Rijksvastgoedbedrijf
Senior medewerker grondzaken
Functie omschrijving
Binnen de gevarieerde vastgoedportefeuille van het Rijksvastgoedbedrijf werk je als senior medewerker grondzaken bij de sectie Agrarisch Gebruik. Als senior medewerker grondzaken help je voor de productgroep Pacht mee aan dossiers die je nergens anders tegenkomt.
De productgroep Pacht is verantwoordelijk voor het beheer van circa 40.000 hectare landbouwgrond. Binnen deze productgroep verzorg je met meerdere collega’s het beheer van deze gronden.
Als senior medewerker voor de productgroep Pacht werk je aan diverse pachtdossiers. Je bent met name betrokken bij de openbare inschrijving van percelen. Dit is een jaarlijks proces van circa 12 maanden waarbij je de volgende taken hebt:
- Je verricht dossieronderzoek en je informeert de pachters over de voortgang van de openbare inschrijving.
- Je zorgt voor opdrachtverstrekkingen ten behoeve van bodemonderzoeken.
- Je onderhoudt contact met de notaris voor het uiteindelijk begeleiden van de opening van de biedingen.
- Na afronding van de procedure verzorg je onder andere het opstellen van de definitieve pachtovereenkomsten en de administratieve vastlegging in de systemen.
- Een openbare inschrijving wordt gepubliceerd op ons online kanaal, www.biedboek.nl, als senior medewerker ben je beheerder voor deze website. Gedurende een openbare inschrijving verzorg jij de juiste informatie op deze website en houdt deze actueel. Dit betekent tevens dat je aanspreekpunt bent voor vragen.
Je gaat tevens aan de slag op specifieke dossiers met gelijke kenmerken. Verandert er bijvoorbeeld iets aan de pachtovereenkomst voor alle pachters in een afgebakend gebied, dan zorg jij ervoor dat de betrokkenen in één keer geïnformeerd worden. Vindt er een kavelruil of verkoop plaats? Dan ben jij degene die hiervoor een pachtwijziging opstelt. Of je bent verantwoordelijk voor een specifieke contractvorm waar jij alles van weet. Jij zorgt uiteindelijk dat alle documenten juridisch volledig en foutloos zijn. Je vindt het leuk om alle benodigde gegevens te verzamelen en bij te houden en je bent de contactpersoon voor onze klanten.
Je krijgt bij de sectie Agrarisch Gebruik een afwisselende functie waarin je een bijdrage levert aan het landelijke gebied in Nederland. En al even mooi: bij ons zijn er volop kansen om jezelf verder te ontwikkelen. Wil je bijvoorbeeld eens wisselen van productgroep of sectie? Of doorgroeien naar de functie voor complexere dossiers? We bieden je er de mogelijkheden voor.
Enthousiast geworden? Solliciteer direct, wij kijken ernaar uit! Een eerste kennismaking kan wat ons betreft snel plaatsvinden. Wil je eerst inhoudelijk meer weten over de functie? Bel of app dan met Eelco Terpstra, sectie hoofd agrarisch gebruik – 06-27159957 of Hedwig Oevermans, teamleider Pacht – 06-27658580.
Functie-eisen
- Je hebt hbo-niveau.
- Je hebt kennis van processen op het gebied van huur, (erf)pacht- en opstalrechten en je kent de relevante wet- en regelgeving.
- Je kunt goed omgaan met systemen als Filenet, Oracle en GIS.
- Je bent een teamplayer die ook prima zelfstandig kan werken en het leuk vindt om projectmatig te werken.
- Je kunt hoofd- en bijzaken onderscheiden en prioriteiten stellen.
- Je legt makkelijk contact en kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.
- Je kunt doorvragen en bent doortastend in het afhandelen van vraagstukken.
Arbeidsvoorwaarden
Salaris: €3028,- tot €4247,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 28 tot 36 uur per week
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bijzonderheden
- De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de week van 11 april 2023.
- Mogelijk is voor de uitoefening van je werkzaamheden bij het Rijksvastgoedbedrijf (in de toekomst) een veiligheidsonderzoek aan de orde. We gaan ervan uit dat je daaraan meewerkt.
- Omdat we duurzaamheid stimuleren, reizen we zoveel mogelijk met het openbaar vervoer. Je krijgt daarom van ons een ov-kaart voor woon-werkverkeer en dienstreizen. Voor locaties die niet goed te bereiken zijn met het ov zijn bedrijfsauto’s beschikbaar.
- Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken we onafhankelijk van tijd, plaats en apparaat. Je overlegt met de coördinator van jouw productgroep hoe je hier invulling aan geeft. Het kan dus ook zijn dat je af en toe op een andere locatie of thuis werkt.
- Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.
Rijksvastgoedbedrijf (ministerie van BZK)
Het Rijksvastgoedbedrijf, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 12 miljoen vierkante meter gebouwen en circa 89.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.
Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.
Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.
RVB/T&P/Verhuur/AG
Directie Transacties en Projecten, afdeling Verhuur
De schakel naar de vastgoed- en bouwmarkt: dat is de directie Transacties en Projecten. Wij zijn onder meer verantwoordelijk voor de uitvoering van de portefeuillestrategie van het Rijksvastgoedbedrijf door middel van (her)ontwikkeling, transformaties en transacties. Zo zorgen we voor de realisatie van de omvangrijke verkoopopgave van vastgoed en het genereren van inkomsten door (tijdelijk) gebruik van vastgoed. Dat doen we door het afsluiten van contracten, zoals (erf)pacht, huur, medegebruik en bijzonder beheer. Binnen de directie zorgt de afdeling Verhuur voor het uitgeven van gebruiksrechten, zoals huur, pacht, opstal en erfpacht op staatseigendommen.
Sectie Agrarisch Gebruik
De sectie Agrarisch Gebruik richt zich onder meer op het aangaan en beheren van privaatrechtelijke overeenkomsten met (externe) marktpartijen voor staatseigendommen als grond, water en gebouwen. Hierbij gaat het om overeenkomsten voor onder meer pacht, huur, erfpacht- en opstalrechten.
Onze sectie telt dertig medewerkers en bestaat uit vier teams: Pacht, Jacht, Masten en Agrarische Verkoop en Ruilingen. De meeste collega’s maken deel uit van één team en werken intensief met elkaar samen in dit kleine team. Daarnaast is er maandelijks overleg met de hele sectie. Je maakt deel uit van een gevarieerde club mensen die elkaar goed weet te vinden. Daarnaast gaat het om een team dat nog volop in ontwikkeling is: er zijn de voorbije periode veel nieuwe collega’s gestart. Door regelmatig te overleggen en elkaar hulp aan te bieden, zorgen we ervoor dat iedereen zich snel thuis voelt.