Data driven marketeer

Het is tijd om de wereld te transformeren! Gasunie zet dan ook alles op alles om de transitie naar een duurzame energievoorziening te realiseren. Onder andere door het ontwikkelen en aanjagen van de waterstofeconomie en het verbinden van vraag en aanbod met infrastructuurprojecten. Het opzetten van een goed werkende waardeketen en waterstofmarkt is hiervoor essentieel en cruciaal. Dit geldt zowel voor de nationale waterstofketen als voor het aantrekken van wereldwijde importstromen naar Nederland. Als data driven marketeer speel jij een grote rol in deze internationale transformatie.

Standplaats: Groningen, waarbij gedeeltelijk thuiswerken in overleg mogelijk is.
Aantal uren per week: 32 tot 40 uur

Wat ga je doen?

Wil jij een cruciale rol spelen in de energietransitie naar een duurzame toekomst? Bij Gasunie zijn we op zoek naar een gedreven data driven marketeer om ons marketingteam waterstof te versterken. Als marketeer bij Gasunie krijg je de kans om jouw creativiteit en analytische skills te gebruiken om waardevolle inzichten te genereren en te vertalen naar effectieve marketing strategieën.

Als onze nieuwe data driven marketeer ben jij de verbindende factor tussen verschillende databronnen, waardoor we in staat zijn om onze boodschap extern te versterken en onze proposities en presentaties te optimaliseren. Je bent een echte teamplayer die samenwerkt met verschillende afdelingen binnen de organisatie om de impact van onze marketingactiviteiten te vergroten.

In deze uitdagende rol krijg je de ruimte om jouw eigen ideeën te initiëren en uit te voeren. Je bent in staat om zelfstandig te werken en kunt snel schakelen tussen verschillende projecten en taken. Jij bent de persoon die altijd op zoek is naar nieuwe uitdagingen en kansen, en niet bang is om deze aan te pakken.

Bij Gasunie werken we aan de toekomst van energie. Als data driven marketeer kun jij hier een belangrijke bijdrage aan leveren door onze marketingactiviteiten naar een hoger niveau te tillen. Wij bieden jou een uitdagende werkomgeving waarin je kunt groeien en jezelf kunt ontwikkelen.

Wat vragen we?

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als (data driven) marketeer.
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed in woord en geschrift.

Als persoon ben jij analytisch vaardig, enthousiast en een doorzetter. Je werkt autonoom en je duikt met gemak en met veel plezier diep in de materie. Dit doe je op een resultaatgerichte manier en vanuit je intrinsieke drive wil jij kansen binnen de energietransitie realiseren. Daarnaast ben je een teamspeler die omgevingsbewust is en je weet hoe je mensen moet meenemen in jouw visie.

Wat bieden we je?

  • Een salaris tussen € 64.235 en € 87.935 bruto per jaar op basis van een fulltime dienstverband.
  • Hier bovenop ontvang je een vaste 13e (vakantiegeld) en 14e maand.
  • In eerste instantie een contract voor bepaalde tijd.
  • Een uitstekende pensioenregeling met een kleine eigen bijdrage van 2,45%.
  • Naast 160 verlofuren per jaar krijg je een flexibel keuzebudget. Hier kun je extra vrije dagen (max 220 uur) van kopen, maar je kan het ook laten uitbetalen.
  • Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen.
  • Een thuiswerkvergoeding en om je thuiswerkplek goed in te richten krijg je van ons een vergoeding van maximaal € 750.
  • Een werklaptop/-iPad en een iPhone.
  • Een actieve personeelsvereniging en diverse clubs waar je lid van kunt worden.
  • Een kilometervergoeding van €0,21 per km voor maximaal 90 km (enkele reis) per bezoek aan de standplaats. 

Wij zijn Gasunie

Gasunie wil de transitie naar een CO2-neutrale energievoorziening helpen versnellen. Wij geloven dat innovaties op het gebied van gas daarbij een belangrijke bijdrage kunnen leveren, bijvoorbeeld in de vorm van hernieuwbare gassen als waterstof en groen gas. Zowel bestaande als nieuwe gasinfrastructuur zijn daarbij van belang. Ook is Gasunie actief in de ontwikkeling van andere voor de energietransitie relevante energie-infrastructuur.

Over de afdeling

De afdeling Waterstof is een snelgroeiend team in opbouw. Momenteel bestaat onze afdeling uit 60 medewerkers. Er werken bij ons met name projectmanagers, business developers en commercieel adviseurs. Voor de overige functies op gebied van o.a. techniek, juridische zaken, public affairs maken wij gebruik van de expertise van andere afdelingen van Gasunie.

Verwacht op onze afdeling geen gebaande paden, maar een cultuur om nieuwe wegen te ontdekken en creëren. Je wordt daarin gestimuleerd om creatief te zijn, verantwoordelijkheid te nemen en samen te werken met collega’s, die vanuit eenzelfde intrinsieke motivatie werken om de waterstofeconomie te laten slagen.

Wil je solliciteren?

Stuur dan uiterlijk 29 mei je cv en motivatie in via de website van Gasunie. Rond 31 mei laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken op woensdag 7 juni in Groningen.

Wil je eerst meer weten over de vacature of over de procedure? Neem dan contact op met de betreffende recruiter Jelte de Haan: 06 4675 2273.

Het overleggen van de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. 

Werken bij Gasunie betekent werken in een professionele omgeving die volop in beweging is. Een organisatie met een belangrijke maatschappelijke rol. Samen met alle collega’s lever je een bijdrage aan de realisatie van o.a. de Energietransitie. Engineers, business developers, ICT’ers, managers, administratieve krachten en dispatchers, samen en met de nodige energie koersen we richting 2030. Dit willen we bereiken met medewerkers vanuit diverse achtergronden, opleidingen en nationaliteiten. Wij zijn een organisatie waar we geloven dat elkaars verschillen, kwaliteiten en talenten ons sterker maken. Een organisatie waar iedereen ertoe doet en zichzelf mag zijn. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen van deze vacature in je netwerk wel!