Capaciteitsplanner

Weet jij onze capaciteitsplanning naar een hoger niveau te tillen? Heb jij een vooruitziende blik en kun jij goed adviseren? Dan horen wij graag van je!

Voor ons roosterbureau zoeken we een ervaren capaciteitsplanner voor 28-32 uur per week.

Zo ziet jouw werkplek eruit
Je komt te werken op het roosterbureau bestaande uit 10 collega’s. De collega’s werken met een grote drive en enthousiasme aan een zo optimaal mogelijke planning voor onze locaties en (flex)medewerkers.

Je bent verantwoordelijk voor het dagelijks rooster en het maken van een rooster op de langere termijn van diverse teams binnen de organisatie. Je plant medewerkers in waarbij je rekening houdt met de benodigde formatie op de locatie, de beschikbaarheid van medewerkers, de arbeidstijdenwet en de cao. Het maken en vaststellen van de roosters doe je in samenspraak met het team en de roostercontactpersoon van de locatie.
Je hebt een signalerende en adviserende rol richting het locatiehoofd als het gaat om knelpunten en vraagstukken met betrekking tot het rooster. Je werkt nauw samen met de afdelingen planning & control en werving & mobiliteit. Met planning & control om de vertaling te maken van een capaciteitsplanning naar een financiële forecast. Met werving en mobiliteit om vraag en aanbod van personeelscapaciteit goed op elkaar af te stemmen.

Het komende jaar gaan we capaciteitsmanagement inrichten, zodat we ons niet alleen richten op het rooster voor de komende periode maar ook op de personele inzet op de middellange termijn. Vanuit jouw kennis en ervaring lever je een bijdrage aan dit project. 

Het roosterbureau is onderdeel van de afdeling HR. Deze afdeling bestaat uit circa 40 medewerkers.
Je werkt op ons hoofdkantoor in Tolbert.

Dit ben jij
Als ervaren capaciteitsplanner heb je een vooruitziende blik zodat je vroegtijdig kunt signaleren én adviseren. Je doet je werk graag vanuit verbinding en kunt goed omgaan met weerstand. Cijfermatig ben je goed onderlegd en je weet het overzicht te bewaren.

Verder vragen we

  • Je beschikt over afgeronde hbo opleiding, of hebt aantoonbaar een hbo denkniveau
  • Je hebt ervaring met roosteren voor diverse teams en bent op de hoogte van de trends in dit vakgebied
  • Je bent vaardig in het gebruik van Exel en raakt snel vertrouwd met systemen zoals het roosterprogramma SDB
  • Jij werkt in elk geval op de vrijdag


Dit bieden wij

  • Direct een vast dienstverband voor gemiddeld 28 tot 32 uur per week
  • Een eigen laptop en mobiele telefoon
  • De mogelijkheid om één dag thuis te werken
  • Salaris conform cao Gehandicaptenzorg FWG 45 (minimaal €2.766,- maximaal €3.861,- bij een volledig dienstverband, peildatum 1 december 2023)
  • Naast je wettelijke vakantie-uren Balansverlof van 57 uur per kalenderjaar op fulltime basis
  • Vakantietoeslag 8% en eindejaarsuitkering 8,33% conform cao
  • Reiskostenvergoeding van € 0,12 per km tot 30 km enkele reis en € 0,03 per km tussen 30 en 60 km enkele reis (dit is een ruimere vergoeding dan de cao)
  • Goede secundaire voorwaarden zoals een fiscale uitruilregeling op het gebied van reiskosten en diverse aantrekkelijke voordeelregelingen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een sportabonnement, fiets, laptop of telefoon, wellness en health-check
  • Diverse premiekortingen op aanvullende verzekeringen
  • Diverse interne opleidingen en trainingen om je te blijven ontwikkelen

Wil je werken bij de Zijlen
De Zijlen is er voor mensen met een verstandelijke beperking in de provincie Groningen. We zijn expert in de begeleiding en zorg voor specifieke doelgroepen. We zijn gericht op samenwerken. We investeren in medewerkers: goede zorg, goed werk. We doen dat in verbinding, met aandacht voor elkaar, met de leidinggevende dichtbij. Ons motto is: De Zijlen geeft kleur aan het leven! Werken bij De Zijlen betekent waarde toevoegen aan het leven van anderen. Dat doen wij met 1500 collega’s voor bijna 1200 cliënten. Ons doel is een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Wat is er mooier dan dat mee vorm te geven?

Heb je interesse?
Leuk! Dan ontvangen we graag uiterlijk 3 december 2023 je cv en motivatie via dit sollicitatieformulier. Deze kun je richten aan Ruud van der Zande (leidinggevende rooster- en invalbureau). Zodra je sollicitatie binnen is, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

De sollicitatiegesprekken zijn gepland op 7 december 2023.
Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Meer weten?
Heb je vragen of wil je meer informatie over de vacature? Dan kun je contact opnemen met Ruud van der Zande via telefoonnummer 06-21142261. Hij is bereikbaar van maandag tot en met donderdag.

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern verspreid, waarbij interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang hebben in de procedure. 

Voor deze vacature is bij indiensttreding een positieve ‘verklaring omtrent gedrag’ (VOG) vereist. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.