Environmentalist

Waar ga je aan het werk?          
In 1919 begon Avebe als Aardappelmeel Verkoop Bureau. Toen nog om enkel de verkoop voor meerdere zelfstandige aardappelzetmeelcoöperaties te bevorderen. Inmiddels zijn we 100 jaar verder en zijn we continu bezig met het produceren én innoveren van oplossingen op basis van aardappelzetmeel en -eiwitten voor voeding, industrie en diervoeding. De coöperatie Avebe is zelfs uitgegroeid tot wereldwijde marktleider op het gebied van aardappelzetmeel. Hoe we dit doen? Door eruit te halen wat erin zit. 

In deze functie werk je op het hoofdkantoor in Veendam. Hier vind je de ondersteunende afdelingen en het management. Over de vier verdieping zijn verschillende afdelingen te vinden zoals ICT, Finance, HR en nog vele andere. Samen met het management zorgen zij voor de continuïteit van de coöperatie en bieden ondersteuning op vele vlakken.    

Kerntaken en verantwoordelijkheden    
Je gaat aan het werk op onze centrale QESH afdeling. Deze afdeling ontwikkelt de Avebe managementsystemen en -standaarden en ondersteunt de locaties bij de implementatie en handhaving van wet- en regelgeving op het gebied van kwaliteit, veiligheid, voedselveiligheid en milieu. Als Environmentalist ontwikkel je beleid op het gebied van milieu, vergunningen en ruimtelijke ordening. Je bent verantwoordelijk voor het aanvragen, verkrijgen en beheren van verschillende vergunningen. Je toets de naleving en het niveau van het miluebeleid. Andere kerntaken en verantwoordelijkheden in deze functie: 

  • Ontwikkeling, beheer en handhaving van managementsystemen en standaarden; 
  • Ontwikkelen en leidinggeven aan initiatieven en bewustwordingsprogramma’s op het vakgebied; 
  • Uitvoeren en begeleiden van in- en externe audits; 
  • Optreden als contactpersoon voor overheden en externe partijen; 
  • Avebe vertegenwoordigen in netwerken op het vakgebied; 
  • In specifieke gevallen de rol van projectleider vervullen. Je stelt en bewaakt kaders en brengt advies uit op genoemde beleidsterreinen bij investeringsprojecten;
  • Opereren als lid van het projectteam en/of je adviseert de projectleider.

Opleiding en ervaring         
Natuurlijk moet je wel de juiste kennis hebben om bovenstaande werkzaamheden uit te voeren. Daarom zoeken wij het liefst iemand die:

  • HBO+/WO niveau, bij voorkeur op het gebied van milieumanagement;
  • Kennis van managementsystemen en relevante wetgeving;
  • Aantoonbare ervaring met het managen van vergunningtrajecten voor complexe bedrijven;
  • Relevant overheidsnetwerk is een pré;
  • Brzo ervaring is eveneens een pré.

Meer weten?            
Heb je naar aanleiding van deze vacature nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Robert-Jan Bannink, QESH Director (a.i), telefoonnummer: 06- 461 987 28. 

Ben jij degene die wij zoeken? Reageer dan voor 20 augustus 2019 Solliciteren kan door te klikken op de sollicitatie knop. Een assessment of social media check kan onderdeel uitmaken van de procedure.