Site Controller

Waar ga je aan het werk?          
In 1919 begon Avebe als Aardappelmeel Verkoop Bureau. Toen nog om enkel de verkoop voor meerdere zelfstandige aardappelzetmeelcoöperaties te bevorderen. Inmiddels zijn we 100 jaar verder en zijn we continu bezig met het produceren én innoveren van oplossingen op basis van aardappelzetmeel en -eiwitten voor voeding, industrie en diervoeding. De coöperatie Avebe is zelfs uitgegroeid tot wereldwijde marktleider op het gebied van aardappelzetmeel en aardappeleiwit. Hoe we dit doen? Door eruit te halen wat erin zit!

Voor de afdeling Finance Operations zoeken wij een Site Controller voor onze productielocatie in Foxhol. Op deze locatie wordt natief aardappelzetmeel verwerkt tot hoogwaardige industriële toepassingen voor onder andere de textiel, papier en bouw. Dit wordt gedaan in de zogenoemde walsen-, extrusie- en MP-fabrieken. Er zijn verschillende afdelingen op de locatie die allen hun steentje bijdragen aan het verwerken van het aardappelzetmeel. Je vindt er onder andere de afdelingen Operations, Logistiek, Improvement, QESH (Quality, Environment, Safety & Health) en Maintenance. 

Afdeling
De afdeling Finance bestaat uit controlling voor Commerce, Innovations, Operations en Group. De afdelingen worden aangestuurd door Finance Directors die rechtstreeks rapporteren aan de CFO van Avebe. De afdeling Finance Operations is met 12 collega’s verantwoordelijk voor de business control van onze fabrieken, de supply chain, energie, inkoop en investeringen.

Taken en verantwoordelijkheden          

  • Je bent onderdeel van het Management Team Foxhol een draagt proactief bij aan het identificeren van mogelijkheden voor besparingen en rendementsverbeteringen.
  • Je maakt deel uit van crossfunctionele World Class Operational Management (WCOM) teams, waar in samenwerking met verschillende afdelingen wordt gezocht naar mogelijkheden om verliezen te reduceren en structurele verbeteringen te realiseren.
  • Je levert financiële ondersteuning bij het opstellen van business cases voor investeringsprojecten en bent daarmee een belangrijk onderdeel van de besluitvorming.
  • Je bewaakt in samenwerking met de projectleiders de financiële voortgang van de investeringsprojecten.  
  • Je bent verantwoordelijk voor de Business Control van de locatie Foxhol. Hieronder vallen onder meer het opstellen van het budget, de Latest Estimates (LE’s) en de maandrapportages.
  • Tezamen met je collega’s op de locatie draag je zorg voor een betrouwbare financiële verantwoording op de locatie.
  • Je bewaakt het vaste kostenniveau, de productieafwijkingen en kostprijzen van Foxhol en stuurt tijdig bij in samenwerking met het MT Foxhol.
  • Je levert een bijdrage aan optimalisatie en standaardisatie van financiële processen.
  • Je organiseert de informatievoorziening rondom doelstellingen en KPI’s en je waarborgt een betrouwbare totstandkoming van de uitkomsten.

Wat vragen wij?
Om de bovenstaande werkzaamheden goed uit te kunnen voeren zoeken wij iemand met:

  • een afgeronde universitaire opleiding in de richting van (bedrijfs)economie, bedrijfskunde of finance. Een afgeronde RC of RA opleiding is een pré;
  • circa 6 tot 8 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie en bij voorkeur in een industrieel georiënteerde omgeving;
  • kennis van- en ervaring met relevante systemen zoals SAP is een pré.

Competenties:

  • Analytisch sterk en conceptueel denker;
  • Proactief en resultaatgericht;
  • Nauwkeurig;
  • Communicatief vaardig;
  • Overtuigingskracht;
  • In staat om diverse belangen binnen een organisatie te herkennen;
  • In staat om verbinding te leggen tussen diverse afdelingen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden zowel in Nederlands als Engels.

Daarnaast ben je iemand die met overtuigingskracht de leiding durft te nemen in het initiëren van verbetertrajecten. Je hebt een sterk gevoel voor onderlinge belangen, legt gemakkelijk contact en je kunt acteren vanuit een onafhankelijke opstelling.

Wat biedt Royal Avebe?
Wij zoeken bij Avebe medewerkers die zich herkennen in de ambities en kernwaarden en met passie en energie willen bijdragen aan het realiseren van onze doelstellingen!

Wij bieden een groeipositie met:

  • Loopbaan-, en ervaringspaden zowel in functies als in rollen met een grote drive op competentiegericht ontwikkelen. Vanuit strategische personeelsplanning geven wij deze mogelijkheden op langere termijn weer;
  • Avebe Young, een professioneel netwerk van medewerkers binnen Avebe tot en met 35 jaar. Avebe Young heeft een eigen bestuur en budget voor relevante activiteiten;
  • Een concurrerend primair en secundair arbeidsvoorwaardenpakket;
  • Een eigen CAO;
  • Veel vrije dagen zodat je genoeg tijd aan je gezin/vrienden kunt besteden;
  • Een zeer goede pensioenregeling;
  • Een fitnessvergoeding;
  • Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling;
  • Mogelijkheid tot het volgen van vakgerichte opleidingen;
  • Er is een goede verhuis- en verblijfskostenregeling voor kandidaten van buiten de regio Noord-Nederland.

Meer weten?            
Heb je naar aanleiding van deze vacature nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Rudolf van Esch (Finance Director Operations) via 06-29595431 of met Ronald Ipema (HR Recruitment Manager) via 06-29595428. Ben jij degene die wij zoeken? Reageer dan voor 31 oktober 2021. Je vindt de vacature op www.werkenbijavebe.nl

Een assessment of social media check kan onderdeel uitmaken van de procedure.