Adviseur Commercie

Als adviseur commercie voer je commerciële, financiële en operationele werkzaamheden uit voor de klanten van Gasunie Transport Services (GTS). Het is een uitdagende functie met een divers scala aan werkzaamheden in een operationele omgeving. Deze functie biedt je een uitstekend perspectief om verschillende facetten van het faciliteren van energietransport te verkennen en overzien, geeft je een podium om jouw ideeën te ontplooien en geeft je een perfecte kans om jezelf op verschillende gebieden door te ontwikkelen. 

Standplaats: Groningen, waarbij hybride werken de norm is.
Aantal uren per week: 32 tot 40 uur.

Wat ga je doen?

Jij voert samen met je collega sales specialisten de commerciële en operationele werkzaamheden uit van het GTS sales team. Jij bedient onze klanten met de producten en diensten van GTS en staat ze te woord als daar vragen over zijn. De contractuele afspraken die GTS met zijn klanten maakt met betrekking tot gastransport zijn vastgelegd in regelgeving en jij zorgt voor een goede inrichting, bewaking en uitvoering hiervan. Hierbij maak je gebruik van je kennis over de gasmarkt. 

Jij houdt je graag bezig met een diversiteit aan werkzaamheden. Naast je reguliere werkzaamheden ben je bezig met het analyseren van klantgedrag om behoeftes te voorspellen en/of te beïnvloeden. Je gaat bestaande processen evalueren en je bent bezig met het initiëren, verkennen en beoordelen van verbetervoorstellen. Het doorvoeren van wijzigingen in producten, diensten en/of processen en het toetsen van de uitvoering tegen wet- en regelgeving behoort ook tot je takenpakket. Je maakt gebruik van je interne contacten zoals financieel medewerkers, planners, meetspecialisten, informatiespecialisten en andere kennishouders.

Je krijgt een divers takenpakket en alle ruimte om onze afdelingsprocessen effectiever, efficiënter en betrouwbaarder te maken.

Wat vragen we?

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau en minimaal twee jaar werkervaring.
  • Je begrijpt en overziet de vertaling van contractuele afspraken in een procesketen en de interactie met achterliggende IT systemen.
  • Je vindt als gebruiker je weg in IT applicaties en graaft graag wat dieper om informatie en gebruiksmogelijkheden te doorgronden.
  • Je begrijpt en overziet het verband tussen regels die zijn vastgelegd in wet- en regelgeving, contractuele voorwaarden en commerciële - en operationele uitvoering.
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Als persoon heb je een hands-on mentaliteit en je handelt daadkrachtig en constructief als het gaat om je bijdrage binnen het team. Je begrijpt graag de behoefte van klanten. Je signaleert operationele vraagstukken en draagt bij aan de uitwerking daarvan. Daarnaast vind je het leuk om commercieel/operationele activiteiten efficiënt en effectief op te pakken. Je krijgt energie van het samenwerken in een team en je beseft dat alleen met jouw actieve ondersteuning in aanvulling op die van anderen een maximaal eindresultaat kan worden bereikt.

Wat bieden we je?

  • Een bruto jaarsalaris tussen € 57.373 en € 78.541 (12 maanden).
  • Een vaste 13e en 14e maand.
  • Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op een vast contract.
  • Een uitstekende pensioenregeling met een kleine eigen bijdrage van 2%. 
  • Naast 160 verlofuren per jaar krijg je een flexibel keuzebudget. Hier kun je extra vrije dagen van kopen, maar je kan het ook laten uitbetalen.
  • Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen.
  • In april 2023 eenmalige uitkering van €500,- netto om te besteden aan duurzame inzetbaarheid.
  • De mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken. Om je thuiswerkplek goed in te richten krijg je van ons een vergoeding van maximaal € 750.
  • Een werklaptop of een iPad en een iPhone.

Wij zijn Gasunie

Gasunie is een Europees netwerkbedrijf voor energie. In Nederland en Noord-Duitsland beheren en onderhouden we de infrastructuur voor grootschalig transport en opslag van gas. Nu is dat nog vooral aardgas. Dit zal met de energietransitie steeds verder verschuiven naar groen gas en waterstof. Daarnaast werken we mee aan de aanleg en het beheer van netwerken voor warmte en CO₂. Wij zorgen, als 100% staatsdeelneming, ervoor dat dit deel van de energievoorziening veilig, ongestoord en zo duurzaam mogelijk gebeurt. Zodat iedereen altijd over energie kan beschikken.

Over de afdeling

Ons team van 25 collega’s bedient de klanten van GTS om gebalanceerd gastransport en gashandel mogelijk te maken. Dit doen wij binnen de regulatoire kaders waar ACM toezicht op houdt. De commerciële - en operationele werkzaamheden omvatten een voorfase van voorlichting en erkenning van de klanten. Vervolgens faciliteren wij het boekingsproces en verwerken wij boekingen die door de klanten worden gedaan. Getransporteerde gashoeveelheden worden toegewezen aan klantportfolio’s, bijbehorende balansen worden bepaald, inclusief de totale systeembalans waarmee klanten de noodzakelijke informatie krijgen om hun klantportfolio in balans te houden. Het gebruik van transport- en balansdiensten wordt vervolgens vertaald in facturen.

Ons team verzorgt informatievoorziening ten aanzien van gastransport voor klanten en voor de gehele markt. Met onze informatievoorziening vullen wij een belangrijke voorwaarde in voor goede marktwerking. Dit doen wij via de customer desk waar klanten met vragen terecht kunnen, onze eigen dataportal(s) en door informatie op een externe Europese dataportal te plaatsen. Ook aan de bijzondere klantcontacten zoals bij noodlevering en eventuele disputen worden door ons team invulling gegeven.

Wil je solliciteren?

Stuur dan uiterlijk 25 september 2022 je cv en motivatie in via de website van Gasunie. Rond 27 september 2022 laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken op 5 oktober 2022 in Groningen of digitaal (via Teams). Na maximaal 3 werkdagen krijg je terugkoppeling op deze sollicitatiegesprekken.

Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met je mogelijk toekomstige manager Harmen Kremer op 050-5213347. Wil je meer weten over de procedure? Neem dan contact op met de betreffende recruiter Jelte de Haan (06 4675 2273).

Het overleggen van de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. 

Werken bij Gasunie betekent werken in een professionele omgeving die volop in beweging is. Een organisatie met een belangrijke maatschappelijke rol. Samen met alle collega’s lever je een bijdrage aan de realisatie van o.a. de Energietransitie. Engineers, business developers, ICT’ers, managers, administratieve kracht en dispatchers, samen en met de nodige energie koersen we richting 2030. Dit willen we bereiken met medewerkers vanuit diverse achtergronden, opleidingen en nationaliteiten. Wij zijn een organisatie waar we geloven dat elkaars verschillen, kwaliteiten en talenten ons sterker maken. Een organisatie waar iedereen ertoe doet en zichzelf mag zijn. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen van deze vacature in je netwerk wel!