Arts

Wat houdt de functie in?

Wij zijn ter uitbreiding op zoek naar een enthousiaste en ondernemende arts die onze teams in Steenwijk en Meppel komt versterken. Binnen Accare lever je een bijdrage aan het weer in ontwikkeling brengen van kinderen en jongeren met psychische problemen. Je maakt gebruik van de best bewezen behandelmethoden en je levert maatwerk door aan te sluiten bij de specifieke vraag van kind en ouders/verzorgers. Je voert daarvoor onder andere intakegesprekken, levert een bijdrage aan indicatiestelling en behandeladvies, geeft voorlichting en doet medicatiecontroles. Naast je behandelactiviteiten lever je een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van het behandelbeleid.

Wil je als Arts aan de slag bij Accare? Dit betekent voor jou de mogelijkheid om ervaring op te doen in de diagnose en behandeling van verschillende psychiatrische beelden bij kinderen en jeugdigen. Dit is bijvoorbeeld interessant als je een specialisatie als Psychiater of huisarts overweegt. Wie bieden veel mogelijkheden om je te ontwikkelen. Je kunt onder meer deelnemen aan het onderwijs voor AIOS.

Waar kom je te werken?

Op onze poliklinieken van Accare in Steenwijk en Meppel wordt zorg geleverd aan kinderen met kinder- en jeugdpsychiatrische problemen. Het gaat hierbij zowel om veel voorkomende problematiek zoals ADHD, ASS  en angst- en stemmingsstoornissen, als om weinig voorkomende problematiek zoals eetstoornissen en forensische jeugdpsychiatrie. Diagnostiek en behandeling binnen deze zorglijnen zijn geprotocolleerd, waarbij gebruik gemaakt wordt van evidence based methodieken. De uren worden verdeeld over beide klinieken. Ook het werken binnen een FACT Jeugd team behoort tot de mogelijkheden.

Wie zijn wij?

Accare is een academische  en ambitieuze organisatie voor jeugd ggz, die haar medewerkers veel ruimte biedt voor eigen initiatief en vernieuwing. We werken vanuit 30 locaties in Noord-, Midden- en Oost-Nederland. Elk kind kan bij ons terecht ook in complexe situaties of bij een zeldzame aandoening. We behandelen een kind bij voorkeur in zijn vertrouwde omgeving, zodat het gewoon naar zijn eigen school kan gaan, kan sporten of afspreken met vrienden. Dat doen we in nauwe samenwerking met huisartsen, wijkteams en scholen. Onze aanpak sluit altijd aan bij de vraag van het kind en zijn ouders. We luisteren en nemen niet over. Het kind kijkt dus ook mee in zijn eigen dossier. We nemen zelden een kind op, alleen als het niet anders kan, maar dan  is opname een geïntegreerd onderdeel van een totaaltraject. We kunnen zo werken, omdat we een academisch centrum zijn, buiten de kaders durven denken en continu onderzoek doen naar onze behandelingen. Op die wijze innoveren we voortdurend naar de best bewezen werkzame zorg.

Wie ben jij?

Jij bent een BIG-geregistreerd Arts die onze multidisciplinaire teams komt versterken. Je opleiding en je ervaring zijn je visitekaartje, maar hiernaast zal bovenal jouw persoonlijkheid het verschil maken. Je vindt het leuk om anderen te helpen in hun ontwikkeling en zelf te ontwikkelen. Accare heeft vele mogelijkheden. Hierover gaan we graag met je in gesprek. Daarnaast ben je voor minimaal 28 uur per week beschikbaar.

Wat bieden wij?

Accare biedt een uitdagende en professioneel ontwikkelrijke werkomgeving. Je krijgt als medewerker de ruimte voor ondernemerschap. Daarnaast is het de plek waar je je op je eigen vakgebied gedegen kunt ontwikkelen en waar je de kans krijgt om nieuwe ideeën in de praktijk te brengen.

Daarnaast bieden we:

  • Een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het fietsplan, laptop, mobiele telefoon, pensioenfonds, eindejaarsuitkering, korting bij (zorg) verzekeringen en een reiskosten regeling. Ook zoeken we samen met jou naar een optimale werk/privé balans
  • In eerste instantie een jaarcontract; deze wordt wanneer we beiden het juiste gevoel hebben en tevreden zijn, omgezet in een vast dienstverband
  • Collega’s vol passie die handelen naar onze kernwaarden: Lef; Volhardend en Iedere dag beter

Bij aanstelling wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd en er worden referenties ingewonnen.

Afhankelijk van opleiding en ervaring wordt de functie ingedeeld CAO GGZ FWG 65.

Vragen? Neem contact met ons op en wij vertellen je er graag meer over:

  • Bort Hartog, regiodirecteur algemene zaken, bereikbaar op: 06-25012607.
  • Alida Hielema, regiodirecteur behandelinhoudelijke zaken, bereikbaar op: 06-31363553.