Uitvaartverzorger provincie Groningen, Friesland en Drenthe

Een typische dag van een uitvaartverzorger:

Het is maandagochtend 08:45 uur als je (normaliter) het regiokantoor in Groningen binnenstapt. Vandaag de dag, start je regelmatig vanuit huis op en zijn veel sessies online.

Je begroet je collega’s, neemt een kopje koffie en bespreekt het afgelopen weekend met hen. Om 09:00 uur staat de weekstart op het programma. Dit is het moment waar jullie met het gehele team bespreken hoe de afgelopen week is verlopen, wat er goed ging en wat er beter kon. Daarnaast bekijken jullie hoe de belangrijkste resultaten ervoor staan, waaronder de klanttevredenheid onder nabestaanden.

Direct na de weekstart ontvang je jouw eerste melding. Je wordt om 11:00 uur verwacht (momenteel veelal online via Teams) bij een familie waarvan vader rustig is ingeslapen na een langdurig ziekbed. Je neemt de belangrijkste gegevens door zodat je goed voorbereid voor de dag kan komen.

Het is nu 10:15 uur en je besluit deze tijd te besteden aan de MVO-themagroep waaraan jij – samen met twee collega’s – deelneemt. Jullie hebben onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om uitvaarten nog duurzamer te maken. Een van de ideeën is verder uitgewerkt. Vandaag bespreken jullie de uitwerking en hoe jullie het team hierin mee gaan nemen.

Na dit overleg beantwoord je een tweetal voicemailberichten die vanochtend zijn binnengekomen. Om 11:00u maak je kennis met de nabestaanden en luister je vol aandacht naar de verhalen die ze over hun vader vertellen. Je hebt hierbij oog voor de verschillende emoties die hierbij komen kijken, maar geeft de nabestaanden ook houvast door structuur te bieden. Tijdens het verdere gesprek probeer je de klantwensen scherp te krijgen om zo tot een persoonlijk advies te komen. Zodra de belangrijkste zaken zijn afgestemd maak je een overzicht van alle acties die gedaan moeten worden en zet je meteen wat lijntjes uit: je mailt de rouwkaart naar de drukker en reserveert een afscheidsdienst bij het crematorium.

Omstreeks 14:00 uur heb je alles in deze fase in kaart gebracht. Dit is een mooi moment voor een belrondje langs de families waarvoor je een uitvaart aan het regelen bent. Met vier uitvaarten naast elkaar – elk in een andere fase – wordt er sterk beroep gedaan op jouw overzicht, stressbestendigheid en regievoering. Gelukkig loopt vrijwel alles volgens planning. De familie van de uitvaart van morgen heeft echter besloten nog een wijziging te willen doen in de catering. Je belt direct het crematorium om te vragen of dat mogelijk is en gelukkig is het geen probleem. Dit geef je ook meteen door aan de familie; het stelt hen gerust dat alles nu geregeld is.

Om 15.00 uur heb je een afspraak met jouw manager. Jouw persoonlijke ontwikkeling is onderwerp van gesprek en je spreekt uit dat je jezelf verder wilt ontwikkelen op het gebied van timemanagement. Jullie spreken af dat je op zoek gaat naar een training die je hierbij kan helpen. Het geeft je energie om met jouw persoonlijke ontwikkeling aan de slag te zijn!

Later op de middag heb je nog een afspraak via beeldbellen met de directeur van een verzorgingstehuis in jouw werkgebied. Zij merkt dat er onder haar bewoners veel vragen spelen over het vastleggen van uitvaartwensen. Jij hebt vervolgens aangeboden om een online presentatie te komen geven waarin je informatie geeft over dit onderwerp en waarin je mensen probeert te inspireren. Vandaag stemmen jullie de laatste punten af en versturen jullie de uitnodigingen. Door actief met dit soort initiatieven aan de slag te zijn, werk je als uitvaartverzorger aan onze lokale zichtbaarheid.

