Twee Adviseurs Digitale Informatievoorziening

Sinds vorig jaar voert het Drents Archief in samenwerking met enkele Drentse gemeenten en de provincie Drenthe pilots uit in voorbereiding op het in productie nemen van het Drentse e-depot in 2024. De pilots op het gebied van videotulen, zaaksystemen en bijvoorbeeld GIS-bestanden worden door het e-depot projectteam begeleid en uitgevoerd. Hetzelfde geldt voor minder technische zaken als de uiteindelijke presentatie en het gebruiksgemak. Tevens worden alle randvoorwaarden zoals het interne beheer, informatiebeveiliging en preserverings- en metadata-beleid voorbereid en geïmplementeerd. Belangrijk is het contact met de aangesloten en nog aan te sluiten organisaties in Drenthe. Hiervoor gaan wij regelmatig op pad, verzorgen workshops en organiseren we informatiebijeenkomsten. Het e-depot projectteam bestaat uit twee functioneel beheerders, twee Adviseurs Digitale Informatievoorziening en een projectleider en wordt aangevuld door interne en externe expertise waar nodig. 

Wegens het vertrek van een collega en de behoefte aan meer menskracht is het Drents Archief op zoek naar twee Adviseurs Digitale Informatie.

                                                                                                        
Jouw profiel:
Dat horen we graag van jou, maar we geven je hierbij alvast enkele tips. Je hebt relevante werkervaring en bent op zoek naar een nieuwe uitdaging. Je bent goed op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van digitale duurzame toegankelijkheid en bent in staat om te adviseren over en zorg te dragen voor benodigde functionaliteiten van het e-depot. Je vindt het belangrijk om met verschillende toepassingen de verschillende eindgebruikers te ondersteunen in de zoektocht naar informatie. Het zit in jouw aard om proactief mee te denken over wat in je werk beter kan en hoe het beter kan.

Daarnaast ben je:

  • In het bezit van een relevante HBO-opleiding op het gebied van ICT of informatiemanagement;
  • Je hebt kennis van methoden, technieken, applicaties en systemen op het gebied van digitaal informatiebeheer;
  • Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk);
  • Klantgericht en je hebt oog voor mogelijkheden voor (potentiële) klanten en aanvullende dienstverlening;
  • Affiniteit met erfgoed is een pré;
  • In het bezit van een rijbewijs.

Wat bieden wij:
Het Drents Archief is een informele organisatie waar persoonlijk en professioneel contact centraal staat. Als Adviseur Digitale Informatievoorziening kom je te werken in een klein team. Jij en je collega's kunnen altijd op elkaar terugvallen voor vragen en advies. In het team staat een open communicatie centraal. Als jij houdt van uitdaging, afwisseling en een goede werksfeer dan ben je hier op je plek.

Verder bieden wij:

  • Een tijdelijk dienstverband voor de duur van 1 jaar. Voor afloop van deze periode wordt met je besproken of de tijdelijke aanstelling wordt voortgezet voor onbepaalde tijd;
  • Het Drents Archief volgt de rechtspositie Rijk (Cao Rijk). De inschaling en het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring. Naast je salaris ontvang je een IKB-budget van 16,37% van het bruto jaarsalaris dat je vrij kunt besteden. Jouw pensioen wordt ondergebracht bij het ABP;
  • We vinden het belangrijk dat jij je bij ons thuis voelt en je maximaal kan ontwikkelen in en naast je loopbaan. Daarom meten wij continu het werkplezier en de vitaliteit van onze medewerkers zodat wij op tijd en adequaat op (geanonimiseerde) signalen kunnen reageren.
  • Bij het Drents Archief ben je vrij om jouw ideeën te delen; de lijntjes zijn kort en er is ruimte voor jouw inbreng;
  • Jouw werkplek stem je af op de werkafspraken en jouw persoonlijke situatie. Ons kantoor in het historisch centrum van Assen, op loopafstand van het NS-station, wordt zo steeds meer een plek voor samenwerking en ontmoeting. Schrijf-, denk- en uitvoerende werkzaamheden kan je desgewenst elders doen. Je wordt hierbij gefaciliteerd met een laptop en mobiele telefoon.

Informatie en solliciteren:
Ben je enthousiast geworden? Laat ons weten hoe we met jou in contact kunnen komen!
Als jij je curriculum vitae voor 15 juli a.s. mailt naar vacature@drentsarchief.nl dan kunnen we een afspraak maken en bespreken hoe jij denkt deze functie binnen het team e-depot verder vorm te kunnen geven. Dan kunnen we ook bespreken voor hoeveel uren jij beschikbaar bent.

Heb je nog vragen? Bel dan op maandag of donderdag voor meer informatie met Bas Gast, projectleider e-depot, via 0592 – 313 523.