HR adviseur

De FUMO is altijd op zoek naar nieuw talent dat onze ambities deelt
Onze wereld is de wereld van het milieu en de natuur: onze leefomgeving. Het is onze drijfveer om die zo goed mogelijk te beschermen en te bewaken voor de generaties die na ons komen.

Vind jij het leuk om een bijdrage te leveren en invloed uit te oefenen op strategische onderwerpen die gericht zijn op een veilige en schone leefomgeving? Dan hebben wij een mooie uitdaging voor jou!
Voor onze afdeling Bedrijfsvoering zijn wij op zoek naar een enthousiaste HR-adviseur voor 36 uur per week.

Wat ga je doen
Als HR-adviseur adviseer je proactief het management en leidinggevenden over HR-vraagstukken en vraagstukken op het gebied van personeel- en organisatieontwikkeling. Je hebt hierbij oog voor de context waarbinnen de vraagstukken zich afspelen. Je bent goed op de hoogte van actuele HR wet- en regelgeving (inclusief arbeidsrecht) en weet deze duidelijk door te vertalen naar (praktische) handvatten en regelingen. Ook weet je welke externe ontwikkelingen en interne ontwikkelingen zich voordoen die je helder weet door te vertalen en toe te passen richting de organisatie. Het initiëren, coördineren en doorvoeren van thema’s als arbeidsmarktontwikkeling, strategische personeelsplanning, leiderschapsontwikkeling en het binnenhalen en behouden van onze medewerkers zijn onderwerpen waar jij energie van krijgt. Maar ook vraagstukken en het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van competentiemanagement en functiegebouw zijn jou niet vreemd. Dit alles doe je in samenwerking met collega’s en externe partijen.

Wie ben jij
Je werkt graag in een dynamische omgeving met complexe belangen. Je hebt een frisse blik op ontwikkelingen en processen in het HR-vakgebied. Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden en bent een volwaardige gesprekspartner voor het management en leidinggevenden. Je bent proactief, creatief, neemt regie op vraagstukken, bent resultaatgericht en beschikt over overtuigingskracht. Je kunt een vraagstuk of situatie goed analyseren en vanuit verschillende perspectieven bekijken. Tot slot kun je goed samenwerken en ben je prettig in de omgang.

Wat neem je verder mee?

  • Een afgeronde opleiding in de richting van human resource management, sociale wetenschappen, bedrijfskunde of organisatieontwikkeling;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een (soort)gelijke adviesfunctie en ervaring op het gebied van organisatieontwikkeltrajecten;
  • Uitgebreide kennis van relevante wet- en regelgeving en je bent op de hoogte van actuele HR-ontwikkelingen;
  • Je bent politiek-bestuurlijk sensitief;
  • Bij voorkeur kennis van en ervaring in het werken met het functiewaarderingssysteem HR21;
  • Je bent enthousiast en kunt goed binnen een team samenwerken.


Waar ga je werken
Wij zijn de FUMO, de omgevingsdienst van Fryslân. Wij behandelen vergunningaanvragen en houden toezicht op het milieu en de natuur. Daarnaast geven we advies over specialistische onderwerpen zoals geur, bodem, energie en veiligheid. Dat doen we voor de inwoners en bedrijven van Fryslân. In opdracht van de 18 Friese gemeenten, de provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân.

Vanuit ons kantoor in Grou werken 185 enthousiaste en klantgerichte professionals. Wij zijn meestal vriendelijk, soms streng, maar altijd rechtvaardig. En wij delen een gezamenlijke passie: een schoon, veilig en duurzaam Fryslân. Voor nu en voor later.

Werken bij de FUMO betekent samenwerken met leuke en enthousiaste collega’s. Je staat er nooit alleen voor, want jouw collega’s helpen je graag.

Wat bieden wij

  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar op basis van de CAO SGO met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 5.997,00 bruto per maand, afhankelijk van jouw opleiding en ervaring (schaal 11 op basis van een 36-urige werkweek);
  • Bovenop je salaris een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris , te besteden aan bijvoorbeeld een opleiding, extra verlof of salaris;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden, thuiswerken, reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, opleidings- en ontwikkelmogelijkheden.


Belangstelling
Bel dan met Arjen Radewalt, teamleider Bedrijfsvoering via 06-15855951. Of neem contact op met Robbert van Buiten, Recruitment Consultant via 06-29234707.

Ben je enthousiast?
Solliciteer dan via deze link. We zien je sollicitatie graag tegemoet!
Deze vacature staat open tot wij een nieuwe collega hebben gevonden. Zolang de vacature hier nog zichtbaar is, is het nog mogelijk om te reageren.

Wil je meer info over de FUMO?
Ga dan naar onze website https://www.fumo.nl/werkenbijdefumo of bekijk onze LinkedIn pagina.

Goed om te weten
Om in dienst te kunnen treden bij de FUMO is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.