Medewerker Geografisch databeheer

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging? Omgevingsmanagement (OO) is een nieuwe afdeling binnen de unit Operations & Projects. Deze afdeling is opgericht met als doel ons beter te organiseren op de externe ontwikkelingen in de omgeving van onze assets. Economische groei, de energietransitie en veranderende wet- en regelgeving zorgen ervoor dat wij enorme uitdagingen zien om de veilige en ongestoorde ligging en operatie van onze assets te borgen.

 Ben jij energiek en pro-actief, en wil je er graag een rol in spelen om samen met je collega’s deze missie te realiseren? Als medewerker geografisch databeheer draag je hieraan bij door zorg te dragen voor actuele en juiste geografische data in onze systemen. Doe jij dit met veel energie en enthousiasme? Dan is de dé functie voor jou!  

Waar ga je werken?
Groningen. Inwerken gebeurt mogelijk (groten)deels in Deventer

Wat ga je doen?
Als Medewerker Geografisch Databeheer ben je samen met je collega’s verantwoordelijk om het asset register in onze geografische asset registratie in Eagle actueel te houden. Dit doe je o.a. door middel van het opstellen van ontwerptekeningen in de nieuwbouwfase. In opdracht van en in afstemming met je collega afdelingen binnen Operations, verwerk je wijzigingen ‘as-built’ in Eagle. Daarnaast analyseer, bereken en controleer je de landmeetkundige meetgegevens en Geodata mutaties die worden aangeleverd door de meetkundigen. Binnen Gasunie werken we met het ‘vier-ogen principe’ om onze kwaliteit te waarborgen. Je controleert daarom ook de uitgevoerde werkzaamheden van je collega’s.

Je signaleert trends, ontwikkelingen en knelpunten, analyseert deze en vertaalt ze naar consequenties voor jouw aandachtsgebied. Om de afdeling verder te brengen zet je jouw beste skills in als het gaat om continue procesverbetering. Je initieert en implementeert verbeteringen in processen en werkwijzen.

Over de afdeling
De afdeling Asset Data Management ondersteunt de bedrijfsprocessen van Operations en Gastransport Services, door het leveren van relevante, actuele en betrouwbare materiaal-, asset- en geodata. De afdeling bestaat uit een team van ruim 60 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor het inwinnen, verwerken, beheren en uitleveren van asset gerelateerde data- en informatie. De belangrijkste vormen zijn materiaal- en assetdata in ons SAP systeem, data in onze GIS systemen, tekeningen, externe datasets en overige asset gerelateerde documenten. We hebben de ambitie in de komende jaren de verschillende systemen in toenemende mate te integreren. Medewerkers die dat willen worden in de toekomst ook op meerdere deelgebieden binnen Asset Data Management ingezet.

Wat vragen we?
Je bent een energiek en proactief persoon, gericht op vernieuwing, en je neemt graag verantwoordelijkheid voor jouw bijdrage en resultaten. Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden. Ook ben je positief ingesteld, ken je je eigen ontwikkelpunten en ben je een echte teamplayer.

Om succesvol te zijn beschik je daarnaast over:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Een afgeronde - technisch georiënteerde – opleiding waar geodesie een onderdeel van is.
  • Gedegen AutoCAD kennis en vaardigheden. Ervaring met 3D ontwerpen is een pré.
  • Basiskennis van werktuigbouwkundige werkzaamheden en relevante technische standaards
  • Kennis van en/of affiniteit met tekentechniek en GIS.
  • Je hebt ervaring met het verwerken van (geo)data in een asset registratie.

Wat bieden we je?
Wij bieden je een werkomgeving met fijne collega’s, vakinhoudelijke uitdaging, ruimte voor eigen initiatief, en aandacht voor persoonlijke groei. Je krijgt binnen de afdeling de mogelijkheid om je te specialiseren, maar ook om je kennis juist te verbreden in de richting van SAP PM, SAP MM, locatieschema’s en/of tekeningen. Je krijgt daarbij een unieke kans om vanuit jouw rol en functie mede vorm te geven aan de nog jonge afdeling. Bij ons kan en mag je het verschil maken! 

Daarnaast een gebalanceerd pakket met arbeidsvoorwaarden dat o.a. bestaat uit:

  • Een salaris dat past bij de kennis en kunde die jij meebrengt.
  • In eerste instantie een jaarcontract met de intentie tot verlenging voor onbepaalde tijd;
  • Een goede pensioenregeling en een vaste 13e en 14e maand;
  • Een jaarlijks bedrag om flexibel te besteden aan bijvoorbeeld meer vrije tijd;
  • Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen
  • Een budget om in te zetten voor jouw duurzame inzetbaarheid.

Wil je solliciteren?
Stuur dan uiterlijk 2 augustus 2020 je CV en motivatie in via de website van Gasunie. Rond 10 augustus laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken op 27 augustus in Groningen. Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met je mogelijk toekomstige manager Lilian Prins, 06-11005891.