Casemanager Vergunningen

Houd jij van veel afwisseling? Beschik jij over meer dan de standaard kennis over (omgevings)vergunningen? Wil je met jouw extra kennis en vaardigheden meer doen en jezelf ontwikkelen? Zoek dan niet verder! Wij zijn wij op zoek naar een:

Casemanager Vergunningen

(24-36 uur per week)

Het team Vergunningen is onderdeel van de eenheid Dienstverlening van de Samenwerkingsorganisatie (SWO). Voor zowel de gemeente Hoogeveen als voor de gemeente De Wolden leveren we maatwerk en zijn we verantwoordelijk voor het afhandelen van (aan)vragen op gebied van WABO, APV en bijzondere wetten. Het werken bij SWO is een prachtige kans om je werkveld te verbreden en ervaring op te doen bij zowel een stedelijke als een landelijke gemeente.

Wat ga je doen

Voor beide gemeenten ben jij de regisseur over de meest complexe initiatieven en aanvragen. Geen aanvraag (en ook geen dag) is hetzelfde. In deze functie ben jij ‘een spin in het web’ tussen initiatiefnemer, partners, omwonenden en het bestuur. Naast jouw rol van regisseur ben jij ook procesbegeleider en het aanspreekpunt vanaf het moment van de aanvraag tot en met de afhandeling. Jij kijkt verder dan de wetgeving alleen en houd je bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning;
  • Inwinnen van specifieke adviezen bij in- en externe ketenpartners;
  • Zorgdragen voor een integrale eindconclusie;
  • Bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening;
  • Jij zet je in om gewenste ontwikkelingen mogelijk te maken;
  • Je informeert inwoners en bedrijven over het ruimtelijk beleid en beantwoord klantvragen;
  • Je levert een bijdrage aan beleidsontwikkeling en adviseert over (beleids)aspecten op meerdere brede en complexe terreinen;
  • Je brengt jouw kennis in bij het zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen;
  • Je bent voor het actueel houden van het beleid, bewaken van resultaten, deadlines en verantwoordingverslagen;
  • Je bent verantwoordelijk voor de meer complexere dossiers.

Wat vragen wij

Je hebt ervaring als regisseur, trajectbegeleider en meedenker. Je hebt door wat onze inwoners en bezoekers waarderen. Je hebt ervaring met het omgaan met verschillende belangen en partijen en het adviseren over complexe dossiers. Je vindt het leuk om midden in de ambtelijke organisatie te staan, en loopt er niet voor weg wanneer moeilijke keuzes moeten worden gemaakt tussen schurende belangen. Jouw uitgangspunt is “ja-tenzij”. Daarnaast vragen wij van jou:

  • Een afgeronde, relevante opleiding op minimaal HBO-niveau (bijvoorbeeld bouwkunde of planologie) of je hebt de nodige WABO ervaring opgedaan zonder relevante opleiding.
  • Bij voorkeur in bezit van ABW 1 & ABW 2
  • Minimaal drie jaar werkervaring in de WABO-vergunningverlening op gebied van afhandeling van en regie voeren op complexe WABO aanvragen (met name de activiteiten bouwen, ruimtelijke ordening, natuur en milieu);
  • Kennis van relevante wetgeving, zoals de WRO, WABO en de Omgevingswet;
  • Een goede ontwikkelde politieke sensitiviteit;
  • Goede communicatieve vaardigheden in zowel woord als geschrift.;
  • Denken in mogelijkheden en oplossingsgericht zijn.

Voor deze functie beschik jij over de volgende competenties:

  • Je bent een dienstverlenende netwerker;
  • Je zoekt de samenwerking op zowel naar je externe als interne klant en relatiebeheer gaat je goed af;
  • Je bent stressbestendig en besluitvaardig;
  • Je bent creatief, je houdt niet vast aan de norm, maar toont lef, kan regels interpreteren en met oplossing komen die passen binnen de gestelde kaders.
  • Je bent digitaal vaardig, het werken in de diverse systemen gaat je goed af.

