Voorraad- & Demand Coördinator

Materiaal planning en voorraadbeheer is voor onze beheer organisatie en projecten organisatie essentieel om een project of onderhoudsklus goed te laten verlopen. Het herplannen en balanceren van de bestaande materiaalbehoefte is een taak van voorraad en demand management. Naast het voorkomen van onnodig (vroege) inkooporders door materiaalbehoefte met een verlopen datum zullen we de volgende stap moeten maken en dat is forecasting samen met de afnemende afdelingen gebieden, installaties en projecten. Op tactisch niveau vraagt dit om een Voorraad & Demand Manager die afstemming zoekt met de andere stakeholders.

De afgelopen periode is hard gewerkt aan het versterken van de positionering van het team en haar verantwoordelijkheden. Nu is de tijd gekomen om de initiatieven om te zetten naar een succesvolle implementatie. De verbeterinitiatieven hebben ieder hun eigen karakteristiek en spelen zich af in diverse domeinen van operationeel, functioneel, procesmatig, organisatie tot IT optimalisaties.

Heb jij ruime ervaring in Supply Chain Management? Ben jij de netwerker die ervoor zorgt dat de hele keten aangehaakt blijft? Ben jij iemand die graag verbetert en optimaliseert? Dan is deze functie wellicht op je lijf geschreven!

Waar ga je werken?
Gasunie hoofdkantoor Groningen
 
Wat ga je doen?
Voorraadbeheer is het organiseren dat de voorraadpositie binnen Gasunie zo optimaal mogelijk is ingericht, en welke tijdig meebeweegt met de veranderende wensen van Gasunie. Genoeg voorraad voor een soepele bedrijfsvoering, maar ook rekening houdend met de financiële consequenties en de veranderende koers van de organisatie. Kostenreductie, beleid opstellen en juiste uitvoering garanderen zijn de zaken waarvoor de Voorraad- & Demand Coördinator verantwoordelijk gehouden moet worden. Om dit te realiseren verwachten wij dat je verbeterinitiatieven initieert en kun je een optimale inzet van gecodeerde materialen realiseren. De performance van de interne materiaalvoorziening is voor een groot gedeelte afhankelijk van de aanwezige voorraad.

Als Voorraad- & Demand Coördinator acteer je als meewerkend voorman in een team en geef je functioneel leiding aan drie personen waarvan één voorraadbeheerder en twee demand planners. Door je kennis en ervaring kun jij operationeel bijspringen in je team, afhankelijk van de workload. Je hebt een directe relatie met je stakeholders in de keten zoals de afdelingen: Gebieden, Installaties, Projecten, Inkoop, Veiligheid, Focal-points en centraal magazijn. Door jou persoonlijkheid en op de verbindende wijze waarmee jij contact maakt, houdt jij je netwerk aangehaakt.

Daarnaast voer je het secretariaat van het Supply Chain overleg. In dit overleg nemen de diverse stakeholders zitting en worden zowel de operationele issues als verbetertrajecten besproken en/of besloten. En tot slot ben je initiator/voorzitter van diverse operationele overleggen in de keten.
 
Wat vragen wij?
Om als Voorraad- & Demand Coördinator succesvol te zijn ben je van nature een teamplayer die op verbindende wijze zorgt dat de klus geklaard wordt met alle stakeholders in de keten. Naast het operationeel op orde hebben van de materiaalketen ben jij altijd op zoek naar optimalisatie en kun je dat ook implementeren. Daarnaast beschik je over:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau, aangevuld met 3-5 jaar specifieke (operationele) ervaring op het gebied van Supply Chain Management / Demand Management;
  • Gedegen kennis van de vakgebieden rond Supply chain, specifiek voorraadbeheer en demand management is grote pré;
  • 2 jaren ervaring met het (functioneel) aansturen en ontwikkelen van een team op Tactisch en Operationeel niveau;
  • Gedegen kennis van SAP, Every Angle, PowerBI en MS Office producten;
  • Je kunt en bent vanuit jouw kennis van LEAN altijd op zoek naar verbeterpunten en implementeert deze;
  • Je staat bent gewend om zowel op strategisch, tactisch als operationeel niveau te communiceren en acteren.

Over de afdeling
Jij gaat werken binnen de afdeling OBP. Binnen deze afdeling zijn naast het team van de materiaalketen ook de teams van projectbegroting, portfoliomanagement, projectplanning en projectontwikkeling opgenomen. De afdeling bestaat uit zo’n 33 collega’s. Binnen de afdeling is elkaar versterken en synergie zoeken een belangrijk thema.

Wat bieden we je?
We bieden je, naast een uitdagende baan in een echte projectorganisatie met een prettige werksfeer, een pakket van arbeidsvoorwaarden dat o.a. bestaat uit:

  • Een salaris dat past bij de kennis en kunde die jij meebrengt. Het minimum jaarsalaris van de schaal is circa € 55.105;
  • Een contract voor bepaalde tijd, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd;
  • Een goede pensioenregeling en een vaste 13e en 14e maand;
  • Een jaarlijks bedrag om flexibel te besteden aan bijvoorbeeld meer vrije tijd;
  • Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen;
  • Een budget om in te zetten voor jouw duurzame inzetbaarheid.

Wil je solliciteren?
Stuur dan uiterlijk 31 januari je CV en motivatie in via de website van Gasunie. Rond 5 februari laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken op 12 februari in Groningen. Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met Peter Noordhof, 06-11005717.