Service level manager ODC-Noord

Functie omschrijving

Wil jij bijdragen aan een efficiëntere Rijksoverheid door diensten te leveren vanuit schaalbare IT-infrastructuur en cloudoplossingen? Lijkt het jou mooi om de schakel te zijn tussen onze afnemers en onze gepassioneerde IT-professionals? Dan heeft het Overheidsdatacenter-Noord (ODC-Noord) in Groningen de job voor jou. Als service level manager overheidsdatacenter ben jij de spil tussen onze IT-dienstverlening en onze afnemers binnen het Rijk.

Wat ga je doen?
Als service level manager ben jij de schakel tussen de afnemers en de teams binnen ODC-Noord. Je bent eerste contactpersoon voor jouw accounts over de bestaande dienstverlening. Je zorgt ervoor dat deze dienstverlening wordt geleverd volgens de gemaakte afspraken. Je rapporteert over de gemaakte afspraken en voorziet deze van een heldere analyse. Waar nodig initieer je verbeteringen en stuur je daar op.
Je bouwt een band op met de afnemers en wekt vertrouwen. Je kent de dienstverlening van ODC-Noord goed en je werkt nauw samen met de teams die deze diensten leveren. Het is belangrijk dat je kan schakelen tussen de belangen van de afnemers en de strategie van ODC-Noord. Als er tegenstrijdige belangen spelen dan weet jij deze te overbruggen en partijen te overtuigen van reële opties in gezamenlijk belang. Bij klantprojecten help je de afnemer en onze organisatie bij het afstemmen, ontwerpen en beschrijven van de dienstverlening.
Samen met de collega's in je klantteam zet je je in om de afnemers te helpen om stappen naar de toekomst te zetten.

Functie-eisen

Wat vragen wij van jou?
Jij bent in staat de uitdagingen die bij de afnemers spelen te analyseren en bent gedreven om in samenwerking oplossingen te vinden. Je bent sterk in het herkennen, benoemen en afwegen van belangen. Je hebt een goed gevoel voor politieke verhoudingen. Jij zorgt dat afspraken duidelijk zijn en dat informatie eenduidig gedeeld wordt. Jij kunt goed en helder communiceren. Tot slot beschik je over natuurlijk leiderschap om klanten, collega's en leveranciers op de juiste manier te laten samenwerken.

Verder vragen we het volgende van je:

  • Je hebt hbo-niveau.
  • Je hebt minimaal drie jaar ervaring als service level manager en meerdere jaren ervaring in de ICT, liefst op het gebied van infrastructuur- en clouddiensten.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het beschrijven van diensten in een keten en het opstellen en onderhouden van servicedocumentatie zoals PDC, SLA, DAP en DFA.
  • Je hebt ervaring met het werken in complexe en politieke omgevingen.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3503,- tot €5343,- bruto per maand
Dienstverband: Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)
Uren per week: None tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern uitgezet.
  • Rijksmedewerkers hebben voorrang in de sollicitatieprocedure.
  • Neem voor meer informatie contact op met Willeke Hofmann via 06 11690345 (ook via WhatsApp te bereiken) of willeke.hofmann@odc-noord.nl.
  • Interesse in deze functie? Mail dan een motivatiebrief samen met jouw (bij voorkeur) Europass CV (www.europass.eu). 
  • Je kunt reageren tot en met 5 februari 2023.
  • Controleer regelmatig je ongewenste/spam e-mailmap. Het kan voorkomen dat mailwisseling vanuit DUO in deze map(pen) terechtkomt.
  • Bij SSO-Noord streven we naar diversiteit en een inclusieve werkomgeving. Wij willen onze teams graag verrijken met collega’s van diverse achtergronden en culturen om onze dienstverlening nog meer te kunnen verbeteren. Zo kunnen we samen onze krachten, ervaring en inzichten bundelen en dragen we ons steentje bij aan een slim, vaardig en creatief Nederland.

SSO Noord

SSO-Noord bundelt generieke diensten op het vlak van bedrijfsvoering, zoals inkoop-, datacenters- en IT-diensten. We verkennen continu nieuwe samenwerkingsvormen voor het Rijk. Met onze hoogkwalitatieve diensten kunnen ruim veertig rijksorganisaties hun bedrijfsvoering efficiënt en effectief uitvoeren. Samen met hen dragen wij bij aan rijksbrede duurzaamheidsdoelen en aan maatschappelijk verantwoord inkopen. SSO-Noord is gerelateerd aan de Dienst Uitvoering Onderwijs.

Wil je deel uitmaken van deze vernieuwende en ambitieuze werkgever in Groningen? Natuurlijk weten wij dat onze organisatie alleen succesvol kan zijn als jij als medewerker alle kansen krijgt om te leren en te groeien. Niet voor niets investeren wij in jouw vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling met interessante traineeships en opleidingen, en kun je rekenen op een goede balans tussen werk en privé. Zo zetten we gezamenlijk de schouders onder het succes en de groei van de organisatie.

ODC-Noord

Als IT-dienstverlener van het Rijk en voor het Rijk willen wij bijdragen aan een efficiënte overheid. Vanuit onze datacenters leveren wij gestandaardiseerde, schaalbare en duurzame IT-infrastructuur en clouddiensten. ODC-Noord is een ambitieuze organisatie, met een groeiend aanbod van diensten en met steeds meer afnemers. ODC-Noord volgt kansen en mogelijkheden in de markt en deelt innovatieve inzichten met afnemers. Wij zijn oplossingsgericht, transparant, maken duidelijke afspraken en komen deze na. Wij werken vanuit een compacte en wendbare organisatie.


Reageer op deze vacature