Administratief medewerker

De sector Risicobeheersing beweegt zich aan de voorkant van de veiligheidsketen. Zij probeert risico’s vroegtijdig te signaleren, te grote risico’s uit te bannen of de effecten van risico’s te beperken. Dit gebeurt intern in nauw overleg met Brandweerzorg en Crisisbeheersing en extern met onder andere de gemeenten en de Omgevingsdienst.

Het team binnen Risicobeheersing richt zicht op zowel het vak als hoe we zijn georganiseerd. Innoveren, vernieuwen, organiseren en (door)ontwikkelen zijn de werkwoorden die horen bij dit team. Frisse ideeën, creativiteit en ‘knallen als het moet’ zijn onze kenmerken.

Wat ga je doen?

Je ondersteunt de sector Risicobeersing.

Je ondersteunt administratief verschillende (deel) projecten. Je stelt brieven op, bewaakt daarbij onze huisstijl en registreert ze. Je verzorgt het beheer van inkomende vraagstukken, werk je brieven af en stel je brieven op en legt deze vast in de beschikbare zaaksystemen.

Je draagt zorg voor het beheer en bewerkingen van (digitale) bestanden en systemen (Word, Excel, PowerPoint, Decos Join/SharePoint). Je waarborgt en toetst voortgang, kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden. Je hebt/ontwikkelt kennis van activiteiten voor Risicobeheersing en bent in staat om deze activiteiten uit te voeren. Je draagt bij aan interne projecten, werkprocessen en aan de ontwikkeling van het team als geheel.

De ideale achtergrond

Je bent een proactieve houding en die weet de mensen te ontzorgen. Jij houdt van afwisseling en bent representatief voor de organisatie. Je werkt graag in een hectische, politiek-gevoelige omgeving.

Daarnaast vragen we het volgende van je:

  • Je hebt een MBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring op administratief gebied en het werken in een zaaksysteem;
  • Je bent dienstverlenend, accuraat, flexibel en oplossingsgericht;
  • Je werkt met een redelijke mate van zelfstandigheid en bent proactief;
  • Je hebt goede sociale, communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
  • Je werkt op basis van de kernwaarden van de organisatie;
  • Je bent integer en draagt bij aan een integere organisatie.

Wat bieden wij?

Een verantwoordelijke, afwisselende baan in maatschappelijke organisatie met ruimte voor initiatief. Geen enkele werkdag is hetzelfde. Als je bij Veiligheidsregio Groningen werkt, heb je uitstekende arbeidsvoorwaarden. Wij vinden een goede balans tussen werk en privé erg belangrijk en zullen je hierbij ook faciliteren. Wij bieden bijvoorbeeld de mogelijkheid om je werktijden flexibel in te delen. Ook hebben we veel regelingen om je persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. Daarnaast bieden wij een prima pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden gebaseerd op de CAR-UWO, waaronder een voor deze functie salaris tot maximaal € 3.018, - bruto per maand (schaal 6) bij 36 uur per week), afhankelijk van opleiding en ervaring.

Enthousiast geworden?

Herken je jezelf in dit profiel? Reageer dan vóór 27 november 2022 door op de knop “Solliciteren” te klikken. Solliciteren kan uitsluitend via ons digitale sollicitatieportaal.

 De selectiegesprekken staan gepland op 6 december 2022. We verzoeken je hiermee rekening te houden bij je sollicitatie.

Meer informatie

Als je vragen hebt over de inhoud van de functie, neem dan gerust contact op.

Contactpersoon: Linda Slagter

Telefoonnr.:  088-1624645

E-mail: linda.slagter@vrgroningen.nl

Intern en Extern:

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern verspreid onder alle medewerkers (beroeps, vrijwilligers en dagdienst) in vaste dienst van Veiligheidsregio Groningen. Tijdelijke medewerkers die tenminste 1,5 jaar of langer bij Veiligheidsregio Groningen werkzaam zijn worden als interne kandidaten beschouwd. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.