Accountmanager

Heb jij een neus voor verkoopkansen en ben je in staat om complexe materie eenvoudig uit te leggen? Sta je stevig in je schoenen, heb je affiniteit met IT en klantcommunicatie en doe je er alles aan om jouw klanten tevreden te stellen? Als jij bovenstaande vragen met ‘ja’ kunt beantwoorden en jouw saleshart nu al sneller gaat kloppen, komen we graag met jou in contact. Data B. Mailservice is namelijk op zoek naar een enthousiaste, gedreven en nieuwsgierige accountmanager als aanvulling op ons salesteam.

Kansen omzetten in resultaten

Als accountmanager bij Data B. Mailservice ben jij verantwoordelijk voor het uitbouwen en verstevigen van jouw eigen set aan (potentiële) klanten. Je werkt nauw samen met je collega’s van het salesteam en het bedrijfsbureau. Daarbij schakel je voortdurend tussen de mogelijkheden die onze diensten en technologieën bieden en de wens van jouw (potentiële) klant. Als onze nieuwe accountmanager ben je resultaatgericht en gedreven om, samen met jouw collega’s, heel Nederland kennis te laten maken met de producten en diensten van Data B. Mailservice. Dat doe je zowel via online conference tools als face to face.

Wat ga je doen?

Onze klanten zijn gerenommeerde partijen die voor hun fysieke én digitale communicatiebehoeften vertrouwen op innovatieve en veilige diensten. In deze uitdagende functie houd je je bezig met het signaleren van kansen en vertaal je die naar concrete opdrachten en resultaten. Je adviseert zowel bestaande als potentiële klanten die in de profit- en de non-profit sector actief zijn en draagt actief bij aan het behalen van de commerciële doelstellingen van Data B. Mailservice. Je rapporteert aan de Commercieel Manager.

Wie ben jij?

Je bent een stevige gesprekspartner voor onze prospects en klanten. Doordat je inhoudelijk goed op de hoogte bent van onze diensten en producten kun je actief meedenken over de (soms best) complexe vraagstukken van onze klanten. Met jouw kennis en kunde vertaal je hun vraagstukken naar concrete oplossingen die we vanuit ons dienstenportfolio bieden. Als accountmanager van Data B. Mailservice maak je deel uit van het salesteam en ga je in gesprek met onze klanten in uiteenlopende branches. Dankzij je brede interesse begrijp je het speelveld van de overheid, maar hebt ook interesse in de ontwikkelingen in het onderwijs, de zorg en de financiële wereld. Je weet om te gaan met de uitdagingen van de huidige tijdgeest en kunt ook via digitale kanalen kansen omzetten naar positieve resultaten. Daarnaast:

  • heb je een afgeronde hbo opleiding;
  • woon je in Noord- of Midden-Nederland;
  • heb je minimaal 3 jaar sales ervaring in de wereld van IT-oplossingen;
  • beschik je over een gezonde dosis ambitie, doorzettingsvermogen en commerciële intuïtie;
  • ben je analytisch sterk, resultaatgericht en creatief in het oplossen van complexe klantvragen;
  • heb je overtuigingskracht en effectieve onderhandelingstechnieken;
  • kun jij je uitstekend mondeling en schriftelijk uitdrukken;
  • heb je ervaring in het geven van online presentaties en / of demo’s.

Wat bieden we?

Deze afwisselende functie vervul je binnen een ambitieuze, dynamische en professionele organisatie waar jij écht het verschil kunt maken. Een uitdagende baan binnen een informele en groeiende organisatie waar je, samen met je collega’s, werkt aan het behalen van onze commerciële doelen. We bieden goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, een marktconform salaris, een resultaatafhankelijke winstdeling en een goede werksfeer. Ook kun je rekenen op een auto, laptop en telefoon van de zaak. Daarnaast is er ruimte voor studie, training en persoonlijke ontwikkeling.

Over Data B. Mailservice

Uiteenlopende organisaties, zowel in de publieke als de private sector, vertrouwen sinds jaar en dag op Data B. Mailservice voor het vereenvoudigen, verbeteren en personaliseren van de communicatie met hun klanten, burgers of huurders. Naast dat we organisaties adviseren en ontzorgen op het gebied van fysieke en digitale documentstromen, ontwikkelen en beheren we diverse SaaS-oplossingen. Zo bieden we diverse online betaalmogelijkheden én verzorgen we de ontwikkeling en implementatie van nieuwe producten in complexe infrastructuren.

Concreet betekent dit dat we ons bezig houden met alle facetten van de kanaalstrategie: van het klaarzetten en versturen van digitale berichten in beveiligde (DigiD) omgevingen en het vereenvoudigen van invorderingstrajecten met innovatieve betaaloplossingen tot het versturen van (fysieke of digitale) bulkmail: samen zorgen we ervoor dat de juiste boodschap op het juiste moment de juiste ontvanger bereikt. Digitaal én per post en van ruwe data tot (digitale) deurmat. Kwaliteit en nauwkeurigheid staan daarbij hoog in het vaandel; niet voor niets is onze organisatie ISAE 3402 (type 2), ISO 9001, 14001 en 27001 gecertificeerd.

Binnen dit dynamische bedrijf werkt een enthousiast team van professionals aan kwalitatief hoogwaardige en innovatieve oplossingen en producten. We streven ernaar om continu een grotere meerwaarde te bieden aan onze klanten. Dat doen we in samenwerking met ons dochterbedrijf in Barcelona en voor een grote en gevarieerde klantenkring, bestaande uit overheidsinstanties, banken en grote verzekeringsmaatschappijen. Daarnaast weten ook het mkb, groothandels en drukkerijen ons te vinden.

Is dit jouw baan?

Herken jij je in bovenstaand profiel en kun je niet wachten om aan de slag te gaan? Stuur jouw motivatie plus je cv naar , Manager HR. De eerste oriënterende gesprekken staan gepland voor week 47/48.