus en het financieel adviseren in een gemeentelijke of provinciale omgeving, zijn voor jou gesneden koek; je kunt dit zelfstandig aan. Belangrijk is dat jij begrijpt wat de gevolgen zijn van de beleidskeuzes die worden gemaakt. Je bent proactief, scherpzinnig en positief kritisch zonder dat je de verbinding met anderen verliest. Je hebt ervaring in het adviseren van een afdeling of dienst. De belangrijkste taak van de afdeling stadsruimte is het beheer van de openbare ruimte van de gemeente Almere (bruggen, wegen, etc), terwijl de afdeling stadsreiniging zorgt voor het inzamelen van grondstoffen, zoals bioafval, plastic, papier etc. Ervaring met één of meer van deze werkterreinen is daarom ook een pré.

Het aanbod

Van onze medewerkers verwachten we slagvaardigheid en inventiviteit. Daar horen dan ook goede arbeidsvoorwaarden bij:

  • Salaris van minimaal € 3.561 en maximaal € 5.169 bruto per maand, o.b.v. 36-urige werkweek
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden
  • 17,05% financieel keuzebudget bovenop je salaris
  • De mogelijkheid om plaatsonafhankelijk te werken
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof
  • Goede doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie
  • Uitgebreide keuze aan trainingen en opleidingen, zodat jij je verder kunt ontwikkelen. Jij slim, wij slimmer.

Solliciteren

Wil je eerst meer informatie voordat je solliciteert? We bieden je de mogelijkheid om informeel in gesprek te komen met teammanager Ronny Roseval (06-52783842) of onze recruiter Paulien Wilde (06-41741898). Zodat jij beter de afweging kunt maken of deze vacature bij je past. Liever meteen solliciteren? Doe het wel zo snel mogelijk, want zodra we een geschikte kandidaat gevonden hebben, sluiten we de vacature.
Nieuwsgierig naar ons sollicitatieproces? Kijk dan eens bij onze werkwijze. Een indruk krijgen van je toekomstige collega’s? Kijk dan eens op ons Instagram account of de filmpjes op ons YouTube kanaal. Wil je op de hoogte blijven van toekomstige vacatures? Maak dan een vacature alert aan. Of volg ons op LinkedIn.

Liefde voor Almere

Gemeente Almere wil een overheid zijn die bereikbaar en begripvol is voor iedereen. Een organisatie die doet wat nodig is om in de behoeften van de stad en haar inwoners te voorzien. Werken bij Almere is daarom een kwestie van het hart. Gewoon, omdat het goed voelt om het verschil te maken voor onze inwoners. We kunnen de stad alleen maximaal bedienen met medewerkers die oprecht betrokken zijn bij Almere, de stad goed (willen leren) kennen en die het verschil willen maken.

Solliciteren