Proeverij: Geldzorgen voor managers

Werknemers met schulden zijn vaker ziek en werken veelal minder geconcentreerd. Dit brengt kosten voor de werkgever met zich mee. Het loont daarom om werknemers met geldzorgen te ondersteunen. Liever eerder dan later, om oplopende schulden én kosten te voorkomen.

Ongeveer een derde van alle werkgevers heeft werknemers in dienst met grote geldzorgen. Waarschijnlijk gaat het om veel méér werknemers met financiële problemen, omdat veel werknemers zich schamen en hun geldzorgen niet met hun werkgever delen.

Met de aanpak Geldzorgen De Baas biedt Moedige Dialoog effectieve oplossingen om financiële problemen voor de werknemer te voorkómen en om kosten voor de werkgever te verlagen.

Inhoud proeverij

Met de training Geldzorgen de Baas wordt de eerste stap gezet om ervoor te zorgen dat jouw medewerkers financieel fit worden én blijven. Je krijgt de benodigde inzichten in wat de impact is van geldzorgen op je werknemers en daarmee de mogelijkheid om de juiste tools te implementeren én gebruiken.

Bewustwording

Het bewust zijn van financiële problemen is geen vast gegeven. Wat de één als problematisch ervaart, valt voor de ander wel wat mee. Werken aan bewustwording is de eerste stap naar de aanpak van problemen. Want wanneer iemand geen problemen ervaart, kun je niet helpen.

Vertrouwen

Wanneer je ontdekt dat je een financieel probleem hebt, is dat probleem nog niet gedeeld. Schaamte en angst vormen dan drempels om dat te delen. Je kwetsbaar opstellen en je financiële problemen delen? Dat doe je alleen bij de mensen die dichtbij je staan en die je voor 100% vertrouwt.

Ondersteuning

Alleen een gedeeld probleem is een probleem dat je kunt helpen oplossen. Binnen de gevoeligheid van financiële problemen wil je natuurlijk oplossingen gebruiken die werken. Dus ondersteunen we je met effectieve methoden die jou en je mensen verder helpen.

Dit is een proeverij en geen volledige training. Door deel te nemen aan de proeverij krijg je een goed beeld van de training Geldzorgen de Baas, die later dit jaar en ook volgend jaar door de Moedige Dialoog wordt aangeboden. 

Aanmelden 

Over de trainer

Henk Veldman is reeds 31 jaar werkzaam voor de Rabobank. De laatste 20 jaar als leidinggevende binnen verschillende afdelingen. Door zijn netwerk is hij in contact gekomen met de Moedige Dialoog Epe. Namens de Rabobank is hij bestuurder geworden binnen Moedige Dialoog Nederland, samen met mede bestuurder Jacqueline Beekman.

Henk is ooit bij de Rabobank gaan werken om mensen te kunnen helpen, te adviseren en om bij te dragen aan financiële uitdagingen om hun droom waar te maken. De afgelopen jaren ging hij zich steeds meer richten op de kwetsbare groep klanten, mensen met financiële stress en mensen die in de financiële problemen raakten.  

Voor meer informatie over de Moedige Dialoog, bezoek de website: www.moedigedialoog.nl