Jouw toekomstige collega’s

De eenheid Dienstverlening bestaat uit 110 enthousiaste collega’s. Het team Vergunningen bestaat uit 15 collega’s en is een gemêleerd dynamisch team. Het team bestaat uit een constructeur, medewerkers van Ruimtelijke Initiatieven, vergunningverleners Snelstroom (snel af te handelen aanvragen – van aanbouw tot nieuwbouwwoning) en vergunningverleners Maatwerk (complexe zaken; zoals zonneparken, appartement complexen ed). Er is een plezierige werksfeer waarin de samenwerking versterkt wordt door elkaar scherp te houden, uit te dagen en te inspireren. Daarbij staan de professionals altijd in nauwe verbinding met het bestuur, inwoners, bedrijven en instellingen, samenwerkingspartners en natuurlijk met de eigen organisatie.

Wat bieden wij

We bieden een boeiende functie in een dynamische en professionele werkomgeving. En een prettige werksfeer in een team van 15 enthousiaste professionals waarbij kwaliteit en maatwerk voorop staat. De functie is ingedeeld in schaal 9 (max. bruto € 4.208,- per maand bij een fulltime dienstverband, salarispeil 1 april 2022).

We bieden een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket met een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,45% van je salaris. Het Individueel Keuze Budget is een breed te besteden budget waar je over beschikt naast je salaris en is opgebouwd uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, levensloopbijdrage, bovenwettelijk verlof en een persoonlijk budget van €200,- per persoon (naar rato van je contractomvang). Je kunt zelf bepalen voor welk doel jij jouw budget inzet. Je kunt het budget uitruilen voor extra salaris, verlofuren, (niet verplichte) opleidingskosten, kosten woon-werkverkeer, vakbondscontributie, internetabonnement, parkeervergunning en de aankoop van een fiets voor woon-werkverkeer.

Omdat we de ontwikkeling van onze medewerkers belangrijk vinden, kun je als werknemer van de SWO gebruik maken van de trainingen die ons opleidingsinstituut S.K.I.K. (School voor Kennis, Inspiratie en Kunde) biedt en zijn er doorgroeimogelijkheden binnen het team en de organisatie.

Bij ons is het altijd mogelijk om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en mobiele telefoon in bruikleen.

Overige informatie

Wil je voorafgaand aan jouw sollicitatie meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met:

  • Marieke Kroot (Teamleider Omgevingsvergunningen, Toezicht en Ondersteuning ) via 06 – 185 27 433 of via m.kroot@dewoldenhoogeveen.nl
  • Geu Reijne (coördinator omgevingsvergunningen) via 06- 554 700 74 of via g.reijne@dewoldenhoogeveen.nl.

Marieke en Geu vertellen jou graag, geheel vrijblijvend, meer tijdens een (digitaal) kopje koffie of een telefoongesprek over deze functie en het team.

Onze collega Roy heeft onlangs een korte vlog gemaakt over de afdeling gebiedszaken waar ook het team Toezicht (WABO) onder valt. Klik hier om deze video op YouTube te starten.

Wil je zelf de sfeer komen proeven voorafgaand aan je sollicitatie? Geef dit dan aan bij Marieke en/of Geu.

Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Noortje Lolkema (HR adviseur) via 06-41439855 of via n.lolkema@dewoldenhoogeveen.nl

Kijk voor meer informatie over SWO als werkgever op http://www.dewoldenhoogeveen.nl en/of bekijk de digitale rondleiding van 2020 .

Interesse?

Wil je solliciteren? Geweldig! Dan ontvangen wij graag een korte motivatie en jouw cv:

  • Vertel ons in jouw motivatie wat jou aanspreekt in deze functie en wat jou als (type) persoon zo geschikt maakt.
  • En in jouw cv zien wij graag wat jouw taken en werkzaamheden waren bij jouw laatste werkgever(s)

Jouw motivatie en cv kun je uploaden via deze site.

We zien je sollicitatie met veel belangstelling tegemoet!

Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft en van wie je houdt. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze inwoners.

Deze vacature staat open tot we de juiste persoon hebben gevonden.

Competenties

  • Zelfstandigheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Schriftelijke communicatie
  • Initiatief
  • Kwaliteitsgerichtheid
Solliciteer nu