Databeheerder onderhoud

Databeheerder onderhoud

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging? Omgevingsmanagement (OO) is opgericht met als doel ons beter te organiseren op de externe ontwikkelingen in de omgeving van onze assets. Economische groei, de energietransitie en veranderende wet- en regelgeving zorgen ervoor dat wij enorme uitdagingen zien om de veilige en ongestoorde ligging en operatie van onze assets te borgen.

Ben jij energiek en pro-actief en wil je er graag een rol in spelen om samen met je collega’s deze missie te realiseren? Als data beheerder onderhoud ben je de verbindende factor tussen de onderhoudsengineers en de technici in het veld. Houd jij van veel verantwoordelijkheid en ruimte voor initiatief? Dan is dit de functie voor jou!

Waar ga je werken?

Groningen

Wat ga je doen?

Vanuit jouw rol vertaal je de onderhoudsvoorschriften van engineers in onderhoudsplannen en taaklijsten in SAP-PM, waaruit werkopdrachten worden gegenereerd voor de medewerkers in het veld.  Je beheert de onderliggende onderhoudsdocumenten zoals onderhoudsinstructies en inspectiewerklijsten die gekoppeld zijn aan de werkopdrachten. Hiermee wordt de integriteit van de assets gewaarborgd, zorg je dat de technici in het veld over de juist informatie beschikken om zijn/haar werk op een correcte en veilige manier uit te kunnen voeren én maak je het mogelijk dat door middel van onderhoudsdata het onderhoud geoptimaliseerd kan worden.

Als lid van een zelfsturend team initieer je, samen met je directe collega's, verbeteringen, zowel op inhoudelijk als op procesmatig vlak. Om tot procesverbeteringen te komen en/of bij ontwikkelingen elders in de keten processen en systemen op elkaar afgestemd te houden, neem je regelmatig deel aan overleggen in multidisciplinaire teams. Je adviseert bovendien de organisatie over een passende inrichting van het onderhoud bij projecten. Tevens beoordeel en verwerk je wijzigingsverzoeken, en beantwoord je vragen van de onderhoudsorganisatie. Daarnaast zorg je voor periodieke rapportages over o.a. het uitgevoerde onderhoud en de datakwaliteit.

Om dit alles te kunnen doen werk je nauw samen met diverse andere disciplines binnen de organisatie. Denk hierbij aan projecten, installaties, gebieden, focal points en engineers, en je collega’s in anders disciplines binnen het Asset Data Management.

Over de afdeling

De afdeling Asset Data Management ondersteunt de bedrijfsprocessen van Operations en Gastransport Services, door het leveren van relevante, actuele en betrouwbare materiaal-, asset- en geodata. De afdeling bestaat uit een team van ruim 60 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor het inwinnen, verwerken, beheren en uitleveren van asset gerelateerde data- en informatie.

De belangrijkste vormen zijn materiaal- en assetdata in ons SAP systeem, data in onze GIS systemen, tekeningen, externe datasets en overige asset gerelateerde documenten.

We hebben de ambitie in de komende jaren de verschillende systemen in toenemende mate te integreren. Medewerkers die dat willen worden in de toekomst ook op meerdere deelgebieden binnen Asset Data Management ingezet.

Wat vragen we?

Jij staat bekend om je accuratesse en bent sterk in het analyseren van data. Tevens zie je mogelijkheden om repetitief werk te automatiseren. In je contacten met andere disciplines kun je je goed verplaatsen in het belang van de ander, maar ben je als dat nodig is ook standvastig in het voor ogen houden van de belangen met betrekking tot het beheer van de asset data. Je bent dus zowel flexibel en creatief, als beheersmatig sterk.

Om succesvol te zijn beschik je daarnaast over:

  • HBO werk- en denkniveau, of MBO-4-niveau met ten minste 5 jaar relevante werkervaring
  • Een afgeronde technische opleiding (werktuigbouwkunde, elektrotechniek, procestechniek of soortgelijk) en een aantal jaren technische werkervaring met voorkeur op het gebied van onderhoud
  • Gedegen kennis van Microsoft Excel.
  • Interesse in administratieve- en ICT aspecten.
  • Kennis van SAP-PM is een grote pré.

Bij voorkeur heb je reeds kennis van het gastransportsysteem, de relevante technische standaarden (GTS’en), SAP-PM en Microsoft Excel. Idealiter ben je ook bekend met Every Angle.

Wat bieden we je?

Wij bieden je een werkomgeving met fijne collega’s, vakinhoudelijke uitdaging, ruimte voor eigen initiatief, en aandacht voor persoonlijke groei. Je krijgt binnen de afdeling de mogelijkheid om je te specialiseren, maar ook om je kennis juist te verbreden in de richting van SAP structuur, SAP MM, GIS en/of tekeningen. Je krijgt daarbij een unieke kans om vanuit jouw rol en functie mede vorm te geven aan de nog jonge afdeling. Bij ons kan en mag je het verschil maken!

  • Een bruto jaarsalaris van minimaal € 49.430,- (op basis van 12 maanden).
  • Een vaste 13e en 14e maand bovenop het jaarsalaris.
  • Een contract voor 1 jaar met daarna de intentie voor onbepaalde tijd.
  • Een uitstekende pensioenregeling met een kleine eigen bijdrage van 2%.
  • Naast 160 verlofuren per jaar krijg je een flexibel keuzebudget. Hier kun je extra vrije dagen van kopen, maar je kunt het ook laten uitbetalen. Op basis van een fulltime dienstverband kan je 220 uur extra verlof kopen of laten uitbetalen. Dit noemen wij het flexibiliseringsbudget en komt bovenop jouw salaris.
  • Ruime mogelijkheden om cursussen, trainingen of opleidingen te volgen.
  • Een eenmalige uitkering van € 500 netto in april 2023 om te besteden aan duurzame. inzetbaarheid.
  • De mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken. Om je thuiswerkplek goed in te richten krijg je van ons een vergoeding van maximaal € 750.
  • Een internetvergoeding van € 20 per maand.
  • Een werklaptop of iPad en een iPhone.

Wil je solliciteren?

Stuur dan voor 30 januari 2023 je CV en motivatie in via www.werkenbijgasunie.nl.

Rond 1 februari laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken op 7 februari in Groningen.

Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met je mogelijk toekomstige manager Lilian Prins, 06-11005891.

Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Julia Raharing (interim corporate recruiter), 06-39386745.

Werken bij Gasunie betekent werken in een professionele omgeving die volop in beweging is. Een organisatie met een belangrijke maatschappelijke rol. We werken samen. Engineers, business developers, ICT’ers, managers, administratieve kracht en dispatchers, samen en met de nodige energie koersen we richting 2030. Dit willen we bereiken met medewerkers vanuit diverse achtergronden, opleidingen en nationaliteiten. Wij zijn een organisatie waar we geloven dat elkaars verschillen, kwaliteiten en talenten ons sterker maken. Een organisatie waar iedereen ertoe doet en zichzelf mag zijn. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen van deze vacature in je netwerk wel!