Persoonlijk begeleider generiek in Grootegast
Werk jij graag op een actieve locatie met een gemêleerd team? Vind je zowel begeleiding als zorg leuk én pak jij makkelijk de regie? Dan hebben wij een leuke vacature voor jou!
Voor onze locatie Parklaan in Grootegast zoeken wij een persoonlijk begeleider voor 24 tot 32 uur.
Zo ziet jouw werkplek eruit
In het dorp Grootegast ligt onze woonlocatie Parklaan. Op deze locatie wonen in totaal 24 cliënten. De leeftijd is van jong tot oud en de zorgvraag is divers. Overdag gaan de cliënten naar werk of externe dagbesteding.
Het is een actieve locatie waar van alles wordt georganiseerd. In de huiskamers en in het Grand Café vinden gezamenlijk activiteiten plaats zoals koken, eten, drinken en vrijetijdsinvulling. Wekelijks is er een borrelavond in het Grand Café. We zijn niet alleen actief op de locatie zelf maar ook daar buiten. We gaan met de cliënten uiteten, naar het zwembad en we gaan met ze op vakantie. Allerlei manieren om actief deel te nemen aan de samenleving.
Van de 24 cliënten die er wonen zijn er 13 cliënten die enige mate van zelfstandigheid hebben en wonen in een appartement of studio. De andere cliënten vragen meer nabijheid van begeleiders en wonen in een eigen studio en maken gebruik van de gezamenlijke ontmoetingsruimtes.
Voor deze laatste groep zoeken wij een persoonlijk begeleider. Voor deze groep bieden we 24 uur per dag zorg. De zorgvraag is divers. Je doet zowel begeleiding van gedrag als ondersteuning in de zorg. Terwijl de cliënten naar dagbesteding of werk gaan doe jij andere taken zoals de administratie omdat jij weet hoe je jouw tijd nuttig kunt besteden.
Als persoonlijk begeleider heb je een overstijgende rol. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het begeleidingsplan voor 4 á 5 cliënten. Je doet dit vanuit onze zorgvisie.
De begeleiding wordt gegeven op basis van de afspraken die zijn beschreven in het begeleidingsplan. In het team pak jij hierin de regie. Samen met het team zorg je ervoor dat we onze cliënten een zo goed mogelijk leven kunnen bieden. Je sluit aan bij de behoefte van de cliënt en kijkt hierbij naar de mogelijkheden.
Naast de begeleiding en zorg voor de cliënten onderhoud je als persoonlijk begeleider veel contact met anderen. Denk aan de externe activiteitenbegeleider, de gedragsdeskundige, het locatiehoofd en de familie/verwanten van de cliënten. Dit noemen we samenwerking in de driehoek.
Op onze locatie Parklaan werken zo’n 16 medewerkers. Het is een gemêleerd team. Kom jij dit team versterken?
Dit ben jij
Je bent makkelijk in contact en kunt goed samenwerken en afstemmen. Zowel begeleiding als zorg vind je leuk om te doen. Ook sta je stevig in je schoenen en weet jij hoe je op een goede manier jouw mening en ideeën kunt delen. Communicatief ben je dan ook zeer vaardig. Zowel in woord als in geschrift.
Verder vragen we het volgende:
- Je hebt een diploma in de zorg, minimaal op mbo-niveau 4
- Je hebt relevante werkervaring
- Voor jou is onregelmatig werken geen enkel probleem
Dit bieden wij
- Direct een vast dienstverband voor gemiddeld 24 tot 32 uur per week
- Salaris conform cao Gehandicaptenzorg FWG 40 (minimaal €2.457,- maximaal €3.332,- bij een volledig dienstverband)
- Naast je wettelijke vakantie-uren Balansverlof van 57 uur per kalenderjaar op fulltime basis
- Vakantietoeslag 8% en eindejaarsuitkering 8,33% conform cao
- Uitbetaling onregelmatigheidstoeslag conform cao Gehandicaptenzorg
- Reiskostenvergoeding van € 0,12 per km tot 30 km enkele reis en € 0,03 per km tussen 30 en 60 km enkele reis (in plaats van € 0,08 per km tot 30 km conform cao Gehandicaptenzorg)
- Goede secundaire voorwaarden zoals een fiscale uitruilregeling op het gebied van reiskosten en diverse aantrekkelijke voordeelregelingen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een sportabonnement, fiets, laptop of telefoon, wellness en health-check
- Diverse premiekortingen op aanvullende verzekeringen
- Diverse interne opleidingen en trainingen om je te blijven ontwikkelen
Wil je werken bij de Zijlen
De Zijlen is er voor mensen met een verstandelijke beperking in de provincie Groningen. We zijn expert in de begeleiding en zorg voor specifieke doelgroepen. We zijn gericht op samenwerken. We investeren in medewerkers: goede zorg, goed werk. We doen dat in verbinding, met aandacht voor elkaar, met de leidinggevende dichtbij. Ons motto is: De Zijlen geeft kleur aan het leven! Werken bij De Zijlen betekent waarde toevoegen aan het leven van anderen. Dat doen wij met 1500 collega’s voor bijna 1200 cliënten. Ons doel is een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Wat is er mooier dan dat mee vorm te geven?
Heb je interesse?
Leuk! Dan ontvangen we graag uiterlijk 29 mei je cv en motivatie via de sollicitatiebutton. Deze kun je richten aan Robert Bijl (locatiehoofd). Zodra je sollicitatie binnen is, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
De sollicitatiegesprekken plannen we individueel in.
Meer weten?
Wil je eerst een keer komen kijken? Of heb je vragen of wil je meer informatie over de vacature? Dan kun je contact opnemen met Robert Bijl via telefoonnummer 06-27620595.
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern verspreid, waarbij interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang hebben in de procedure.
Voor deze vacature is bij indiensttreding een positieve ‘verklaring omtrent gedrag’ (VOG) vereist.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.