Manager Serviceorganisatie

Bouw jij graag aan een organisatie die continu in beweging is, denk je in kansen en ben je niet bang om teams op resultaten aan te sturen? Beantwoord je bovenstaande vragen allemaal volmondig met ja? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zoeken naar een ondernemende Manager Serviceorganisatie. Iemand die de talenten van de medewerkers optimaal inzet en samen met het team gaat bouwen aan een professionele serviceorganisatie met tevreden klanten.

Wij zijn Fers

Bij Fers initiëren, versterken en versnellen we projecten en experimenten rond Fries & meertaligheid, participatie & zelfredzaamheid, jeugd & onderwijs, persoonlijke ontwikkeling en de doorontwikkeling van de klassieke Bibliotheek. We verbinden, oliën de samenwerking en helpen partners vernieuwen en hun ambities te realiseren. Hoe groot of klein onze rol ook is, ons doel is altijd hetzelfde: ervoor zorgen dat partners nog beter kunnen doen waar ze écht van zijn en zo het grootst mogelijke verschil maken. We zijn ervan overtuigd dat je kleine én grote maatschappelijke vraagstukken alleen kunt oplossen als spelers in het cultureel-maatschappelijk veld als partners samenwerken. Dat klinkt vanzelfsprekend, maar dat is het niet. Samenwerken is namelijk niet gemakkelijk. Het vraagt vertrouwen, ruimte, geduld en soms het gedeelde belang voor je eigen belang laten gaan. Omdat wij geloven in de kracht van samenwerking, maken wij er ons werk van om samenwerken leuker en effectiever te maken. Met ruim 50 medewerkers werken wij hier elke dag met opgestroopte mouwen, positieve energie en met grote betrokkenheid aan. En we hopen dat jij daar ook deel van wilt uitmaken.

Dit ben jij

Jij bent iemand die energie krijgt van bouwen aan een organisatie die continu in beweging is. Je bent dus een echte bouwer, die gelooft in samenwerken en niet bang is om op resultaten te sturen. Het gaat hier om een nieuwe functie en wij hopen dat je in het diepe durft te springen en op alle uitdagingen durft in te spelen die er momenteel liggen. Jij hebt er geen moeite mee om de visie van een organisatie door te vertalen naar wat dit betekent voor jouw teams en je weet dit op een heldere manier uit te leggen. Daarnaast heb je al minstens 5 jaar ervaring op het gebied van leidinggeven en weet dus hoe het is om een breed pakket aan dienstverlening te sturen. In deze functie zul je leidinggeven aan de teams Financiën, HR, ICT en Logistiek. Totaal zo’n 22 fte en 27 medewerkers. Als manager ben jij het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienstverlening. Behoeften en wensen van onze klanten vertaal je samen met de mensen uit het team naar een dienstenaanbod. Je ontwikkelt visie en ambitie, zorgt dat de teams optimaal draaien en klaar zijn voor de toekomst. Het optimaliseren van processen, integraal samenwerken en professionaliseren van onze dienstverlening aan klanten staat hoog op de agenda. Je legt verantwoording af aan de directeur-bestuurder en maakt deel uit van het MT. In het MT lever je op strategisch niveau een belangrijke bijdrage aan de brede ontwikkeling van Fers.

Jouw werkzaamheden

Je bent als manager in grote lijnen verantwoordelijk voor:

  • Het aansturen van de verschillende teams, waarbij eerst de focus ligt op de opbouw en verdere professionalisering van de teams en de onderlinge samenwerking.
  • De omzet en resultaten van jouw teams; het vertalen van kansen en ontwikkelingen in het cultureel-maatschappelijk werkveld naar concrete opdrachten voor Fers.
  • Het nakomen van afspraken met bibliotheken en andere klanten, hierbij zorg je ervoor dat ons dienstverleningsaanbod continu blijft aansluiten bij de behoeften van onze partners.
  • Het stimuleren van de teams om te vernieuwen en proactief te handelen.
  • Je ben in staat om het talent van medewerkers te stimuleren en te benutten, je kunt ze ondersteunen bij persoonlijke ontwikkeling
  • Het opbouwen, onderhouden en uitbouwen van sterke relaties met (potentiële) klanten, passend bij de doelstellingen van Fers
  • Het ontwikkelen van kennis en een visie over onze dienstverlening en het door vertalen naar organisatiebeleid en doelstellingen voor de teams
  • Het bouwen aan een serviceorganisatie die klaar is voor de toekomst en verder kan groeien. Je zorgt dat de juiste mensen op de juiste plek zitten en klanten tevreden zijn.

Dit krijg je ervoor terug:

Een platte organisatiestructuur, waar talent gestimuleerd wordt, waar we betrokken zijn bij alles wat we doen en waar we samen het verschil willen maken. Als we dit omzetten in voorwaarden dan bieden we het volgende:

  • Een arbeidsovereenkomst op basis van een jaarcontract, die we na een jaar als het van beide kanten goed bevalt graag omzetten naar een vast contract.
  • 32 - 36 uur per week in schaal 12 CAO Openbare Bibliotheken, met een minimum salaris van €5216,- en een maximum salaris van €6323,- per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur.
  • De ruimte om te doen waar je goed in bent en mee te denken over hoe we steeds weer kunnen blijven vernieuwen en ontwikkelen.
  • De gelegenheid om jezelf te blijven ontwikkelen door middel van een groot aanbod aan online trainingen, seminars en/of een opleiding.
  • Een informele werksfeer met de mogelijkheid tot thuiswerken.
  • De mogelijkheid om je niet alleen te focussen op je eigen vakgebied maar ook aan te haken bij andere projecten van Fers.

Als je enthousiast wordt om met bovenstaande uitdagingen aan de slag te gaan, zijn we erg benieuwd naar jou! Bel gerust of kom langs om een bakje koffie (of thee) te drinken. Als je zin hebt om een dag(deel) mee te lopen ben je ook van harte welkom! Heb je vragen over deze vacature, neem dan contact op met Sandra van Gaalen, onze directeur-bestuurder, via: 06-38078555.
Gewoon een sollicitatiebrief schrijven, mag natuurlijk ook. Je kunt uitsluitend reageren via fers.homerun.co.