Gedragskundige
Vacaturenummer: v22.0192
Locatie: Friesland
- De functie
- Ben jij een verbindende en vakkundige gedragskundige met een hart voor de gehandicaptenzorg? Zou je graag bijdragen aan de kwaliteit van leven voor mensen die naast een verstandelijke beperking ook gedrags-, psychiatrische of verslavingsproblemen hebben en intensieve begeleiding nodig hebben? Vind je het een uitdaging om juist voor deze mensen het verschil te maken?
Bij de Centrale Behandeldienst van Zorggroep Alliade zijn wij, voor 24-36 uur, op zoek naar een:
Gedragskundige
Waar ga je werken?
Zorggroep Alliade is er voor mensen die moeite hebben om zelfstandig te leven en zich staande te houden in de maatschappij. Wij bieden zorg, ondersteuning en behandeling aan kwetsbare ouderen en mensen met een verstandelijke beperking van 0 tot 100 jaar. Onze missie is daarbij dat zij goed en zinvol kunnen leven. We bieden zorg aan meer dan 9000 cliënten in de hele provincie Friesland.
Je komt te werken bij de Centrale Behandeldienst. In deze behandeldienst zijn alle behandelaren ondergebracht (o.a. gedragskundigen, medici en paramedici, vaktherapeuten, geestelijk verzorgers, systeemtherapeuten en psychodiagnostisch werkers). Je wordt onderdeel van de vakgroep gedragskundigen, waarin iedereen eigen specifieke deskundigheden heeft. Je komt terecht in een betrokken team met een goede sfeer.
Wat ga je doen?
In je rol als gedragskundige werk je samen met andere behandelaren (afhankelijk van de locatie: artsen, paramedici, vaktherapeuten, geestelijk verzorgers, systeemtherapeuten en psychodiagnostisch medewerkers), met teams van begeleiders en met de leidinggevenden van de locaties. Als je postmaster bent opgeleid ben je hoofdbehandelaar, als je basis opgeleid bent krijg je bij je werk begeleiding van een postmaster opgeleide collega. Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het (vaak multidisciplinaire) behandelplan.
In je rol als gedragskundige ga je werken met bijzondere mensen: cliënten van Alliade met ernstige, matige of lichte verstandelijke beperkingen en bijkomende gedrags-, verslavings- of psychiatrische problematiek. Je werkzaamheden bestaan uit:
* Stellen van een diagnose (mono of multidisciplinair en classificerend of handelingsgericht, afhankelijk van de vraagstelling). Je verzorgt de verslaglegging ervan en bespreekt de bevindingen met de cliënt, diens verwanten en de andere betrokkenen zoals de begeleiders;
* Behandeling van de cliënt (individueel) of van de cliënt in zijn context (mediërend, samen met ouders en professionals). Je zet samen met het hoofd en de begeleider het behandelplan uit en geeft sturing aan de eventuele medebehandelaars;
* Richting geven aan hoe omgang en omgeving eruit moeten zien, zodat de cliënt zo goed mogelijk kan functioneren;
* Deskundigheidsbevordering door het geven van scholing aan eigen teams of breder.
Wat vragen wij van jou?
Je werkt graag samen in een multidisciplinair team, bent analytisch sterk, hebt zelfvertrouwen en een grote dosis doorzettingsvermogen. Je beschikt over uitstekende sociale, communicatieve en organisatorische vaardigheden. Je kunt systeemgericht werken waarbij onderlinge relaties centraal staan, bent zelfstandig, nieuwsgierig en neemt graag initiatief. Ook heb je een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Verder vragen wij:
* Een afgeronde opleiding tot gedragskundige;
* Ervaring en/of affiniteit met de zorg en begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking;
* Geinteresseerd in of ervaren met het werken met Triple C;
* Een rijbewijs en auto.
Wat bieden wij jou?
Wij bieden een dynamische en uitdagende functie in een organisatie met betrokken en gemotiveerde collega’s. Daarnaast bieden wij jou:
* Een vast contract voor 24-36 uur per week;
* De kans om onder begeleiding wetenschappelijk onderzoek te doen bij de afdeling PWO;
* Een salaris conform de cao gehandicaptenzorg, FWG 60 of 65 (inschaling afhankelijk van je opleidingsniveau en ervaring met een max. van €5648,- o.b.v. 36 uur);
* Een eindejaarsuitkering van 8,33%;
* Voordelige fiscale arbeidsvoorwaarden, zoals een fietsplan, sportabonnement en sportkleding;
* Een pensioenregeling via PFZW;
* Kortingen op diverse collectiviteitsverzekeringen;
* Persoonlijke ontwikkeling door gerichte trainingen, cursussen en scholing op onze kosten.
Waar kun je terecht voor informatie over de functie?
Ben je enthousiast geworden en wil je direct reageren? Leuk! Reageren kan via onderstaande button ‘klik hier’ en we nemen snel contact met je op!
Voor inhoudelijke informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Marlies van Hooft, Manager Centrale Behandeldienst/vakgroep gedragskundigen, via telefoonnummer 06-52034972. Wil je eerst eens komen kijken of meelopen met een van onze gedragskundigen? Dat kan! We vertellen graag meer over onze clienten en ons mooie werk.
Een geldige Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is verplicht en een voorwaarde voor benoeming. Deze vragen wij voor je aan en de kosten zijn voor onze rekening.