Toezichthouder APV & Bijzondere Wetten
Wij zijn de Fryske Marren. Een gemeente van mogelijkheden. Waar je volop de ruimte hebt. Om te ondernemen, te wonen en te werken. In een landschap dat barst van de diversiteit. Een gemeente met maar liefst 50 karakteristieke dorpen. En Sloten, parel van de Friese Elfsteden. Maar ook honderden festivals en evenementen.
Hier houden we van doén. We zijn een ambitieuze organisatie met een plezierige sfeer van betrokkenheid en collegialiteit. We denken graag in mogelijkheden en kijken naar wat wél kan. Waar we ons samen inzetten voor een leefbare en veilige samenleving. Waar we oog hebben voor de mensen om ons heen. Omdat we écht vinden dat iedereen mee moet kunnen doen.
Zó maken we De Fryske Marren tot wat ze is: kleurrijk, levendig en noflik!
Ons team VTH is op zoek naar een: Toezichthouder APV & Bijzondere Wetten
De toezichthouders zijn elke dag op pad in de gemeente en zijn vanuit hun specifieke rol een herkenbaar aanspreekpunt voor inwoners, bedrijven en bezoekers. Door zo integraal mogelijk te werken behouden zij de veilige, gezonde, duurzame en mooie (leef)omgeving.
Wat ga je precies doen?
- Je voert integraal controles uit onder andere op de gebieden van de Algemene plaatselijke verordening (Apv), Afvalstoffenverordening, Alcoholwet, Wet op de kansspelen, Evenementen, Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA). Je hebt hierin een oog- en oorfunctie en draagt een brede verantwoordelijkheid;
- Je werkt bij de uitvoering van de toezichtstaken intensief samen met interne collega’s en externe (veiligheids)partners;
- Signaleer je tijdens toezicht knelpunten of problemen? Dan zoek je met alle partijen een passende oplossing;
- Je rapporteert over uitgevoerde controles en bevindingen en zorgt voor afstemming als er vervolgacties nodig zijn;
- Je ondersteunt en adviseert de vergunningverleners en juristen bij vervolg- en handhavingsacties;
- Tijdens juridische procedures draag je met jouw deskundigheid bij aan de voorbereiding van de bestuurlijke besluitvorming;
- Je houdt toezicht op het gebruik van de openbare ruimte, spreekt overtreders aan op overlast gevend gedrag en waar nodig en noodzakelijk treed je als BOA strafrechtelijk op;
- Je behandelt klachten en conflictsituaties, bemiddelt waar mogelijk, handelt deze oplossingsgericht af of rapporteert en adviseert hierover;
- Je geeft voorlichting, verstrekt informatie en geeft aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden;
- Je begeleidt stagiaires van de BOA-opleiding en leert deze de kneepjes van het vak;
- De werktijden zijn ook in de avonduren en in het weekend.
Wat breng je mee?
- Je hebt een opleiding op minimaal MBO+, op gebied van handhaving, openbare orde en veiligheid;
- Je beschikt over het BOA-certificaat domein 1 of je bent bereid dit te halen;
- Je bent een stevige persoonlijkheid die gaat voor resultaat;
- Je ziet conflictsituaties en lost pro-actief problemen op;
- Je hebt goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en overtuigingskracht;
- Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren).
Wat mag je van ons verwachten?
Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.052,- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur (CAR-UWO functieschaal 8). Naast je brutosalaris ontvang je een keuzebudget, dat je naar eigen wens flexibel kan opnemen. Dit budget (IKB) bestaat uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je werktijden zijn flexibel, en dat is in dit geval ook ‘s avonds of in het weekend.
Hoe ziet ons sollicitatie proces eruit?
We bekijken jouw cv en motivatie. Wanneer we inhoudelijk gezien matchen met elkaar, volgt er een kennismakingsgesprek. Wanneer de klik daarna wederzijds is volgt er een arbeidsvoorwaarden gesprek.
En nu?
Herken jij jezelf in deze omschrijving en ben je enthousiast geworden na het lezen van de tekst? Solliciteer dan meteen via onderstaande link.
sollicitaties.059777@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We staan te popelen jou te leren kennen!
Meer weten:
Voor informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Norbert van den Akker, teammanager, 06 -22776931 of via e-mail n.vandenakker@defryskemarren.nl.
Voor informatie over de procedure kun je contact opnemen met Kim Petersen, adviseur werving & selectie, 06-81948027 of via e-mail k.petersen@defryskemarren.nl.