Groninger Huis | Projectleider Vastgoed

Over Woonstichting Groninger Huis

Wij verhuren ca. 4600 sociale woningen in de provincie Groningen. We bezitten woningen in de gemeenten Midden-Groningen, Oldambt, Delfzijl en Appingedam.

Duurzaamheid is een speerpunt in ons beleid. Voor ons staat voorop dat we onze kerntaken kunnen blijven waarmaken. Daarmee bedoelen we bijdragen aan een goed en betaalbaar woon- en leefklimaat. Hierin staan onze bewoners en woningzoekenden altijd voorop.

Onze kernwaarden sluiten daaropaan: onze medewerkers zijn samenwerkings-, klant-, resultaat- en ontwikkelingsgericht, tonen durf en zijn integer.

Gevraagd: Projectleider Vastgoed

Groninger Huis zet breed in op innovatie en duurzaamheid en zoekt vanwege een functiesplitsing per direct een projectleider vastgoed. De projectleider geeft sturing aan de technisch-administratieve procedure van projecten en zorgt voor een adequate bouwkundige begeleiding. Hij maakt deel uit van het bedrijfsbureau en rapporteert aan de manager Vastgoedbeheer en Ontwikkeling (V&O). Een nauwe samenwerking met de Kwartiermaker Bijzondere Ontwikkelingen is daarbij vanzelfsprekend.

Functieprofiel Projectleider Vastgoed (m/v)

De projectleider vastgoed richt zich op de lopende projecten en stemt de planning en voortgang van werkzaamheden op het bedrijfsbureau af met de manager V&O en de Kwartiermaker Bijzondere ontwikkeling voor de relevante projectwerkzaamheden. Als projectleider ben je natuurlijk goed op de hoogte van actuele wet- en regelgeving binnen de volkshuisvesting, aanbestedingsprocedures en ontwikkelingen op het gebied van materialen en producten.

 Jouw kerntaken zijn verbonden aan de vastgoedprojecten qua planning, afstemming en begeleiding:

  • Je bent verantwoordelijk voor aanbestedingen voor nieuwbouwprojecten, de afronding van de procedure en een integer inkoopbeleid
  • Jij draagt zorg voor de uitwerking van de gefaseerde projectacceptaties en het beslissingsdocument in de ontwikkelfase van vastgoedprojecten
  • Je zorgt voor gedegen projectcalculaties vanuit het woon-technisch programma van eisen en beschikbare kengetallen
  • De gehele procesgang rondom projecten is perfect op orde: van begeleiding tot oplevering inclusief de volledige technisch-administratieve procedure en het proces verbaal van de oplevering
  • Je bent het aanspreekpunt in de uitvoeringsfase van projecten en zorgt voor de het meer-minderwerk proces
  • De gegevens van IBIS Main zijn volledig en de woningopname gegevens vertaal je naar de meerjaren onderhoudsbegroting
  • Technische gegevens zijn actueel en je bewaakt de registratie van deze gegevens, bijv. m.b.t. de aardbevingsproblematiek, legionella, brandveiligheid e.d.
  • Je overlegt daar waar nodig met architecten, adviseurs en/of aannemers en intern met jouw collega’s van de afdeling Klant & Markt in o.a. het nieuwbouwoverleg.

Wie ben jij?

Als projectleider overzie je het complete project over alle disciplines. Je verbindt mensen en partijen, formuleert projectdefinities- en kaders en draagt bij aan het opstellen van bijvoorbeeld visiedocumenten, calculaties en projectacceptaties en de vertaling van data in de meerjaren begroting. Je onderhoudt het contact met samenwerkingspartners en jouw collega’s waarbij je proactief afstemming zoekt over de lopende werkzaamheden. Naast technische kennis hou jij het overzicht in de hectiek en onderneem je tijdig actie als dat nodig is. Voor deze functie is het belangrijk dat je goed kun plannen en organiseren, kostenbewust bent en taakgericht kunt aansturen. Affiniteit met het werkgebied en de doelgroep is een pré.

Je beschikt over:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Ruime ervaring met projectmanagement
  • Actuele kennis van wet- en regelgeving binnen de volkshuisvesting en milieuaspecten
  • Kennis van werkprocessen en het primaire pakket voor beheer en onderhoud
  • Actuele kennis van wet- en regelgeving voor bouwkundige zaken en milieuaspecten
  • Kennis van marktontwikkelingen en overstijgend denkvermogen
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende functie 36 uur per week met een salaris dat past bij jouw kennis en ervaring en uitstekende arbeidsvoorwaarden conform de cao woondiensten. Onze organisatie kent een prettige werksfeer in een open cultuur met volop mogelijkheden tot ontwikkeling.
We vragen van onze medewerkers bereidheid tot scholing in het eigen vakgebied en/of digitale vaardigheden, zodat je vaardigheden optimaal passen bij je werkzaamheden.

In overeenstemming met ons personeelsbeleid bieden we in eerste instantie een tijdelijke aanstelling aan voor een jaar, maar wel met uitzicht op een vast dienstverband na twee jaar.

Meer info?

Heb je vragen over deze vacature of wil je iets weten over onze organisatie, dan kun je rechtstreeks contact opnemen met Arie Weyzig, onze manager Vastgoedbeheer en Ontwikkeling; telefonisch via 06-53 22 66 74 of via mail: a.weyzig@groningerhuis.nl

Solliciteren?

Pas jij in het gevraagde profiel? Stuur dan je schriftelijke motivatie en CV als .pdf bestand aan Binda Jager, P&O functionaris op het mailadres b.jager@groningerhuis.nl o.v.v. de functienaam.

Tot slot

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern uitgezet.  Hoe wij omgaan met jouw gegevens na de procedure lees je op onze website op de pagina Over Ons/AVG.