Bedrijfseconomisch adviseur

Vacaturenummer: v22.0581
Locatie: Heerenveen

De functie
Ben jij een communicatiefvaardige, analytische en cijfermatig sterke bedrijfseconomisch adviseur? En heb je affiniteit met het vakgebied Human Resources?

Voor de afdeling Financiën van Alliade in Heerenveen zijn wij, voor 24 uur, op zoek naar een:

                                         Bedrijfseconomisch adviseur

Waar ga je werken?
Bij Alliade helpen we kwetsbare mensen in Friesland met jeugdzorg, gehandicaptenzorg, ouderenzorg en werk & dagbesteding en maatschappelijke ondersteuning. Met 6000 professionals in verschillende vakgebieden kijken we vooral naar wat wél kan. Waardevolle ervaringen opdoen en nieuwe herinneringen maken vinden we erg belangrijk. Samen met anderen. Dit vergroot het zelfvertrouwen en de eigenwaarde van onze ca. 8000 cliënten. Het geeft ze het gevoel dat ze ertoe doen en kunnen meedoen in de samenleving. Daar gaan we met elkaar voor!

Je komt te werken op de afdeling Financiën. De afdeling Financiën maakt deel uit van de concernstaf van Alliade. Het team bestaat uit 10 bedrijfseconomische adviseurs die gezamenlijk een belangrijke bijdrage leveren aan de ontwikkeling en implementatie van het bedrijfseconomisch beleid.

Wat ga je doen?
Met jouw financiële deskundigheid analyseer je de financiële gegevens. Je maakt financiële doorrekeningen van cao’s en beleidsvoornemens. bewaakt het financiële overzicht en de voortgang in de uitvoering en stelt schriftelijke rapportages op. Daarnaast breng je advies uit aan de organisatie, dit gericht op de toekomst. Jij bent degene die het overzicht heeft over de begrotingen, budgetoverzichten, maandrapportages en geeft input voor de jaarrekeningen. Door het maken van de juiste analyses adviseer je de directeur over de bedrijfseconomische risico’s en breng je de financiële consequenties in beeld. Overige verantwoordelijkheden bij deze functie zijn:
* Adviseren en ondersteunen bij het opstellen van bedrijfsplannen en begrotingen/rolling forecasting;
* Bewaken van de kwaliteit van de administratieve processen en managementinformatie;
* Zorgdragen voor de implementatie van het vastgestelde bedrijfseconomisch beleid;
* Signaleren van knelpunten om tijdig in te kunnen springen op ontwikkelingen;
* Deelnemen aan projecten en werkgroepen gericht op financiën en bedrijfsvoering.

Wat vragen wij van jou?
Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega die analytisch en communicatief sterk is én in verbinding staat met de organisatie. Daarnaast ben je proactief, organisatiesensitief, kritisch en integer. Verder vragen wij van jou:
* Een relevante afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde of Accountancy;
* Actuele kennis van wet- en regelgeving en ontwikkelingen in het vakgebied.

Wat bieden wij jou?
We bieden je een vakinhoudelijke en uitdagende functie in een enthousiast en gedreven team en dat binnen een dynamische zorgorganisatie! Verder bieden wij jou o.a.:
* Salaris FWG 55 gehandicaptenzorg (inschaling afhankelijk van ervaring, max. €4.304,- bruto o.b.v. 36 uur);
* Een vast contract voor 24 uur per week;
* Naast vakantietoeslag ontvang je een eindejaarsuitkering van 8,33%;
* Trainingen, cursussen en scholing op onze kosten;
* Reiskostenvergoeding of een thuiswerkvergoeding;
* Telefoon en laptop van de zaak;
Zelf kiezen uit (fiscale) arbeidsvoorwaarden, zoals: fietsplan, sportabonnement en sportkleding;
* Een aantrekkelijke pensioenregeling via PFZW;
* Kortingen op diverse collectiviteitverzekeringen en een collectieve inkomensverzekering arbeidsongeschiktheid.

Waar kun je terecht voor informatie over de functie?
Hebben we je enthousiast gemaakt en wil je solliciteren? We zien graag je reactie tegemoet. Solliciteren kan tot en met 11 december 2022 via de link 'solliciteren'.

Voor vragen over deze functie kun je contact opnemen met Harm Jan Ensing, Senior Controller Financiën en Bedrijfsvoering, via 06-10632786. Heb je vragen over de procedure? Dan kun je contact opnemen met Maya de Groot, Corporate Recruiter, via 06-29242717 of recruitment@alliade.nl.

Een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor benoeming: deze vragen wij uiteraard voor je aan én de kosten zijn voor onze rekening.