Medewerker Commercial Operations

Als medewerker commercial operations lever je commerciële, financiële en operationele support aan de deelnemingen BBL Company, EnergyStock, EemsEnergyTerminal en Vertogas. Het is een uitdagende functie met een breed scala aan werkzaamheden en een dynamisch karakter. Deze functie biedt je een uitstekend perspectief om verschillende facetten van commerciële/financiële uitdagingen te verkennen, geeft je een podium om jouw ideeën te ontplooien en geeft je een perfecte kans om jezelf op verschillende gebieden door te ontwikkelen.

Standplaats: Groningen
Aantal uur per week: 32 tot 40

Wat ga je doen?

Als medewerker commercial operations ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van het commerciële en operationele proces. Je gaat de contractuele afspraken van de deelnemingen inrichten, bewaken en uitvoeren.

Je bent een spin in het web en je bent graag bezig met het uitvoeren van veel verschillende werkzaamheden. Je ontwikkelt bijvoorbeeld controle- en simulatiemodellen ten behoeve van de facturering en het energieverbruik. Je bewaakt de naleving van wettelijke verplichtingen vanuit onze klanten en je zorgt voor de inrichting van nieuwe complexe contractdiensten die (nog) niet door ICT worden ondersteund.

Op financieel gebied controleer en beoordeel je de correctheid, volledigheid en tijdigheid van alle contractuele aspecten in relatie met AO/IC. Als jij zaken ziet die bijdragen aan het continu verbeteren van de financiële administratie, dan initieer jij een verbeterproject. Je voert commerciële analyses en simulaties uit die toegevoegde waarde leveren aan de business plannen en financiële keuzes. Kortom, je krijgt een breed takenpakket en alle ruimte om onze afdelingsprocessen effectiever, efficiënter en betrouwbaarder te maken.

Wat vragen we?

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau en een aantal jaar werkervaring in een commercieel / operationele omgeving.
  • Je begrijpt en overziet interacties tussen commerciële deals, achterliggende IT systemen en de financiële aspecten om de vertaalslag te kunnen maken naar de financiële effecten daarvan op zowel deelnemings- als geconsolideerd niveau.
  • Je bent in staat om verschillende commerciële keuzes te modelleren en daarbij passend financieel advies te geven.
  • Je hebt financiële kennis op het gebied van AO/IC.
  • Omdat je IT projecten gaat begeleiden heb je ervaring en / of affiniteit met IT.

Als persoon heb je een hands-on mentaliteit en je handelt proactief als het gaat om je bijdrage binnen het team. Je signaleert operationele vraagstukken en draagt bij aan de uitwerking daarvan. Daarnaast vind je het leuk om terugkerende commercieel/operationele items efficiënt en effectief op te pakken. Je krijgt energie van het samenwerken in een team en je beseft dat je een belangrijk onderdeel bent in de keten waarbij alleen met jouw ondersteuning een maximaal eindresultaat kan worden bereikt.

Wat bieden we je?

  • Een goed salaris tussen € 57.373 en € 85.407 bruto op jaarbasis (12 maanden).
  • Een vaste 13e en 14e maand.
  • Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op een vast contract.
  • Een uitstekende pensioenregeling met een kleine eigen bijdrage van 2%.
  • Naast 160 verlofuren per jaar krijg je een flexibel keuzebudget. Hier kun je extra vrije dagen van kopen, maar je kan het ook laten uitbetalen.
  • Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen.
  • In april 2023 eenmalige uitkering van €500,- netto om te besteden aan duurzame inzetbaarheid.
  • De mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken. Om je thuiswerkplek goed in te richten krijg je van ons een vergoeding van maximaal € 750.
  • Een werklaptop/-iPad en een iPhone.

Wij zijn Gasunie

Gasunie is een netwerkbedrijf voor energie. In Nederland en Noord-Duitsland beheren en onderhouden we de infrastructuur voor grootschalig transport en opslag van gas. Nu is dat nog vooral aardgas, maar als gevolg van de energietransitie verschuift dit steeds verder naar groen gas en waterstof. Daarnaast werken we mee aan de aanleg en het beheer van netwerken voor warmte en CO₂. Gasunie zorgt ervoor dat dit deel van de energievoorziening veilig, ongestoord en zo duurzaam mogelijk gebeurt. Zodat iedereen altijd over energie kan beschikken.

In het kort is de afdeling Deelnemingen Support (DS) verantwoordelijk voor het ontwikkelen en bijdragen aan het producten- en dienstenpakket van de Gasunie deelnemingen en het verwerken daarvan in contracten met klanten, NNO’s en derden met inachtneming van regulatoire randvoorwaarden en met het oog op maximalisatie van de omzet van de Gasunie deelnemingen. Bovendien realiseren en behouden we een bestendige commerciële en contractuele relatie met een gevarieerde internationale klantenportefeuille zoals shippers, traders, klanten, NNO’s  (National Grid, GTS) en GMSL.

Binnen de afdeling DS werk je in een open sfeer, zijn de lijnen naar je collega's en je leidinggevende kort en makkelijk. De werkomgeving stelt je in staat het maximale uit jezelf te halen. De DS cultuur kenmerkt zich door openheid, niet bang zijn vragen te stellen en gezamenlijk het maximale resultaat halen. Dit bereiken met continue serieusheid gaat niet lukken, dus een portie humor is nooit ver weg.

Wil je solliciteren?

Stuur dan uiterlijk 7 juli je cv en motivatie in via de website van Gasunie. Rond 14 juli laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken op 20 juli in Groningen of digitaal (via Teams). Na maximaal 3 werkdagen krijg je terugkoppeling op deze sollicitatiegesprekken.

Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met je mogelijk toekomstige manager Kateryna Wilio op 06 1100 5367. Wil je meer weten over de procedure? Neem dan contact op met de betreffende recruiter Jelte de Haan: 06 4675 2273.

Het overleggen van de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. 

Werken bij Gasunie betekent werken in een professionele omgeving die volop in beweging is. Een organisatie met een belangrijke maatschappelijke rol. Samen met alle collega’s lever je een bijdrage aan de realisatie van o.a. de Energietransitie. Engineers, business developers, ICT’ers, managers, administratieve kracht en dispatchers, samen en met de nodige energie koersen we richting 2030. Dit willen we bereiken met medewerkers vanuit diverse achtergronden, opleidingen en nationaliteiten. Wij zijn een organisatie waar we geloven dat elkaars verschillen, kwaliteiten en talenten ons sterker maken. Een organisatie waar iedereen ertoe doet en zichzelf mag zijn.  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen van deze vacature in je netwerk wel!