Helpdeskmedewerker - functioneel beheerder

Biblionet Groningen is de netwerkorganisatie van 34 bibliotheken in de provincie Groningen. De bibliotheek stimuleert iedereen om zich te ontwikkelen, elkaar te ontmoeten, geïnspireerd te raken en mee te doen in de samenleving.

Een dag uit het leven van...

Het belooft weer een afwisselende dag te worden vandaag! Om negen uur loop je met je kop koffie naar de ‘weekstart’. Samen met je ICT-collega’s neem je de projecten op het planbord door. Jullie bespreken de knelpunten en blikken vooruit naar de projecten die de komende weken gaan spelen. Onder leiding van Wouter nemen jullie de bijzonderheden door die bij de helpdesk zijn binnengekomen. Samen stemmen jullie af wie welke taak op zich neemt.

Een half uur later schuif je aan bij een overleg over de inrichting van een applicatie. Er moeten nog een paar dingen worden aangepast en jullie bespreken samen welke wijzigingen jij kan doorvoeren.

Snel door naar het scrumproject ‘Klantcorrespondentie’. Met collega’s uit verschillende teams sparren jullie over hoe we dit proces kunnen verbeteren voor de klant én voor de organisatie? Wat zijn de technische mogelijkheden en wie moeten we bij de vervolgstappen betrekken?

Na de lunch sta je ingeroosterd bij de helpdesk. Al snel krijg je een telefoontje van Forum Groningen over een certificaat. Je maakt een melding aan, zodat je collega van systeembeheer actie kan ondernemen.

Opnieuw telefoon: een vrijwillige medewerker uit de bibliotheek. Een klant wil zich aanmelden als nieuwe lener, maar staat al in het systeem via een aangesloten school. Wat te doen? In het systeem voer je direct een mutatie in en de vrijwillige medewerker kan de klant meteen blij maken.

Je ziet nog een melding open staan over een selfservicekast en belt met de leverancier over de status daarvan. Het probleem is zojuist verholpen, aldus de leverancier. Je stuurt een mailtje naar de bibliotheek om het nieuws te melden. Een mooi einde van een afwisselende dag!

Wat ga je doen?

Je draait gemiddeld twee dagdelen per week mee in de helpdeskdiensten. Als functioneel beheerder ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor het beheer van onze applicaties. Je draagt actief bij aan de doorontwikkeling van de informatievoorziening, bijvoorbeeld door het implementeren van nieuwe applicaties en het doen van aanpassingen in het bestaande applicatielandschap. Vaak gebeurt dit door deelname in (scrum)projecten. Je neemt deel aan werkoverleggen en interne gebruikersgroepen. Ook geef je gevraagd en ongevraagd advies op je vakgebied.

Waar ga je werken?

Je uitvalsbasis is ons kantoor in Groningen. Je werkt in een team met een informele werksfeer dat verantwoordelijk is voor het systeembeheer, het functioneel beheer en ICT-advies. Samen voeren jullie taken uit voor Biblionet Groningen en voor partners in de culturele sector, waaronder Forum Groningen. Daarbij werken jullie nauw samen met collega’s in de bibliotheken en ons kantoor in Groningen.

Solliciteer vooral als je energie krijgt van:

Het zichtbaar bijdragen aan het werk van de bibliotheken.
Een uitdagende functie met mogelijkheden je te ontwikkelen.
Ruimte voor eigen verantwoordelijkheid, initiatief en creativiteit.
Een informele werksfeer.

Onze nieuwe collega:

  • Heeft een opleiding op het gebied van ICT-beheer afgerond.
  • Heeft bij voorkeur ervaring met helpdeskdiensten/klantcontacten.
  • Heeft bij voorkeur ervaring op het gebied van functioneel applicatiebeheer.
  • Heeft affiniteit met bibliotheekwerk (of andere non-profit organisaties).
  • Heeft ervaring met projectmatig werken.
  • Heeft analytisch vermogen en is communicatief vaardig en klantgericht.
  • Is een teamspeler.
  • Is flexibel.

Dit mag je van ons verwachten:

  • Afwisselend werk met leuke collega’s en een informele werksfeer.
  • Een goed inwerkprogramma waarbij je kunt terugvallen op je leidinggevende en een buddy waar jij voor een bepaalde tijd aan wordt gekoppeld.
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, waaronder onbeperkt toegang tot de online trainingen van Good Habitz en Soofos.
  • Goede arbeidsvoorwaarden en een salaris in schaal 8 volgens de cao Openbare Bibliotheken, afhankelijk van kennis en ervaring maximaal € 3.665 (bruto) op basis van 36 uur per week.
  • Gratis lid van de bibliotheek.
  • Een tijdelijk contract voor de duur van 1 jaar.

Is dit jouw baan?

Herken jij jezelf in het profiel van functioneel beheerder en wil jij je talenten bij ons inzetten? Stuur dan uiterlijk 6 juni 2022 je motivatie en cv naar hr@biblionetgroningen.nl.

De gesprekken met de kandidaten vinden plaats op vrijdagochtend 10 juni aan de Mudden 18 in Groningen.

Wij vinden jouw talent belangrijker dan je geslacht, gender(identiteit en -expressie), afkomst, leeftijd, geaardheid, handicap of chronische ziekte. Reageer op de vacature en bouw mee aan een divers Biblionet Groningen van de toekomst!

Meer informatie

Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met teammanager ICT, John Luschen, tel.nr. 06-43466679.

Deze vacature is zowel in- als extern opengesteld. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Over Biblionet Groningen

Als je bij Biblionet Groningen werkt, dan werk je mee aan ons ultieme doel: mensen uitdagen om zichzelf te ontwikkelen, elkaar te ontmoeten, geïnspireerd te raken en mee te doen in de samenleving. We werken dagelijks aan de best mogelijke bibliotheken voor Groningers.

Dit doen we in onze bibliotheekvestigingen en op de ondersteunende afdelingen, zoals Financiën, ICT, Marketing & Communicatie, HR. Totaal werken er zo'n 160 medewerkers en meer dan 800 vrijwilligers bij Biblionet Groningen.

Onze bedrijfscultuur? Werkplezier, kennisdelen, leren door doen en samenwerken.