Ambitieuze campagnemanager

ESNS is op zoek naar een ambitieuze campagnemanager
ESNS organiseert sinds 2009 de EU Prize for Music en we zijn op dit moment weer kanshebber om deze prijs de komende drie jaar te organiseren voor de Europese Commissie. Dit doen we wederom in samenwerking met een aantal internationale partners.

In de functie van campagnemanager beheer en coördineer je alle marketing en communicatie-activiteiten rondom de muziekprijs: The Music Moves Europe Talent Awards. De missie van de Music Moves Europe Talent Awards én ESNS is gericht op het promoten van aanstormend Europees talent bij een internationaal publiek.

Je werkt het hele jaar aan het project, maar de werkzaamheden hebben een zwaartepunt tussen september en februari (oplopend van een a twee dagen per week tot zo’n vier a vijf dagen per week richting de Awards ceremonie op ESNS). Je gaat werken in een ambitieuze organisatie met medewerkers door heel Nederland en partners in binnen- en buitenland. Wij bieden een parttime overeenkomst of overeenkomst van opdracht aan voor een jaar met kans op verlenging. De startdatum is bij voorkeur in augustus 2021.

De campagnemanager maakt onderdeel uit van het ESNS marketingteam.

Music Moves Europe Talent Awards

De Music Moves Europe Talent Awards is de prijs van de Europese Unie voor populaire en hedendaagse muziek, georganiseerd door ESNS (Eurosonic Noorderslag). Voor de prijs worden zestien opkomende Europese acts genomineerd.

In Groningen – tijdens ESNS in januari – worden uiteindelijk de winnaars, geselecteerd door een internationale jury, bekend gemaakt, alsook de winnaar van de Public Choice award. Het doel van de

Music Moves Europe Talent Awards is het vieren van nieuwe en opkomende talent uit Europa en hun internationale carrières te ondersteunen.

Functie-eisen

  • aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie
  • minimaal HBO werk- en denkniveau
  • flexibel en pro-actief, met ervaring in de muziekcq. evenementensector
  • vanwege het internationale karakter van de functie is goede beheersing van de Engelse taal een must

Werkzaamheden

  • Uitvoeren van (en bijdragen aan) het Marketingplan van de Music Moves Europe Talent Awards
  • Schrijven en versturen van persberichten
  • Aansturen PR kantoren (nationaal en internationaal)
  • PR plannen maken voor genomineerde artiesten, media exposure bewerkstelligen
  • Adverteren (online en offline)
  • Beheren van de Music Moves Europe Talent Awards website
  • Coördineren van een doorlopende social media campagne
  • Zorg dragen voor embedding van Music Moves Europe Talent Awards in Reeperbahn Festival en ESNS communicatie
  • Uitzetten en uitvoeren van public choice campagne
  • Coördinatie persprogramma tijdens ESNS
  • Coördinatie video content (i.s.m. contentproducer)
  • Schrijven marketing rapportage
  • Partners aansturen aan de hand van de marketingstrategie / acties
  • Het zoeken naar geschikte Europese media-partners als onderbouwing van de internationale mediastrategie

Over ESNS

ESNS is met ruim 350 acts, 40.000 bezoekers en 4.200 deelnemende professionals het toonaangevende internationale platform voor de Europese muzieksector.
ESNS heeft als missie meer aandacht te genereren voor Europese popmuziek en Europese artiesten een effectieve springplank te bieden naar internationaal succes. De belangrijkste activiteiten zijn de conferentie, de festivals Eurosonic en Noorderslag en de twee Europese projecten: de Music Moves Europe Talent Awards en het European Talent Exchange Programme (ETEP). ESNS wordt voor de komende vier jaar structureel gesubsidieerd vanuit het Rijk, de provincie en de gemeente Groningen.

In januari 2021 organiseerden we een zeer succesvolle online editie van ESNS, en we zetten ons om in 2022 weer een zo live mogelijk evenement neer te zetten. De speerpunten van het beleid zijn de komende jaren: wereldwijd opererende Nederlandse artiest centraal zetten, duurzaamheid, inclusiviteit en verjonging.

ESNS werkt volgens de volgende codes: Code Diversiteit & Inclusie, Fair Practice Code en Governance Code Cultuur, en is aangesloten bij de Green Deal en Key Change. Daarom nodigen we iedereen, van alle culturele/sociale achtergronden, uit om te solliciteren.

Heb je interesse?

Heb je naar aanleiding van deze vacature vragen of behoefte aan meer informatie dan kan je terecht bij  (Hoofd Marketing). Als je geïnteresseerd bent in deze functie stuur dan je motivatie en CV voor 26 juli 2021 naar (Office & HR).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.