Programmamanager Wonen

Introductie en uren

Cosis kent drie zorgclusters: Wonen, Ambulant en KJG (Kind, Jeugd en gezin). Daarnaast zijn er twee ondersteunende clusters: Cosis Expertisecentrum en Cosis Servicecentrum.

Binnen cluster Wonen zoeken we voor Cosis een ondernemende en samenwerkingsgerichte Programmamanager voor 32 tot 36 uur per week. Die een leidende rol heeft in de doorontwikkeling van het cluster op het gebied van de visie van het cluster, de persona's, de interne en externe netwerken die nodig zijn om in de toekomst de persona's goed te kunnen ondersteunen. Iemand die oog heeft voor externe initiatieven die relevant zijn en deze inbrengt in de organisatie.

Wat vinden we belangrijk?

Dat je als programmamanager de visie en strategie van Cluster Wonen (en daarmee van Cosis) tot uitvoering brengt. Je zorgt ervoor dat de beweging van 'wonen naar woonzorg' gestalte krijgt voor de verschillende persona's binnen het cluster en pakt dit generiek op waar het kan en specifiek waar het nodig is. Hierbij betrek je de interne netwerken (andere clusters, ondersteunende diensten) en de externe netwerken (andere zorgaanbieders, kennisinstituten, etc.), zodat we werken aan toekomstbestendige zorg. Waar de programma eigenaren van het jaarplan 2022 binnen het cluster wonen werken met de scope van een jaar, werk jij met een scope voor drie tot vijf jaar en verbind je dit naar het jaarplan proces. Je valt onder de aansturing van de clusterdirecteur Wonen, maar je werkt nauw samen met het Transitieteam Cosis 2020 / Cosis 2025 en de programmamanagers van de andere onderdelen, zodat we vanuit Cosis op een eenduidige manier werken aan de strategie van Cosis en de herkenbaarheid van programma's.

Je hebt de volgende kerntaken:

  • Vormgeven en leiden van het programma: je beschrijft doelstellingen en uitgangspunten, leidt, organiseert en implementeert het programma.
  • Aansturen programmaorganisatie: je regelt de dagelijkse werkzaamheden binnen het programma, instrueert, ondersteunt, signaleert, bewaakt, koppelt terug en doet verbetervoorstellen.
  • Uitvoeren van het programma: je ontwikkelt een visie op de doorontwikkeling van de persona's, ontwikkelt bijbehorend productaanbod, zorgconcepten, huisvestingsconcepten, arbeidsmarktbenadering, doet voorstellen voor samenwerkingsvormen binnen en buiten de organisatie en implementeert deze; hierin heb je een leidende rol naar het management in het cluster. Meer informatie over de taken lees je in de uitgebreide functieomschrijving.

Wat vragen we van je?

Je hebt:

  • Een relevante opleiding op post-hbo niveau en een aanvullende opleiding op het gebied van programmamanagement.
  • Meerdere jaren ervaring met het leiden van (organisatie brede) projecten.
  • Kennis op het gebied van langdurige WLZ-zorg.
  • Kennis van verschillende financieringsstromen (ZIN, PGB, etc.).
  • Inzicht in het functioneren van de verschillende deelgebieden van de organisatie.
  • Een 'can-do mentaliteit': je ziet constant kansen voor verbetering en pakt knelpunten actief op.

Je bent iemand die:

  • Zelfstandig, proactief, initiatiefrijk, sociaal en communicatief vaardig is.
  • Die gemakkelijk beweegt binnen de hiërarchie van een organisatie en daarbuiten.
  • Weet te inspireren en anderen en zichzelf uitdaagt om vanuit verschillende invalshoeken te denken en te doen.
  • Een stevige en verbindende persoonlijkheid.
  • Bevlogen en ondernemend is.
  • Gestructureerd en resultaatgericht werkt.
  • Goed kan reflecteren op het eigen handelen.

Wat hebben we jou te bieden?

  • Dezelfde salarisschaal als je collega's Programmamanager minimaal € 3.738,- en maximaal € 5.648 volgens FWG 65 van de cao-gehandicaptenzorg (op basis van fulltime dienstverband).
  • Een contract voor onbepaalde tijd.
  • Een team waarin teamprestatie en plezier in het werk vanzelfsprekend zijn.
  • Collega's die net als jij alles uit de dag halen.
  • Je krijgt de mogelijkheid tot het volgen van cursussen, trainingen en E-learning (Goodhabitz).
  • Je krijgt interessante extra's zoals een eindejaarsuitkering, sporten met korting of een voordelig fietsplan en hebben we een ondernemende activiteitencommissie met een afwisselend programma.

Ben je benieuwd of Cosis aansluit bij jou? Lees over onze aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden op de website.

Word jij onze nieuwe collega?

Ben jij uitgedaagd door deze vacaturetekst en weet jij dit aan ons over te brengen door middel van een pakkende motivatie? Reageer vóór 8 december 2021. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Je kunt solliciteren via de button 'solliciteren' op deze pagina. Vul het formulier in en maak je account aan. Als je eerst meer wilt weten of vragen hebt over de vacature, bel of mail met de directiesecretaresse van cluster Wonen, Anja Tolner via A.tolner@cosis.nu of 06 222 094 76. Dan zal er een terugbelafspraak me je worden gemaakt.

Waar staan we voor?
Cosis helpt mensen met een verstandelijke en/of psychische beperking grip te krijgen en houden op het leven. Je komt ons tegen in Groningen en Drenthe. Midden in de samenleving, voor korte of langere tijd en dicht bij de mensen die we helpen. ‘De bedoeling’ van onze organisatie is richtinggevend voor hoe wij ons dagelijkse werk doen. Daarbij staat de samenwerking tussen cliënten, het persoonlijk netwerk en de professional centraal. Onze vakbekwame, professionele en bevlogen medewerkers schakelen onze dienstverlening ‘op en af’ waar mogelijk of noodzakelijk. Samen maken we kleine stappen om de opgestelde doelen te behalen.

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern verspreid, waarbij interne kandidaten met voorrang zullen worden behandeld.

'Solliciteren'