Adviseur Huisvesting
Biblionet Groningen is de netwerkorganisatie van 34 bibliotheken in de provincie Groningen. De bibliotheek stimuleert iedereen om zich te ontwikkelen, elkaar te ontmoeten, geïnspireerd te raken en mee te doen in de samenleving.
Wordt dit jouw nieuwe werkomgeving?
Wij zijn voor 32 uur per week op zoek naar een betrokken en gedreven Adviseur Huisvesting. Zijn huisvestingsvraagstukken en alles wat daarbij komt kijken jouw ding en beschik je ook nog eens over goede adviesvaardigheden? Dan ben je hier aan het juiste adres! Biblionet medewerkers zijn gespecialiseerd in hun eigen vakgebied en zoeken voor hun werk nadrukkelijk de verbinding met andere onderdelen van de organisatie.
Wat ga je doen?
- Je bent verantwoordelijk voor advisering, overall-planning én uitvoering van (gelijktijdig) lopende facilitaire-, onderhoud- en huisvestingsvraagstukken en projecten.
- Je kunt vraagstukken binnen de organisatie vertalen naar facilitaire- en huisvestingwensen en waar nodig bereid je daaraan gerelateerde inkoop-/aanbesteding vraagstukken voor.
- Je realiseert vanuit je functie (soms als projectleider) zaken binnen de gestelde doelen. Hierbij houd je rekening met tijd, kwaliteit, budget en risicobeheersing.
- Je bent proactief in het oplossen van knelpunten en we zien dit terug in een hands-on instelling in het dagelijks werk, je advisering en het projectleiderschap.
- Je denkt mee in huisvestingsconcepten en maakt ten behoeve hiervan (deel) begrotingen, planningen en indien gewenst Programma’s van Eisen.
- Je bent tevens onderdeel van de BHV-organisatie (bij voorkeur gedelegeerd Hoofd BHV) en vervult de rol van preventiemedewerker: verantwoordelijk voor het realiseren van een deel van de ARBO en RI&E maatregelen.
Waar ga je werken?
Je uitvalsbasis is ons kantoor in Groningen. Je valt rechtstreeks onder manager Bedrijfsvoering. Je werkt nauw samen met collega’s in de bibliotheken, manager bibliotheken, regisseur proces & kwaliteit en de facilitaire en financiële collega’s.
Solliciteer vooral als je energie krijgt van:
- Het zichtbaar bijdragen aan de maatschappelijke waarde van het bibliotheekwerk.
- Een uitdagende functie met mogelijkheden je te ontwikkelen.
- Verantwoordelijkheid, initiatief en creativiteit.
- Een informele werksfeer en samenwerking met collega's.
Onze nieuwe collega:
- Heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding in Facilitair Management of Vastgoed of vergelijkbaar.
- Beschikt over minimaal 3 tot 5 jaar relevante werkervaring in het facilitaire en huisvestingswerkveld.
- Heeft bij voorkeur kennis van bouw- en procesmanagement.
- Laat aantoonbare advies-/gespreksvaardigheden zien.
- Heeft affiniteit met bibliotheekwerk (of gemeenten/andere non-profit organisaties).
- Heeft ervaring met projectmatig werken.
- Is flexibel en een teamspeler.
- Is communicatief vaardig, tactvol en kan moeiteloos met diverse geledingen communiceren zowel intern als extern.
- Beschikt over een rijbewijs en auto.
- Heeft ervaring als projectleider en met inkopen/aanbestedingen.
- Kan niet wachten om als Adviseur Huisvesting aan de slag te gaan!
Dit mag je van ons verwachten:
- Afwisselend werk met leuke collega’s en een informele werksfeer.
- Een interactief, afwisselend en inspirerend inwerkprogramma waarbij je kunt terugvallen op je leidinggevende en een buddy waar jij voor een bepaalde tijd aan wordt gekoppeld.
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, waaronder onbeperkt toegang tot de online trainingen van Good Habitz.
- Goede arbeidsvoorwaarden en een salaris in schaal 9 volgens de cao Openbare Bibliotheken, afhankelijk van kennis en ervaring maximaal € 4.451,- (bruto), 8% vakantiegeld en 4% eindejaarsuitkering, op basis van 36 uur per week.
- Gratis lid van de bibliotheek.
- Een tijdelijk contract voor de duur van 1 jaar, met uitzicht op vast.
Is dit jouw baan?
Herken jij jezelf in het profiel van Adviseur Huisvesting en wil jij je talenten bij ons inzetten? Stuur dan uiterlijk 18 juni 2023 je sollicitatie naar hr@biblionetgroningen.nl.
De gesprekken met de kandidaten vinden plaats op 23 of 26 juni bij Biblionet Groningen, De Mudden 18 te Groningen.
Wij vinden jouw talent belangrijker dan je geslacht, gender(identiteit en -expressie), afkomst, leeftijd, geaardheid, handicap of chronische ziekte. Reageer op de vacature en bouw mee aan een divers Biblionet Groningen van de toekomst!
Meer informatie
Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met manager bedrijfsvoering, John Lüschen, tel.nr. 06 434 666 79. En kijk hier wat Biblionet Groningen allemaal doet!
Deze vacature is zowel in- als extern opengesteld. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Over Biblionet Groningen
Als je bij Biblionet Groningen werkt, dan werk je mee aan ons ultieme doel: mensen uitdagen om zichzelf te ontwikkelen, elkaar te ontmoeten, geïnspireerd te raken en mee te doen in de samenleving. We werken dagelijks aan de best mogelijke bibliotheken voor Groningers.
Dit doen we in onze bibliotheekvestigingen en op de ondersteunende afdelingen, zoals Financiën, ICT, Marketing & Communicatie, HR. Totaal werken er zo'n 190 medewerkers en meer dan 800 vrijwilligers bij Biblionet Groningen.
Onze bedrijfscultuur? Werkplezier, kennisdelen, leren door doen en samenwerken.