Onsite support engineers

WAT IS JOUW WAARDEVOLLE BIJDRAGE AAN TEAM ICT?
Als onsite support engineer vorm je samen met de ICT Servicedesk het supportteam voor Drenthe College. Je zorgt er primair voor dat de ICT faciliteiten op de locaties in prima staat verkeren, voldoen aan de uitdagende leeromgeving die we studenten bieden en dat studenten en collega's in staat zijn de faciliteiten goed te gebruiken. We verwachten van de onsite support engineer dat:

  • Je meldingen en wijzigingen/aanvragen in behandeling neemt die aan jouw locatie(s) zijn toegewezen. Terugkoppeling naar de klant is hierbij erg belangrijk. Naast het in behandeling nemen van eerstelijns meldingen zijn de tweedelijns werkzaamheden een belangrijk deel van je werk. Zo kunnen meldingen soms worden herleid tot een probleem. In zo’n geval probeer je het probleem te localiseren en te reproduceren om vervolgens samen met collega’s een oplossing voor het probleem te vinden.
  • Je jezelf en je collega’s binnen de tweedelijns werkzaamheden verder uitdaagt door samen structurele oplossingen te bedenken voor meldingen die je regelmatig terugkeren.
  • Je voorstellen doet om je werkzaamheden en handelingen efficiënter uit te voeren.
  • Je een ICT coach bent voor de medewerkers van de locatie(s) in jouw regio, zodat werkplekfaciliteiten op een optimale manier worden ingezet en serviceprocessen zo efficiënt en effectief mogelijk worden uitgevoerd. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het aanleveren van vervangingsvoorstellen voor de werkplekhardware van de locatie(s) in jouw regio.
  • Je structureel samenwerkt met ICT stagiaires. Als onderwijsinstelling geven we stagiairs de gelegenheid werkervaring op te doen in een professionele omgeving. Je bent verantwoordelijk voor het aansturen en begeleiden van stagiaires en zorgt voor een zinvolle en uitdagende stageperiode.
  • Je samen met je collega's zorgt voor een uitstekende servicebeleving bij studenten en collega's.

WAT BRENG JE MEE?

  • Een hbo-opleiding (of bent bezig deze te behalen) en sterke affiniteit met ICT en onsite support.
  • Kennis van hardware en softwarecomponenten.
  •  Je bent bekend met ITIL-processen en hebt ervaring met de toepassing ervan.
  • Kennis van Office 365.
  • Een analyserend en probleemoplossend vermogen en je bent leergierig.
  • Sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je bent klantgericht en hebt een dienstverlenende instelling.
  • Een sterk ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel en je neemt eigenaarschap op je.
  • Je bent proactief en hebt een goed gevoel voor verhoudingen binnen een organisatie.

WAT ZETTEN WIJ DAAR TEGENOVER?

  • Een uitdagende functie waarin je veel ervaring opdoet en door kunt groeien in je vakgebied. 
  • Jouw groei en ontwikkeling is belangrijk voor ons! Er is opleidingsbudget voor je eigen groei. Daarnaast ontwikkel je met je team. En zijn er DC brede workshops van de DC Academie.
  • Een tijdelijke aanstelling voor de duur van een jaar. Bij gebleken geschiktheid kom je in aanmerking voor een vast dienstverband. Heb je een vaste aanstelling bij DC? Dan blijft deze van kracht en kom je ons team tijdelijk versterken. Na gebleken geschiktheid kom je ons team definitief versterken. 
  • Het maximale fulltime brutosalaris is op basis van de cao mbo € 3.916,00 per maand.
  • Verder krijg je een eindejaarsuitkering van 8,33%, een goede pensioenregeling en een tegemoetkoming voor je zorgverzekering.

IETS VOOR JOU?
Ben je enthousiast geworden? Solliciteer dan uiterlijk 16 maart 2021 via dit formulier. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met de manager ICT Rob Grit via 06 587 531 18.
De gesprekken vinden plaats op 23 maart 2021. 

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.