Contractmanager sociaal domein

Ben jij communicatief vaardig, pro-actief en een teamspeler? Lees dan snel onze vacature en solliciteer, wellicht word jij dan onze collega als:

Contractmanager sociaal domein
(profiel medewerker beleidsuitvoering I)
(voor 28 tot 32 uur per week)

Wat houdt deze functie in?

De Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen bestaat uit zes eenheden. Dicht bij de zes eenheden hebben we bedrijfsbureaus georganiseerd. Het bedrijfsbureau is in principe het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers, maar ook voor het management van de eenheden voor alle bedrijfsvoeringzaken. Ons bedrijfsbureau adviseert en ondersteunt drie van de zes eenheden op het gebied van juridische zaken, financiële zaken, managementondersteuning, inkoop, contracten en applicatiebeheer.

Het huidige team contracten bestaat uit drie contractmanagers en twee contractbeheerders voor het sociaal domein, daarnaast maakt een inkoopadviseur onderdeel uit van het team. We zoeken ter vervanging van een van onze collega’s een proactieve Contractmanager die meewerkt aan de doorontwikkeling van contractmanagement binnen het sociaal domein. In overleg is het mogelijk de functie in 28 tot 32 uur per week in te vullen.

Je bent binnen onze organisatie verantwoordelijk voor het managen van de contracten in het sociaal domein en je bent aanspreekpunt voor de contractpartners. Het gaat vooral om partners die zorg leveren in het kader van de Wmo en de Jeugdwet. Voor deze vacature ligt de focus op de Jeugdwet. Het kan gaan om grote regionale partners, maar ook om kleine lokale partners. Je voert evaluaties uit over de geleverde prestaties van de contractpartners en je geeft op basis van de evaluaties adviezen en verbetervoorstellen. Samen met de collega’s van beleid en uitvoering zorg je voor de continuïteit en monitor je de kwaliteit van de dienstverlening en de uitvoering van het contract. Ook ben je aanspreekpunt voor de interne organisatie voor bijvoorbeeld signalen over contractpartners. Deze inventariseer je, bespreek je met de contractpartner en zo nodig schakel je de toezichthouder in. Je volgt of de contractafspraken ook binnen de interne organisatie op de juiste wijze worden uitgevoerd.

  • Je onderhoudt relaties met contractpartners over contracten.
  • Je monitort contracten op juistheid en duidelijkheid over gemaakte afspraken; dit doe je onder andere aan de hand van vooraf vastgestelde kwaliteitskaders.
  • Je voert gesprekken met de contractpartners over zorginhoud, kwaliteit, tarieven, omzet (begrenzingen), en transformatie/innovatie.
  • Je monitort de prestaties van de contractpartners, in nauwe samenwerking met de collega’s van uitvoering en beleid. Je zorgt dat gewijzigde afspraken intern worden opgepakt en op basis van evaluaties maak je afspraken met contractpartners over eventuele verbeteringen.
  • Je bent ten aanzien van het contract het eerste aanspreekpunt voor de contractpartner maar ook voor de interne organisatie.
  • Als contractmanager heb je een regionale rol waarin we samenwerken met andere gemeentes op het gebied van Wmo en/of Jeugd. Zo neem je bijvoorbeeld deel aan het Prestatie Management Team Zuid Drenthe.
  • Je werkt samen met de collega’s aan de doorontwikkeling van contractmanagement.
  • Je bent een goede gesprekspartner voor collega’s op het gebied van financiën, inkoop, managementinformatie en toegang tot zorg rondom de contracten.
  • Je bent adviseur bij inkoopprocedures van het sociaal domein (zowel inhoudelijk als in het proces van implementatie).
  • Je implementeert projectmatig de contractafspraken.
  • Je signaleert ontwikkelingen/ knelpunten van de contracten (ten aanzien van proces, relatie of inhoud) en pakt deze proactief op.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Je hebt kennis van contractmanagement.
  • Je beschikt over minimaal drie jaar relevante werkervaring.
  • Kennis van en ervaring met de taken van de gemeenten binnen het sociaal domein, in het bijzonder de Jeugdwet is een pré.
  • Je hebt affiniteit met en/of kennis van wet- en regelgeving op het gebied van aanbestedingen en privaatrecht.
  • Je hebt affiniteit met financiële vraagstukken.
  • Je kunt omgaan met de dynamiek, de commerciële en soms tegenstrijdige belangen binnen het taakveld waarin je werkt.
  • Je hebt een laagdrempelige, maar tegelijk ook kritische houding.
  • Je bent resultaatgericht en daadkrachtig, je bent in staat om eenduidige afspraken te maken over beoogde resultaten.
  • Je beschikt over een enthousiasmerende en overtuigende inbreng.
  • Je communiceert helder, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je werkt transparant en zorgvuldig.
  • Je bent flexibel.

Wat bieden wij?

Wij bieden een prettige werksfeer in een team van enthousiaste professionals, waarbij kwaliteit voorop staat. De functie is ingedeeld in schaal 10 (max. bruto € 4.494,- per maand bij een fulltime dienstverband, salarispeil oktober 2020). Daarnaast bieden wij jou een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket, met een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,45% van je salaris.

Daarnaast vinden we ontwikkeling van onze medewerkers belangrijk en kun je gebruik maken van de trainingen die ons opleidingsinstituut S.K.I.K. biedt. Tevens zijn er doorgroeimogelijkheden binnen het team en de organisatie.

De organisatie

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen geeft met ruim 750 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.dewoldenhoogeveen.nl!

Interesse?

Je kunt tot en met 28 november 2021 je belangstelling kenbaar maken via www.vooruitindrenthe.nl. Wij nemen alleen sollicitaties in behandeling die binnenkomen via dit platform.

Solliciteren


Overige informatie

Nadere informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Erwin Braskamp (hoofd bedrijfsbureau Dienstverlening en Beleid). Informatie over de procedure kun je krijgen van Susanne Wobbes-Berg of Jessica Koster. Allen zijn te bereiken via telefoonnummer 140528.

Het opvragen van referenties kan een onderdeel zijn van de procedure;

Het aanleveren van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vastgesteld voor elke nieuwe medewerker;

Indien we niet fysiek met sollicitanten in gesprek kunnen i.v.m. de ontwikkelingen rond het Coronavirus, zullen de sollicitatiegesprekken online plaatsvinden via Microsoft Teams.

Een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.

* Boventallige kandidaten, re-integratiekandidaten en herplaatsingskandidaten hebben voorrang op de procedure. Hierna op volgorde de interne kandidaten, semi-externe kandidaten (uitkeringsgerechtigden, uitzendkrachten of gedetacheerden, stagiaires, vakantiekrachten en medewerkers van andere organisaties aangesloten bij Vooruit in Drenthe) en externe kandidaten.