Na een afwisselende dag bekijk je snel even je e-mail en ziet dat er alweer een nieuwe melding klaar staat voor morgen. Net voordat jij je laptop dichtklapt, belt je manager nog even. Het belooft een drukke week te worden, en je manager vraagt aan jou of ze je voor de komende periode extra in kunnen roosteren. 8 uur extra per week past toevallig en tevreden sluit je de dag af.

(n.b. In deze periode zullen veel afspraken op afstand zijn. Indien nodig wisselen we dit af met fysieke afspraken).

De uitdaging:  

Als uitvaartverzorger neem je, vanaf het moment van overlijden tot de uitvaart, de regie over alles wat er rondom de uitvaart moet gebeuren. Je inventariseert de wensen en behoeften van de nabestaanden en brengt een passend advies uit. Daarnaast draag je een behoorlijk deel van je tijd bij aan werkgroepen gericht op onze organisatiedoelstellingen. Denk hierbij aan thema’s zoals: digitalisering, kwaliteit van dienstverlening, productiviteit, maatschappelijk verantwoord ondernemen (groene uitvaart) en andere doelstellingen.

  • Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor het organiseren van de uitvaart;
  • Je onderhoudt contact met de nabestaanden;
  • Je verzorgt de administratieve afhandeling van de uitvaart;
  • Je voert de gemaakte afspraken uit, zoals het bestellen van de juiste bloemen, kist en rouwdrukwerk, het reserveren van het crematorium en/of de kerkdienst en onderhoudt contacten met leveranciers en gemeenten;
  • Op de dag van de uitvaart leid je – voor zover mogelijk – de plechtigheid;
  • Je werkt nauw samen met collega's in de keten van uitvaart;
  • Je bent in de regio proactief bezig om de zichtbaarheid van DELA te vergroten en in staat mensen hierover te inspireren.

De functie-eisen:  

  • Je bent in het bezit van een afgeronde Hbo-opleiding;
  • Je hebt ervaring met adviseren en/of organiseren binnen de zakelijke dienstverlening, event- of hospitality management;
  • Je bent – volgens een wisselend rooster – flexibel inzetbaar voor gemiddeld 32 uur per week met een maximum van 40 uur per week;
  • Onregelmatig werken, ook in het weekend en op feestdagen is voor jou geen probleem;
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs en je woont bij voorkeur wat centraal in de regio Noord.

Daarnaast beschik je in sterke mate over de volgende competenties:

  • Je werkt met een hoge mate van klantgerichtheid;
  • Je kan goed luisteren en gemakkelijk verbinding maken;
  • Je hecht veel waarde aan een goede samenwerking;
  • Je bent een kei in plannen en organiseren;
  • Je bent een ambassadeur van jouw werkgever;
  • Je bent sterk gericht op jouw (persoonlijke) ontwikkeling;
  • Je ziet de voordelen van de inzet van digitale tools ter ondersteuning bij het regelen van een uitvaart.

Ons aanbod:  

We bieden je een uitdagende functie bij een ambitieuze en mensgerichte organisatie. We besteden veel tijd aan jouw ontwikkeling en je wordt elke dag uitgedaagd het beste uit jezelf te halen. Verder zijn open communicatie, een informele sfeer, een goede interne samenwerking en een goede werk-privé balans kenmerkend voor DELA. Kortom: Great Place To Work #1 van 2018, 2019 én 2020.

Daarnaast bieden we onderstaande arbeidsvoorwaarden:

  • Een contract voor onbepaalde tijd voor gemiddeld 32 uur per week;
  • Een minimumsalaris van € 2.569 en een maximum salaris van € 3.670 bruto per maand op basis van 40 uur per week;
  • Een eindejaar uitkering (13e maand);
  • Leaseauto, mobiele telefoon en laptop;
  • Voor de meer-uren ontvang je een toeslag ter compensatie van jouw vakantiegeld, vakantiedagen, pensioen en 13e maand.

Je reactie: 

Wil je betekenisvol werk doen en spreekt de uitdaging je aan? Reageer dan direct via de sollicitatiebutton. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Klaas Kroezen (regiomanager) via telefoonnummer 06 5350 1639

Solliciteren

Een assessment is onderdeel van de procedure.