Interim manager

Functieomschrijving

Als interim manager bij de Stichting BEBO vervang jij de algemeen manager die volgend jaar een half jaar met zwangerschapsverlof gaat. Jij bent hét middelpunt van de organisatie en het aanspreekpunt voor het team (bedrijfsbureau), het bestuur en de voorzitter(s) van de Medische Ethische ToetsingsCommissie (METC). Jij geeft leiding aan het bedrijfsbureau, bent verantwoordelijk voor de financiën en houdt overzicht over alle processen. Je bevindt je in een specialistisch werkgebied maar weet met jouw management ervaring de hoofdzaken van de bijzaken te scheiden en laat je adviseren door collega’s om je heen die jou op inhoudelijke taken kunnen ondersteunen. Je zet het duaal management voort met de voorzitter van de METC, waarbij jij verantwoordelijk bent voor de bedrijfsvoering en de voorzitter van de METC voor de inhoud.

Volgend jaar is een uitdagend jaar omdat er op 31 januari 2022 nieuwe wet- en regelgeving van kracht wordt die veel impact zal hebben op onze werkzaamheden. Het betreft de EU-verordening voor klinisch geneesmiddelenonderzoek 536/2014. Deze verordening heeft als doel dat de landen in Europa meer op een uniforme manier gaan werken en zo geneesmiddelenonderzoek in deze verschillende landen faciliteren en de beoordeling uniformeren. Er zullen veel werkprocessen veranderen in deze periode en het is jouw taak deze in goede banen te leiden.

Verbinden van verschillende stakeholders zal één van jouw kerntaken zijn. Je bent proactief en denkt altijd twee stappen vooruit. Jij krijgt energie van snel schakelen en je bent goed in het stellen van prioriteiten. Daarnaast zorg je voor een goede sfeer op kantoor en kunnen collega’s bij jou terecht. Jij denkt mee met het team en biedt een luisterend oor als zij vragen hebben over of problemen ervaren door de veranderingen of de hoeveelheid werk. Jij denk mee en bent oplossingsgericht.
Het bedrijfsbureau van de Stichting BEBO bevindt zich in het spanningsveld tussen opdrachtgevers, de METC, wetgeving en de CCMO. Jij gaat daarbij klant- en kwaliteitsgericht te werk. Je voelt goed aan welke belangen er spelen voor welke partijen en met jouw communicatieve vaardigheden weet jij te communiceren op verschillende niveaus.

Stichting BEBO

De Stichting Beoordeling Ethiek Biomedisch Onderzoek (BEBO) te Assen, is een onafhankelijke, niet-instellingsgebonden METC, ingesteld om biomedisch wetenschappelijk onderzoek met mensen te toetsen in het kader van de Wet medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen (WMO). De METC van de Stichting BEBO toetst of wetenschappelijke onderzoeksprotocollen betreffende onderzoek met mensen voldoende bescherming bieden aan de proefpersoon, en of zij gestoeld zijn op adequate ethische, statistische/methodologische, juridische en wetenschappelijke gronden. De METC, bestaande uit artsen, farmacologen, apothekers, juristen, methodologen, ethici en andere professionals, in totaal ca. 50 leden, beoordeelt wekelijks in wisselende samenstelling de aangeboden onderzoeksprotocollen. De toetsingen worden verricht voor farmaceutische en aanverwante industrieën, contract research organisaties (CRO’s) en academische, resp. topklinische ziekenhuizen. De METC van de Stichting BEBO levert een belangrijke bijdrage aan het klinisch geneesmiddelenonderzoek in Nederland en is erkend door de Centrale Commissie Mensgebonden Onderzoek (CCMO) in Den Haag. De Stichting BEBO staat bekend om haar korte tijdslijnen, mede hierdoor beoordelen wij ca. 70% van het vroege fase geneesmiddelenonderzoek en ca. 30% van het totale geneesmiddelen onderzoek in Nederland.

De METC wordt ondersteund door een bedrijfsbureau dat mogelijk maakt dat de METC besluiten kan nemen en dat deze worden uitgevoerd. Het bedrijfsbureau omvat 1 algemeen manager, 6 ambtelijk (wetenschappelijk) secretarissen en 5 administratieve medewerkers.

Functie-eisen

Een relevante (afgeronde) opleidingsachtergrond op minstens Hbo-niveau. Bijvoorbeeld bedrijfskunde, ook een medische inhoudelijke opleiding plus een aantal jaren management ervaring maakt jou geschikt.
Verder ben je:

  • een People Manager;
  • ervaren op het gebied van bedrijfskundige processen;
  • een echte verbinder, communicatief en sociaal vaardig;
  • stressbestendig, werken met strakke tijdslijnen is geen probleem;
  • goed in het bewaren van overzicht;
  • in staat om prioriteiten te stellen met een goed analytisch en probleemoplossend vermogen.

Arbeidsvoorwaarden

Wij bieden een tijdelijke aanstelling van maximaal 9 maanden startend in januari 2022 voor 16-24 uur in de week. Het salaris is afhankelijk van werkervaring en opleidingsachtergrond en wordt nader overeengekomen. Daarnaast bieden wij onder andere een vakantiebijslag en een eindejaarsuitkering van 8,33% van het verdiende jaarsalaris. Daarbovenop wordt maandelijks 10% van het maandsalaris uitgekeerd aan de werknemer voor pensioen, de werknemer heeft hierdoor de vrijheid om pensioen op te bouwen op de manier waarop hij/zij dat wil. Ook zijn er verschillende opleidingsbudgetten. Daar bovenop krijg jij de mogelijk om deels thuis te werken, krijg je per jaar 166 vakantie uren en 57 Persoonlijk Levensfase Budget (PLB-) uren (bij een fulltime aanstelling van 36 uur).

Sollicitatie

Je kunt solliciteren door een sollicitatiebrief met cv te sturen naar  vóór 27 oktober 2021. Als je graag meer wilt weten, of vragen hebt over de vacature, bel dan met Ilona Hansen (Algemeen manager) op telefoonnummer: 0592 405 871.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie is niet gewenst.