Medewerker Self Service Support

Als medewerker van Self Service Support ben je, samen met je collega’s, hét gezicht van alle SAP Self Service (Cloud) applicaties. Op dit moment gaat het om Ariba, Fieldglass en Concur. In de toekomst komen er mogelijk nog meer applicaties bij.

Standplaats: Groningen, en de mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken.
Aantal uren per week: 20-24 uur

Wat ga je doen?
Een belangrijk onderdeel van de functie is communicatie met alle gebruikers van de systemen Ariba, Fieldglass en Concur:  

  • Ariba is de inkoopportal van Gasunie. Naast inkoop van goederen en diensten vindt ook facturering van deze via Ariba ingekochte producten via Ariba plaats.
  • Fieldglass is de inleenportal van Gasunie. Het proces van een vacature plaatsen tot urenbriefjes factureren wordt hier voor externe medewerkers verzorgd.
  • Concur is de declaratieportal. Hier kunnen alle interne Gasuniemedewerkers hun declaraties inleveren.

Je verleent eerstelijns ondersteuning aan de gebruikers van bovenstaande applicaties en handelt meldingen op efficiënte en klantvriendelijke manier af. Denk hierbij aan het verstrekken van informatie over de werking, hulp bieden bij verstoringen, bewaken van openstaande calls en escaleren van issues die buiten de scope vallen. Jij bent dé stem van de gebruikers en inventariseert gewenste wijzigingen en bespreekt deze in het beheerteam. Bij problemen ben je verantwoordelijk voor het maken van een eerste analyse. Als bepaalde issues veel voorkomen, signaleer je dit en geef je dit aan.

Administratieve werkzaamheden, zoals het aanmaken van crediteuren en het aanpassen van de gebruikersinformatie (bv. handleidingen, FAQ en filmpjes) vallen ook binnen je takenpakket.

Door jouw brede werkpakket heb je nauw contact met collega’s van IT, inkoop, HR en factuurafhandeling. Maar je schakelt ook met leveranciers voor het beantwoorden van vragen en eventueel routeren naar proces- of applicatie specialisten.

Wat vragen we?
Om in deze functie succesvol te zijn, heb je:

  • Minimaal mbo-4 werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare affiniteit met IT/Cloud applicaties;
  • Aantoonbare ervaring met het leveren van gebruikersondersteuning;
  • Minimaal 2 jaar ervaring in de administratie, bv. op een crediteurenafdeling;
  • Ervaring met Ariba is een pré.

Verder kun je makkelijk schakelen, want je krijgt op een dag veel verschillende soorten vragen over verschillende applicaties. Je kunt goed omgaan met stressvolle situaties en kunt hierbij prioriteiten stellen. Je overziet/begrijpt het proces goed. Je zoekt binnen deze kaders naar de juiste oplossing, maar als een escalatie nodig is, herken je dat ook en grijp je in. Je bent in staat nieuwe ontwikkelingen je snel eigen te maken. Tot slot kom je proactief met vragen, ideeën, acties en oplossingen.

Wat bieden we?
We bieden je een afwisselende baan waarin je veel contacten hebt met verschillende collega’s, maar ook met verschillende externe partijen. Er zijn werkinstructies beschikbaar maar binnen de kaders is er genoeg ruimte voor eigen invulling. In het team maken we graag tijd voor je vrij, we houden we dagelijks contact over het werk en wekelijks over veranderingen in ons werkgebied.

Gasunie biedt een pakket van arbeidsvoorwaarden dat o.a. bestaat uit: 

  • Een salaris dat past bij de kennis en kunde die jij meebrengt. Het minimum van de schaal is ca. €37.154,- bruto op jaarbasis (12 maanden), op basis van een fulltime (40 uur) dienstverband; 
  • Een vaste 13e en 14e maand;
  • Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd;
  • Een uitstekende pensioenregeling met een kleine eigen bijdrage van 2%; 
  • Naast 160 verlofuren per jaar krijg je een flexibel keuzebudget. Hier kun je extra vrije dagen van kopen, maar je kan het ook laten uitbetalen;
  • Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen;
  • De mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken. Om je thuiswerkplek goed in te richten krijg je van ons een vergoeding van maximaal €750,-;
  • Een eenmalige uitkering (in april 2023) van €500,- netto om te besteden aan duurzame inzetbaarheid;
  • Een werklaptop/-iPad en een iPhone.

Over Gasunie
Gasunie is een netwerkbedrijf voor energie. In Nederland en Noord-Duitsland beheren en onderhouden we de infrastructuur voor grootschalig transport en opslag van gas. Nu is dat nog vooral aardgas. Dit zal met de energietransitie steeds verder verschuiven naar groen gas en waterstof. Daarnaast werken we mee aan de aanleg en het beheer van netwerken voor warmte en CO₂. Wij zorgen, als 100% staatsdeelneming, ervoor dat dit deel van de energievoorziening veilig, ongestoord en zo duurzaam mogelijk gebeurt. Zodat iedereen altijd over energie kan beschikken.

Over de afdeling 
In het Corporate Service Centre (CSC) zijn de ondersteunende diensten van Gasunie samengevoegd, met als hoofddoelstelling het verlenen van klantgerichte dienstverlening tegen marktconforme kosten. Voor de uitvoering van de processen is het CSC onderverdeeld in meerdere afdelingen. Jij bent straks werkzaam bij de afdeling HSB. De afdeling HSB bestaat uit een aantal teams waaronder Planon-beheer, DIS-beheer, web-beheer, GTS-beheer, coördinatie BHV en het technisch beheer en onderhoud van het hoofdkantoor.

Ariba, Fieldglass en Concur zijn zogenoemde Cloud toepassingen. Binnen Gasunie zullen we de komende jaren steeds meer programma’s en systemen als Cloud toepassingen gaan gebruiken. Als deskundige op het gebied van support voor Cloud toepassingen zul je een rol krijgen in deze transitie. Het Self Service Support team bestaat op dit moment uit 3 personen.

Wil je solliciteren?
Stuur dan uiterlijk 15 mei je cv en motivatie in via de website van Gasunie. Rond 20 mei laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken die op 25 mei in Groningen gaan plaatsvinden.

Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met je mogelijk toekomstige manager Harm Groen: 06 3103 7337. Voor vragen over de procedure kan contact worden opgenomen met Cindy Snitjer (recruiter): 06-3103 7689.

Het overleggen van de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. 

Werken bij Gasunie betekent werken in een professionele omgeving die volop in beweging is. Een organisatie met een belangrijke maatschappelijke rol. Samen met alle collega’s lever je een bijdrage aan de realisatie van o.a. de Energietransitie. Engineers, business developers, ICT’ers, managers, administratieve kracht en dispatchers, samen en met de nodige energie koersen we richting 2030. Dit willen we bereiken met medewerkers vanuit diverse achtergronden, opleidingen en nationaliteiten. Wij zijn een organisatie waar we geloven dat elkaars verschillen, kwaliteiten en talenten ons sterker maken. Een organisatie waar iedereen ertoe doet en zichzelf mag zijn.  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen van deze vacature in je netwerk wel!