Leveranciers- en contractmanager

Functie omschrijving

Het Inkoopuitvoeringscentrum Noord in Groningen is een van de twintig landelijke centra die diensten inkopen voor verschillende instanties, departementen en ministeries binnen de Rijksoverheid. Als leveranciers- en contractmanager zorg jij ervoor dat de afgesloten contracten optimaal benut worden. Met als doel een efficiëntere en goedkopere overheid.

Je draagt actief bij aan de professionalisering van het team Contract- en Leveranciersmanagement en de verdere inrichting van onze processen. Dat doe je door het implementeren van de raamcontracten die zijn afgesloten voor onze afnemers. Dat zijn onder meer de Dienst Uitvoering Onderwijs, de Belastingdienst, Inspectie van het Onderwijs en het Centraal Justitieel Incassobureau. In overleg met jou bepalen we welke contracten je beheert. We kiezen wat goed bij jou past en waarvoor jouw kennis en vaardigheden vereist zijn. Dat kunnen bijvoorbeeld contracten voor de inrichting van datacenters zijn. Of voor opleidingen en trainingen.

Tijdens aanbestedingstrajecten ben je nauw betrokken bij de totstandkoming van nieuwe overeenkomsten. Je werkt vaak in multidisciplinaire inkoopteams die bestaan uit inkopers, inhoudelijke specialisten en juristen. De sturing op een goede en zakelijke uitvoering van overeenkomsten is in jouw handen. En je bouwt aan en onderhoudt de contractuele relaties met leveranciers en afnemers. Na de afronding van een aanbesteding begeleid je de implementatie van de nieuwe contracten.

Je bent een volwaardig gesprekspartner op bestuurlijk niveau en opereert regelmatig in een complex krachtenveld. Op basis van gedegen analyses geef je effectieve adviezen over inkoopgerelateerde zaken. Daarnaast vervul je een coachende rol voor je collega's.

Functie-eisen

  • Je hebt hbo-niveau en meerdere jaren ervaring met contractmanagement.
  • Je hebt kennis van relevante wetgeving en standaard contractvoorwaarden en bij voorkeur van de werkwijze van het Rijk.
  • Je hebt goede adviesvaardigheden en ervaring in het opbouwen en onderhouden van zakelijke relaties, zowel met leveranciers als interne stakeholders.
  • Je kunt goed samenwerken, omgaan met druk, doorzetten in lastige situaties en vaardig omgaan met verschillende belangen.
  • Je hebt goede luister- en onderhandelingsvaardigheden en het vermogen om verwachtingen te managen.
  • Je weet het juiste evenwicht te vinden tussen formele regels en een pragmatische aanpak, denkt in mogelijkheden en komt met vernieuwende ideeën.
  • Je hebt lerend vermogen, vraagt je voortdurend af of je de goede dingen doet en die goed uitvoert en draagt bij aan de ontwikkeling van je collega's.
  • Je werkt dienstverlenend, integer, ondernemend en met oog voor het resultaat.
  • Je bent een verbinder en jouw deur staat voor iedereen open.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3256,- tot €5003,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je vanaf 1 januari 2020 een individueel keuzebudget (IKB). Met het IKB kun je een deel van jouw arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. De vakantie-en eindejaarsuitkering zijn hier onder andere in opgenomen. Iedere maand bouw je een deel op. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 60% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor medewerkers die minimaal 58 jaar én de laatste 5 jaar onafgebroken in dienst zijn bij de Rijksoverheid, en een vergoeding woon-werkverkeer.

Bijzonderheden

  • Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern uitgezet. Medewerkers van de Rijksoverheid krijgen voorrang in de sollicitatieprocedure.
  • Wil je meer informatie over deze functie? Neem contact op met Kees Valkenburg, manager, via 06 – 21 82 85 51 of kees.valkenburg@iuc-noord.nl.
  • Heb je interesse in deze functie? Stuur dan voor 14 april 2020 je motivatiebrief en cv (bij voorkeur een Europass cv - www.europass.nl).
  • De eerste gesprekken vinden plaats in week 17 of 18, mogelijk via Skype.

Reageer op deze vacature